Gå til innhold

Bra Komplett !!


Anbefalte innlegg

Jeg skulle kjøpe en ny HD og ville ha en

Western Digital 100GB med 8Mb cache.

 

Først og fremst sender Komplett en egen mail som informerer deg om hvilke lover som gjelder i følge kjøpsloven o.s.v.

 

De har to alternativer når det gjelder frakt.

 

1. Vanlig, hent på posten. Kr 112.-

2. Hjem på kvelden (budbil)Kr 132.-(ca)

 

Jeg bestillte (alternativ 2) natt til torsdag og fikk pakka med budbil på fredag for 20kr ekstra.

Hadde jeg skulle hente denne på posten ville dette kostet meg 40 kr i buss penger (20kr hver vei)

 

Det hører også med til historien at jeg ikke var hjemme på den adressen jeg hadde oppgitt i bestillingen når de kom for å levere pakken, de fikk vite at jeg var på jobb og hvor jeg jobbet. Noen minutter senere var de hos meg på jobben med sin trådløse bankterminal og leverte pakken uten ekstra kostnad.

 

 

 

_________________

Addtronics ET6896A 340w psu

1x120,1x92,4x80mm vifter

Asus A7V Kt133A Raid

T-bird 1400@1533Mhz(max1620)

WD 100Gb 7200rpm ATA100(!) 8mb cache

768Mb PC133 ram

Asus GF3 Ti200 Deluxe 244/550Mhz

7450p 3dmark2001 (max)

 

[ Denne Melding var redigert av: Hans Erling på 2002-02-06 18:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de sender deg det pga de er PÅLAGT å gjøre dette.

 

hvi du derimot ønsker å benytte deg av returpordninger (som går på nettop dette du skrøt av at de opplyste om) beveger du deg inn i en ny verden. komplott.no tjener ikke noe på deg lengre og gjør alt for å være vanskelig etter mie erfaringer. De tar aldri telefonen og sitter heller og gjemmer seg bak mail som de ignorante regelrytterene de er.

 

posten skal derimot ha honnør for dette, så jeg anbefaler å vente med skryten til evt. den disken klikker. hvis saken er litt kronglete og du ikke har spesiell forkjørlighet for å sitte uten pc i 3-4 uker har du lite pent i vente

Lenke til kommentar

de har ikke en butikk det er det som er problemet, de i butikken fraskriver seg totalt ansvar (bare årøv selv) fordi de liksom ikke har noe med hverandre å gjøre butikkene og webshopen (HALLO...!) dette er sannsynligvis opplagt taktikk pga da hadde de fått på ræven så de skulle ønske de var lammet fra magen og ned :wink:

 

tro meg, ellers hadde jeg faan meg tatt en tur og forklart hvor landet ligger.

 

en annen ting.. supporttelefonen stenger seff klokken 16, salgstelefonen 17 FRA NYTT AV. dette er jo seff da folk kommer hjem fra arbeid og får **** aldri ringt til de (ihvertfall jeg). forbannede svin bare hold dere unna komplott data.no. bedre å kjøpe i en butikk litt dyrere med mulighet til å klage direkte

Lenke til kommentar

Hvilke web shopper har døgnåpen support telefon da?!?

Dette er jo helt normale tider for folk og gå hjem fra jobb!

 

Jeg kjøper normalt hardwaren min fra PS data, og syntes det var sinnsykt teit når de endret stengetid på min lokale ps data butikk fra 1800 til 1600 så jeg skjønner jo hva du mener, men det er jo sånn hos omtrent alle andre også...

 

Hvis du ikke handler hos elkjøp, spaceworld og lign. Disse har som regel åpent til 20.00. Men der er service et fremmed ord som de trenger ordbok for å finne ut av hva det betyr

 

_________________

Addtronics ET6896A 340w psu

1x120,1x92,4x80mm vifter

Asus A7V Kt133A Raid

T-bird 1400@1533Mhz(max1620)

WD 100Gb 7200rpm ATA100(!) 8mb cache

768Mb PC133 ram

Asus GF3 Ti200 Deluxe 244/550Mhz

7450p 3dmark2001 (max)

 

[ Denne Melding var redigert av: Hans Erling på 2002-02-06 18:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-04 21:39, normal skrev:

de har ikke en butikk det er det som er problemet, de i butikken fraskriver seg totalt ansvar (bare årøv selv) fordi de liksom ikke har noe med hverandre å gjøre butikkene og webshopen (HALLO...!) dette er sannsynligvis opplagt taktikk pga da hadde de fått på ræven så de skulle ønske de var lammet fra magen og ned


 

Dette er jo en bevisst markedsstrategi fra Komplett, og det er veldig lurt. Hvis for eksempel butikkene går konk, så kan webshoppen holde det gående fremdeles mot for hvis det hadde vært ett selskap

Lenke til kommentar

Jeg har handlet MYE fra komplett.no. Er meget fornøyd med dem. Aldri hatt problemer. Dvs jeg svidde en T-bird 800 prossessor for en lang stund siden. Den reurnerte jeg ca 1 mnd. etter at garantien gikk ut. Fikk en ny 900-prossessor.

Ok, det tok jo 14 dager før jeg fikk den nye da. Det er jo litt kjipt.

 

Til de som sier noe sånt som : "Du må ikke kjøpe noe fra komplett.no for hvis du må reklamere på det sliter du"

 

Hvis jeg er i den situasjon at jeg er i tvil om kvaliteten på et produkt og frykter at jeg må reklamere på det - HVORFOR SKAL JEG DA KJØPE DET PRODUKTET ? DA KJØPER JEG HELLER NOE JEG FØLER MEG TRYGG PÅ !! Om WD-harddisken er fra komplett.no eller multicom.no spiller vel ingen rolle.

Det er tydeligvis endel folk her som har stort behov for å reklamere på alt mulig så jeg tror heller det er dere som bør holde dere borte fra pc-bygging/oppgradering.

 

For all del - det finnes vel ikke en fabrikant som ikke har reklamasjoner, men det er noen her på forumet som sliter mer enn andre med å få tilsendt "defekte varer"

 

Ps : Jeg jobber ikke hos/for eller har noen forbindelse med Komplett.no !

:lol:

Lenke til kommentar

Enig med JarleW, men så tror jeg at de som handler fra komplett i Oslo er mer misfornøyd en andre steder i landet, var herfra jeg første gangen hørte dem bli kalt "Komplott" og det kan jo være forskjellig service i de forskjellige sektorene...

 

[ Denne Melding var redigert av: Hans Erling på 2002-02-06 18:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-06 18:01, Hans Erling skrev:

Enig med JarleW, men så tror jeg at de som handler fra komplett i Oslo er mer misfornøyd en andre steder i landet, var herfra jeg første gangen hørte dem bli kalt "Komplott" og det kan jo være forskjellig service i de forskjellige sektorene...


 

Jeg bor i Sandefjord. Handler kun via nettbutikken, men siden hovedkvarteret til Komplett/Norek/Norkom ligger her i byen henter jeg det der istedet for å få det tilsendt med post.

Vi har en butikk her i byen også, men der setter jeg sjelden mine bein. Raskere å billigere å få det fra lageret. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-05 01:44, Hans Erling skrev:

Hvilke web shopper har døgnåpen support telefon da?!?

Dette er jo helt normale tider for folk og gå hjem fra jobb!


Jeg kjøper normalt hardwaren min fra PS data, og syntes det var sinnsykt teit når de endret stengetid på min lokale ps data butikk fra 1800 til 1600 så jeg skjønner jo hva du mener, men det er jo sånn hos omtrent alle andre også...


Hvis du ikke handler hos elkjøp, spaceworld og lign. Disse har som regel åpent til 20.00. Men der er service et fremmed ord som de trenger ordbok for å finne ut av hva det betyr


_________________

Addtronics ET6896A 340w psu

1x120,1x92,4x80mm vifter

Asus A7V Kt133A Raid

T-bird 1400@1533Mhz(max1620)

WD 100Gb 7200rpm ATA100(!) 8mb cache

768Mb PC133 ram

Asus GF3 Ti200 Deluxe 244/550Mhz

7450p 3dmark2001 (max)


[ Denne Melding var redigert av: Hans Erling på 2002-02-06 18:06 ]


 

---------------

LES SKIKKELIG FØR DU UTTALER DEG!

 

Salgstelefonen har åpent til 17.00, det hadde supporttelefonen før også, men nå er det 16.00

Komplett bør da vite dette er tiden da folk kommer hjem fra jobb. (og dermed ikke får ringt, tror de vet det VELDIG godt jeg) Dessuten er siupporttelefonen latterlig underbemannet. De tar seg vann over hodet når supportsiden ikke klarer å "håndtere" salgssiden.

Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at de fleste i norges land, enten de går på skole eller jobber så har de en telefon i nærheten eller en mobil i lomma. Dermed kan også DU ringe fra jobben, hvis ikke du er dykker da, men de har vel pauser de også...

 

(Om du må bruke hele matpausa de på å vente og likevel ikke kommer frem hadde du ikke giddet å vente så lenge hjemme heller om de hadde åpent til 1700

Lenke til kommentar

Quote:



Salgstelefonen har åpent til 17.00, det hadde supporttelefonen før også, men nå er det 16.00


 

Er nok forskjellige folk som arbeider de forskjellige stedene. Den timen mindre med support gjør at prisene blir tilsvarende lavere

 

Quote:


Komplett bør da vite dette er tiden da folk kommer hjem fra jobb.


Tror du ikke stakkarne i support telefonen også vil hjem etter mange timer med hovedsaklig illsinte idioter som ringer å klager på at utstyret ikke funker helt til dem innser at dem ikke har satt i stikk kontakten?

 

Quote:


(og dermed ikke får ringt,


Send en mail. Selv bruker jeg aldri support telefon til noen selskaper dersom det ikke er 100% nødvendig(3 år siden sist eller no). Skriver du en mail så kan du tenke over hva dine argumenter er og du trenger ikke sitte å høre på ventemusikk

 

Quote:

Dessuten er siupporttelefonen latterlig underbemannet.


Det gjelder så godt som alle support telefoner. Det koster utrolig mye penger å besvare alle grønnsakene som ringer inn med de mest merkelige spørsmål.

 

Quote:

Hvilke web shopper har døgnåpen support telefon da?!?


 

Tja, ser jeg på nyere mail så har jeg fått en 20.28 fra OiK og en 21.39 Microplex. Ser jeg lengre tilbake så begynner jeg å lure på helsa til folka som jobber i PS Data. Har fått svarmail blandt annet 06.43, 22.40, 00.32 og 01.23 (!) Noen er ganske lenge siden, men halv to på natta?

 

uops, nå må jeg stikke og se Torsdagsklubben :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 02:29, Hans Erling skrev:

Hallo? Support TELEFON, skal vedde på at ikke de tar telefonen på denne tiden. Disse mailene du har fått kan de sikkert svare på hjemme fra også, eller ?


 

uops, merka meg ikke "telefon" =) Hvoorfor er alle avhengige av denne telefonen egentlig? send en mail/fax whatever. Da får du det også skriftlig som gjør at du står sterkere dersom butikken skulle vise seg å være litt vrang

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg må ha de på telefon for da kan jeg si hvor landet ligger. jeg har argumetert som en helt på email, ,men til slutt når de skjønner at jeg har rett gjengir de bare seg selv og trekker fram et idiotisk sitat fra den store "komplott.no-anti.-service-manualen"

 

og faktisk så har jeg ikke mulighet til å sitte på jobb "har ikke kontorjobb menlig" å bruke flere hundre kroner bare for å høre ventemelodien før jeg KANSKJE kommer fram. komplott hadde forresten åpent til 17 på support og før, men nå også på salgstelefon.

 

nå har det gått så lang tid at det nesten blir for dumt å si hva som skjedde sist sommer, og jeg skal aldri, ALDRI handle på komplott.no og kommer til å advare andre. dere som av en særdeles merkelig grunn forsvarer komplott(mistenkelig faktisk! jeg VET komplott folka vanker her inne) uten å ha gått igjennom en lignende sak kan bare holde godt kjeft med de "jeg_kjøpte_ditt_og_datt_blablabla_fikk_det_fort_og_derfor_er_komplett_bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...