clarke133 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hei! Jeg bestilte et fractal design r3 og jeg fikk det idag. Det ankommer totalt ødelagt, begge sidepanelene er knust og en del av hdd brønnene er ødelagt. Har lagt in retursøknad på netshop, der jeg bestilte det. Er dette riktig eller er det Mypack som har ansvar? Er ikke noe synlige skader på esken, så jeg tror ikke det er blitt ødelagt under transport. Lurer også på om jeg trenger en ny vifte til dette? evt det nye jeg får. De har også ikke flere define r3 inne, så tror dere jeg kan få pengen refundert? Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Når du bestiller på nett har du uansett 14 dagers returrett med full refundering, så pengene skal du ha tilbake. Når du får en vare som er ødelagt, og de ikke har samme vare inne, så skal du også ha pengene tilbake. hadde jeg vært deg hadde jeg sendt mail eller ringt Netshop for å høre hva de sier. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Har sendt retursøknad, må jeg betale frakt for å levere det tilbake? Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Har sendt retursøknad, må jeg betale frakt for å levere det tilbake? Du må det desverre betale frakt, men kan hende du kan få det refundert. Har sendt retur på noen defekte varer i det siste selv, og har ikke hørt noe om at dette blir dekket, men syns det burde være på sin plass. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Vet du hva det omtrent koster å sende en pakke på 12kg? eller sende link hvor jeg kan regne ut? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Vet du hva det omtrent koster å sende en pakke på 12kg? eller sende link hvor jeg kan regne ut? Det ligger nok noen slike kalkulatorer på Posten.no Husk at det kanskje ikke er kiloene i seg selv, men volumvekt det også kan gå på. Det er da høyde x bredde x dybde på pakken. i desimenter tror jeg det skal være. EDIT: Det ligger til høyre på siden deres, pakker mellom 10 og 25 kilo koster 239,- Endret 11. april 2011 av AndersT2 Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Er det noen sjangs for at jeg slepper å sende tilbake kabinettet i og med at det er totalt ødelagt? At jeg bare sender de bilder, slik at jeg slepper å betale halvparten i frakt? Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Har sendt retursøknad, må jeg betale frakt for å levere det tilbake? Bestilte et Fractal Design Define XL Black Pearl fra komplett for noen måneder siden, og opplevde at hele frontpanelet var løst (alle klipsene var brekt). Kontaktet Komplett om saken og fikk beskjed om at de skulle sende en returlapp til meg i posten for det gjaldt en defekt vare, ikke retur/angrerett. Jeg vet ikke om NetShop har samme system, man finner det rart om de ikke har det. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Hva gjorde du med det? Sendte du det tilbake? Jeg vil helst ikke betale halvparten av hva kabinettet kostet i frakt EDIT: Jeg sendte en retursøknad til netshop der begrunnelsen var defekt vare og jeg skrev hva som var ødelagt. Er vell egentlig et digitalt skjema da? Endret 11. april 2011 av zclick Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg var litt MacGyver å fant frem superlimet. Jeg ringte ihvertfall komplett, kanskje prøve å ringe NetShop? Får som regel bedre kundeservice da. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Be om returlapp. Det er mye mas å få refundert penger for frakt fra NETSHOP spesielt. Men andre butikker er greie på det. Og det er faktisk slik at du har full rett på hele fraktbeløpet tilbakebetalt hvis de har sendt deg en defekt vare. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Er bare panelene som er ødelagt, de har stengt akkurat nå så derfor jeg kom hit Skal ringe de imorgen og prøve å fikse det. Håper jeg slepper å sende kabinettet i retur, hva tror dere? Lykkes jeg? EDIT: dette stod på netshop sin hjemmeside. Eksempler på feil som ikke vil få godkjent reklamasjon: Fuktskader, overspenning, slag eller støt, manglende vedlikehold eller feil bruk av produktet. hva betyr det? at jeg ikek får refundert kjøpet? siden det er stør eller lignende? Endret 11. april 2011 av zclick Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 EDIT: dette stod på netshop sin hjemmeside. Eksempler på feil som ikke vil få godkjent reklamasjon: Fuktskader, overspenning, slag eller støt, manglende vedlikehold eller feil bruk av produktet. Her snakker de om skader oppstått etter at du har pakket opp produktet, ikke om skader i transport til deg. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hva gjorde du med det? Sendte du det tilbake? Jeg vil helst ikke betale halvparten av hva kabinettet kostet i frakt. Du må betale retur ved bruk av angrerett. Du betaler ikke retur ved feil ved varen. En skade oppstått før du fikk varen (transporten eller tidligere) er feil ved varen. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Har sendt retursøknad, må jeg betale frakt for å levere det tilbake? Du må det desverre betale frakt, men kan hende du kan få det refundert. Har sendt retur på noen defekte varer i det siste selv, og har ikke hørt noe om at dette blir dekket, men syns det burde være på sin plass. Om du legger varen inn som reklamasjon skal selger betale frakt begge veier, men sender du inn kabinettet inn på reklamasjon må du selv betale frakt. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Hva er forskjellen? Hva må jeg gjøre for å sleppe frakt? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Om du vil ha nytt kabinett, eller bare ha det reparert reklamerer du på det. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 når jeg kjøpte r2 kom den med sidepanelene\deler av rammen ødelagt og da sendte dustin meg et splitter nytt uten noe ekstra kostnad, fikk til og med beholde det skadete. tydelig at fractal har problemer med distrubusjon 1 Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Vil gjerne ha nytt kabinett så da er det gratis? Men vil jeg ha pengene tilbake må jeg betale frakt? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg fikk mitt Define R3 fra Komplett sin pick-up-point her forrige uke, det er ingen skader hverken på eske eller kabinett. Håper ditt neste kommer bedre frem Kan nevne at det er veldig lite padding mellom esken og selve kabinettet, spesielt på sidene er det bare tykk bølgepapp og 2 cm luft. Ingen problem å få sidedørene trykket inn uten skade på pappen altså. Hvorvidt du må sende ditt i retur, eller om du får kaste det selv, er avgjort av retur-avtalen mellom Netshop og Fractal Design. Du skal uansett ikke behøve å betale returfrakt ved godkjente reklamasjoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå