nachiti Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Skal løpe 3000 m om 2 uker, noe som kommer litt brått på. Startet mitt treningsopplegg med 4x4 intervaller annenhver dag forrige uke, det vil si at jeg kun har tre trenings-uker bak meg når testen skal gjennomføres. Har en ok kondis fra før av, greier vel å løpe den på under 14. Det jeg lurer på er følgende: 1) Er det mulig å oppnå fremgang på tre uker? Hvis ja, hvor mye? 2) Bør jeg legge om treningen siden testen kommer tidlig? Evt. trene hver dag? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Grand Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Viss du starter med 4x4 annen hver dag blir du skadet til slutt. Så du må ha litt mer orden på treninga di. Du kan oppnå resultater etter 3 uker, men ikke så veldig stor forskjell. du kan kjøre 4x4 2 ganger i uka og 1 dag med langkjøring. Siste uka så kjører du en skikkelig hard økt 2 dager før. Og hviler de 2 siste dagene før løpet. Lenke til kommentar
nachiti Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Har allerede kjørt en uke med 4x4 annenhver dag, og er ikke blitt skadet. Enda iallefall:) Lenke til kommentar
Grand Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 nei, men skadene kommer ikke etter 1 uke. Viss du holder på i 3uker vil du mest sansynlig få vondt i knær, hofter, legger og ankler. Er snakk om belastiningsskader og ikke akutteskader. Lenke til kommentar
nachiti Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 (endret) hehe . er villig til å ofre mye for å få til et godt resultat, så ignorerer uansett mulige ettervirkninger. EDIT: Kan selvfølgelig avlaste løpingen med sykling, men har inntrykk av at sykling ikke forbedrer kondisen like mye. Endret 11. april 2011 av nachiti Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Mitt tips er å løpe med sekk. 20 kilo er bra. Hensikt: belaste lårene og leggene mye, mens ankler og andre ledd blir roligere brukt (kortere skritt, og mer kontrollert) Lenke til kommentar
Grand Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Mitt tips er å løpe med sekk. 20 kilo er bra. Hensikt: belaste lårene og leggene mye, mens ankler og andre ledd blir roligere brukt (kortere skritt, og mer kontrollert) Jeg har hørt at det sliter noe grusomt på knær. Jeg har ikke å løpt med så veldig mye med sekk, men lurt å være obs på dette viss man skal prøve det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå