Gå til innhold

Lånetelefon fra nettbutikk? tele2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ikke sagt noe mot deg, men det er jo tele2 jeg har kjøpt telefonen i fra?

Egentlig ikke. Du har kjøpt telefonen fra Moobi, som selger mobiltelefoner for Tele2. Det har derfor skjedd en glipp hos Moobi :)

 

takk takk mare, det stemmer veldig :)

Lenke til kommentar

Om du ikke mener at det var et glipp hos tele2 så beskylder jeg deg for å jobbe

for tele2,

 

Nå må du roe deg ned litt da. Har du ikke fått med deg at det ikke er tele2 som har noe med mobilen din å gjøre når det gjelder service ???

 

har ikke sagt noe mot deg, men det er jo tele2 jeg har kjøpt telefonen i fra?

 

Det er tele2 du har kjøpt den fra, men de har INGEN ting med service å gjøre. Hvordan kan de da ha skylda for at tollpost sendte sms istedenfor hentelapp ?

 

 

Edit: Så ikke innleggene på denne side 2, hehe

Endret av ÜberTec
Lenke til kommentar
Hvordan kan de da ha skylda for at tollpost sendte sms istedenfor hentelapp ?

Fordi nettbutikken (i dette tilfellet Moobi) kan krysse av for hvordan kunden skal få beskjed om pakken.

 

Jo men nå snakket jeg om tele2, ikke sant ? Det var jo dem trådstarter la skylden på..

Lenke til kommentar

Åja beklager, er ganske uviten om det der med garanti og reklamasjon. Jeg har alltid trodd at med måtte sende x produkt til det samme kjøpeselskapet som igjen sendte til det verkstedet dem benyttet. Men jeg skal prøve elkjøp eller expert da kanskje? Sånne telekiosker funker vel også, eller? :)

Det går ann å prøve, men da kan de faktisk kreve et behandlingsgebyr ettersom du ikke har kjøpt telefonen der. De er heller ikke ansvarlig for eventuelle uenigheter mellom deg og verksted, du kan ikke bli grinete på forhandleren om reparasjonen tar urimelig lang tid eller om feilen ikke er fikset når du får den tilbake, og du har heller ikke noe krav på lånetelefon fra de.

 

Det er derfor best å benytte forhandleren du opprinnelig kjøpte telefonen hos.

Enig med Marekatten her, det beste er i utgangspunktet å levere til dem du har kjøpt den hos. På denne måten har du lovfestet rett på låneprodukt, og uenigheter med verksted er i hovedsak en sak mellom verksted og selger. Samtidig gir forbrukerkjøpsloven selger kun anledning til å rette reklamasjonsfeil/omlevere opptil to ganger før du har rett til å heve kjøpet, mens en garantisak tatt gjennom en annen forhandler ikke nødvendigvis kan anses for å være et slikt forsøk.

 

Imidlertid kan det gjøre saken din langt enklere å ta det hos en lokal forhandler. Jeg tenker da på behandlingstid (særlig hos lokale serviceverksteder så som NTS på Nyborg), og på umiddelbar tilgjengelighet på låneprodukt.

 

Ang. Telekiosken: jeg ville heller forsøkt en større kjede med større beholdning av låneprodukter, om dette er vesentlig. Jeg har selv vært ansatt i Telekiosken, og der var det heller regelen enn unntaket at vi hadde tilgjengelige, dedikerte låneprodukter. Mange av enhetene var også ustabile, sviktende. Jeg vet ikke om ting har bedret seg de siste par årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...