Nyskjerrigperen Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Her er jeg atter en gang med enda et lite spm til dere! Hvor går grensen på hva slags forhold kjæresten din og en eks skal ha? Det virker som partneren min har en ganske god dialog med eksen sin. De prater med hverandre ofte, både på facebook og på meldinger. Han mener det bare er én gang i uken ca. Men magefølelsen min sier det er mer. Eksen hans har kjæreste, så hun er ikke ute etter han. Det som bekymrer meg er at han fremdeles kan ha følelser for henne. Og at det med at de snakke så mye sammen kan blusse opp (eller om det ikke allerede har det) visse følelser for henne igjen. Nå tror jeg ikke han henger med henne, men jeg er ganske sikker på at han har kjørt henne når hun skal på byn eller noe sånt (for det spurte hun om en gang, da gjor han ikke det, men da betyr det at han kanskje har gjort det andre ganger for henne). Han sier han ikke har følelser for henne. Men hva syns du? hva tillater du din kjæreste når det gjelder ekser? Slettet innlegg gjenopprettet Endret 13. april 2011 av Hårek Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Det finnes ingen definisjon på "hvor går grensen på hva slags forhold kjæresten din og en eks skal ha". Alle er forskjellige og har sine egne meninger rundt dette. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du spør? Skulle f. eks fem-seks helt tilfeldige, fremmede personers mening ha noen virking på deg og din eventuelle reaksjon mot kjæresten din? Siden du allikevel spør så kan jeg jo si min mening; stol på deg selv, kjenn på "magefølelsen", og snakk ut med kjæresten din. Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Det finnes ingen definisjon på "hvor går grensen på hva slags forhold kjæresten din og en eks skal ha". Alle er forskjellige og har sine egne meninger rundt dette. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du spør? Skulle f. eks fem-seks helt tilfeldige, fremmede personers mening ha noen virking på deg og din eventuelle reaksjon mot kjæresten din? Siden du allikevel spør så kan jeg jo si min mening; stol på deg selv, kjenn på "magefølelsen", og snakk ut med kjæresten din. Jeg syns absolutt ikke det var noe dumt eller galt spm for meg å stille? det stilles slike spm på dette forumet daglig (hvor sånn ca alle spm er retoriske og alle meninger subjektive) Selvfølgelig har ingen det rette svaret, men jeg vil likevel høre folks meninger. Du kunne godt bare svart innlegget mitt med det siste du sa. Lenke til kommentar
Hanemann Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg har kanskje et i overkant avslappet forhold til det, og ser ikke på ekser som noe annet enn andre mennesker. Om hun prater mye med eksen på face, mobil, osv, antar jeg bare at de er gode venner, og gidder ikke legge noe mer i det. Det skal sies at i begge forholdene det har vært ekser involvert, har jeg kjent eksene fra før av. Damen har også vært veldig åpen med forholdet mellom dem. Jeg kan forstå din frustrasjon dersom han prøver å holde det litt i skjul. Tipset mitt er å prate med han. Hold en god kommunikasjon, sånn at dere kan prate om disse tingene uten at det blir kleint, og dårlig stemning. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Tja... selv om hun har kjæreste så er det ikke sikkert at hun ikke vil ha din. Exen til kjæresten min har type nå, men skulle tatt han her tilbake når det enn skulle være, og hun skulle visst ha gråtet til sin nåværende type over at hun savner og fremdeles har sterke følelser for min kjæreste. For å si det sånn så hadde jeg mislikt det sterkt hvis min kjæreste og hans ex plutselig skulle begynne å prate sammen regelmessig, men nå har de en sånn rar forhistorie og hun har fremdeles følelser for han. Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Jeg har kanskje et i overkant avslappet forhold til det, og ser ikke på ekser som noe annet enn andre mennesker. Om hun prater mye med eksen på face, mobil, osv, antar jeg bare at de er gode venner, og gidder ikke legge noe mer i det. Det skal sies at i begge forholdene det har vært ekser involvert, har jeg kjent eksene fra før av. Damen har også vært veldig åpen med forholdet mellom dem. Jeg kan forstå din frustrasjon dersom han prøver å holde det litt i skjul. Tipset mitt er å prate med han. Hold en god kommunikasjon, sånn at dere kan prate om disse tingene uten at det blir kleint, og dårlig stemning. Ja, de er jo forsåvidt bare andre mennesker de også. Men ikke akkurat for kjæresten din. De har fortid sammen, noe som gjør situasjonen annerledes. Han har prøvd å holde det sånn halvveis i skjul, men nekter ikke for noe når jeg spør. Tja... selv om hun har kjæreste så er det ikke sikkert at hun ikke vil ha din. Jeg er ganske sikker på at hun ikke vil det.. Hun har vært sammen med sin nåværende kjæreste dobbelt så lenge enn hun var med han. Og hun slo opp med han. Jeg tror hun er veldig utadvendt og har mange venner, og bare liker det å holde kontakten med han. Men man vet jo aldri.. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Jeg prater med eks-kona mi stort sett hver dag, enten hun spiser middag hos meg og barna, vi prater på facebook eller sms/telefon. Vi har begge kjærester og snakker som bestevenner om våre frustrasjoner og gleder. Hun er rett og slett min beste venn. Med andre ord, det trenger ikke å være følelser der selv om de er opptatt av å ha god kontakt. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Jeg er ganske sikker på at hun ikke vil det.. Hun har vært sammen med sin nåværende kjæreste dobbelt så lenge enn hun var med han. Og hun slo opp med han. Jeg tror hun er veldig utadvendt og har mange venner, og bare liker det å holde kontakten med han. Men man vet jo aldri.. Exen til kjæresten min slo også opp, hun var egentlig av den typen som ville en ting det ene minuttet også plutselig noe annet det neste. Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Connect the dots.... Hehe. Joda, men nå spør jeg hva DERE syns. Hvordan føler dere det ang ekser osv. Starte en diskusjon, jeg vet ikke. Føler alle er så negativ til posten min? hva skjer. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Jeg kan ikke uttale meg på grunnlag av egne erfaringer, bare tanker rundt emnet, men jeg må si meg enig med flere her oppe. Exer er bare andre mennesker. Men hadde min kjære hatt god kontakt med en ex eller andre han har en fortid med hadde jeg nok trengt litt mer åpenhet om det vennskapet enn om andre tilfeldige mennesker. Men utenom det så er det vel greit nok, og jeg ser ikke problemet. Lenke til kommentar
KongKebab Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Connect the dots.... Hehe. Joda, men nå spør jeg hva DERE syns. Hvordan føler dere det ang ekser osv. Starte en diskusjon, jeg vet ikke. Føler alle er så negativ til posten min? hva skjer. Altså... Det du EGENTLIG lurer på her er jo om det du tenker/føler ang. kontakten typen din har med exen sin er "normalt" eller ikke. Kort svar: Nei. Vil du ha et langt svar, så er det bare å titte på innleggene jeg skrev i den andre tråden.... Problemet ditt er fortsatt akkurat det samme som det var da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg