treant Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hei! Jeg har sendt telefonen min til tele2 sin nettbutikk for reparasjon i dag, men har jeg rett på en lånetelefon egentlig? Takker for svar Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Bruker ikke tele2 moobi da ? Gjorde ihvertfall det når jeg brukte tele2. Hvis du har imei nummeret til telefonen kan du søke opp her: http://moobi.com/maindesign.asp?aid=21160&gid=9854 Hvis du får treff på en sak er det derfra du skal bestille lånetelefon. Du har rett til lånetelefon hvis service bruker mer en syv dager. Lenke til kommentar
Tele2 Kundeservice Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hei JohnnyDepp, det er korrekt som Übertec skriver. Vi benytter Moobi, og hvis service på telefonen tar mer enn 7 dager kan du få tilsendt lånetelefon. Mer informasjon finner du på følgende side: http://moobi.com/default.asp?aid=21123&gid=9854 Mvh Henrik Lindblom Kundebehandler Tele2 Kundeservice Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 I følge moobi sin nettside har man krav på: Du kan forvente en enkel modell som du kan ringe og sende meldinger med. Men i følge forbrukerrådet har man krav på mobil med tilsvarende funksjoner som den man leverte inn ? http://www.mobilen.no/artikler/krev_bedre_laanetelefon/86245 1 Lenke til kommentar
treant Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 aaah takk for svar über! rart, han jeg prata med sa at jeg kom til å få telefonen tilbake om en 14dagers tid, men nevnte ikke noe om lånetelefon, men ellers var jeg fornøyd med kundeservice.... jeg får høre med dem da.. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Du kan bestille det inne på den linken jeg sendte deg. Bare skriv inn imei nummeret. Lenke til kommentar
treant Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan jeg har opplevd moobi så langt. Mobilen min ble tatt imot den 11 april. Lånetelefonen kom til meg den 26. april, uten at jeg fikk velge hvilke spesifikasjoner på lånetelefonen. Men jeg fikk ikke henta telefonen før den 7 mai siden jeg ikke fikk noe hentelapp, fordi moobi hadde sendt hentemeldingen via sms, litt vanskelig når jeg ikke har telefon er det vel? Derfor fikk jeg en påminnelseslapp, Dette burde moobi har skjønt, og ikke skyldt på posten per mail, og det eneste jeg fikk var en beklagelse per mail, ikke noe for tort og svie eller kompensjon. Telefonen min ankom den 29 april, men samme problem, og fikk derfor ikke hentet den før 13 mai. Og etter at jeg fikk den, så har dem ødelagt lyset bak tastaturet, og samme problemet som jeg sendte inn for kom tilbake. Den vil ikke lades.... Moobi, vær så snill og sjekk telefonen før dere sender den ut, ta telefonen og svar på mail er dere snille, ikke vent 4 dager. Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Huff trist. Hørtes utrolig dårlig ut. Ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar
treant Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 takk, burde heller ønske tele2moobi lykke til Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Nå veit ikke jeg helt hvilket merke du har på den mobilen din.. men om det er en nokia eller sony ericsson så kan du jo sende den til DeltaService Jeg kjøpte en Nokia N8 fra cdon.com, og denne var det noe tull med.. dem ville jeg skulle sende den til en adresse i sverige for service.. mens jeg kontakta DeltaService og sendte den til dem og fikk den tilbake i løpet av kort tid Den har fremdeles noen bugs, men hovedproblemet er ihvertfall borte Lenke til kommentar
treant Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg har SE, på tollposten så tror jeg at den ble levert til et sted i oslo hvor mye betalte du da? Jeg har jo garanti via tele2, og moobi er reparatøren til tele2 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Det er ikke Tele2 som står for garanti, det er produsenten. Garanti og reklamasjon er prinsipielt to ulike ting, selv om det for forbrukeren fortoner seg likt. Jeg ville tatt med meg mobil og kvittering, gått til nærmeste store elektroforhandler, spurt om de har mulighet til å sende den inn på garanti for meg, og samtidig spurt om mulighet for lånetelefon. Jeg vil tro dette avhenger litt av butikkens kapasitet på låneprodukter, men større butikk innebærer større beholdning av dedikerte låneprodukter. Da slipper du samtidig ventetid på å få sendt låneprodukt i posten. Jeg jobber selv i serviceavdelingen på et større varehus, og hatte ikke hatt betenkeligheter med å ordne dette for deg, selv om telefonen ikke er kjøpt hos oss. Jeg kan imidlertid ikke garantere at alle større butikker i landet, uavhengig av kjede, vil gjøre det samme. En spørrerunde hadde uansett ikke skadet. edit: Om det er Nokia eller SE, kan du også gå til Norsk Tele Service som ligger i 2. etasje på IKEA sitt lager på Nyborg. De har lånetelefoner, og du slipper å vente på postgang. Bare sørg for å ha med deg kvittering. Endret 16. mai 2011 av srbz 1 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg betalte for frakt inn til dem, og det var vel rundt en 50 lapp for en smartpost boble konvolutt Har levert et par mobiler til dem før også. Men er usikker på om det er mulig å få noe lånetelefon fra dem, for jeg har alltid hatt en ekstra liggende Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 *snip* Men jeg fikk ikke henta telefonen før den 7 mai siden jeg ikke fikk noe hentelapp, fordi moobi hadde sendt hentemeldingen via sms, litt vanskelig når jeg ikke har telefon er det vel? Derfor fikk jeg en påminnelseslapp, Dette burde moobi har skjønt, og ikke skyldt på posten per mail, og det eneste jeg fikk var en beklagelse per mail, ikke noe for tort og svie eller kompensjon. *snip* Det er jo ikke moobi som sender ut hentemelding! Når du får "klump" (navn som postmenn bruker på pakker utover brev)så lager postbudet en hentelapp som legges i postkassa di, og sender pakken til postkontoret ditt. Dette skjer samme dag som pakka di kommer så denne hentelappen skal du få samme dag som den andre posten som har kommet til deg den dagen. Så hvis hendelsesforløpet har vært slik du beskriver så har det skjedd en glipp hos posten, og ikke moobi. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 *snip* Men jeg fikk ikke henta telefonen før den 7 mai siden jeg ikke fikk noe hentelapp, fordi moobi hadde sendt hentemeldingen via sms, litt vanskelig når jeg ikke har telefon er det vel? Derfor fikk jeg en påminnelseslapp, Dette burde moobi har skjønt, og ikke skyldt på posten per mail, og det eneste jeg fikk var en beklagelse per mail, ikke noe for tort og svie eller kompensjon. *snip* Det er jo ikke moobi som sender ut hentemelding! Når du får "klump" (navn som postmenn bruker på pakker utover brev)så lager postbudet en hentelapp som legges i postkassa di, og sender pakken til postkontoret ditt. Dette skjer samme dag som pakka di kommer så denne hentelappen skal du få samme dag som den andre posten som har kommet til deg den dagen. Så hvis hendelsesforløpet har vært slik du beskriver så har det skjedd en glipp hos posten, og ikke moobi. Men les hva han har skrevet da! Er ikke posten som frakter for moobi. Er Tollpost og de sender ut hentemelding på SMS. Hvis man ikke henter den innen X antall dager får man brev i postkassen... 1 Lenke til kommentar
treant Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 *snip* Men jeg fikk ikke henta telefonen før den 7 mai siden jeg ikke fikk noe hentelapp, fordi moobi hadde sendt hentemeldingen via sms, litt vanskelig når jeg ikke har telefon er det vel? Derfor fikk jeg en påminnelseslapp, Dette burde moobi har skjønt, og ikke skyldt på posten per mail, og det eneste jeg fikk var en beklagelse per mail, ikke noe for tort og svie eller kompensjon. *snip* Det er jo ikke moobi som sender ut hentemelding! Når du får "klump" (navn som postmenn bruker på pakker utover brev)så lager postbudet en hentelapp som legges i postkassa di, og sender pakken til postkontoret ditt. Dette skjer samme dag som pakka di kommer så denne hentelappen skal du få samme dag som den andre posten som har kommet til deg den dagen. Så hvis hendelsesforløpet har vært slik du beskriver så har det skjedd en glipp hos posten, og ikke moobi. hør nå her, han på andre siden spurte meg om jeg hadde en annen telefon tilgjengelig - og jeg sa nei. Så dem hadde tydeligvis registrert hos tollposten at jeg skulle få hentesms, og ikke hentelapp. Om du ikke mener at det var et glipp hos tele2 så beskylder jeg deg for å jobbe for tele2, for det er jo helt høl i hue å registrere f.eks 9999 9999 bare for å fylle ut og hake for "hentesms" og ikke hentelapp når dem sender ut Lenke til kommentar
treant Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Det er ikke Tele2 som står for garanti, det er produsenten. Garanti og reklamasjon er prinsipielt to ulike ting, selv om det for forbrukeren fortoner seg likt. Jeg ville tatt med meg mobil og kvittering, gått til nærmeste store elektroforhandler, spurt om de har mulighet til å sende den inn på garanti for meg, og samtidig spurt om mulighet for lånetelefon. Jeg vil tro dette avhenger litt av butikkens kapasitet på låneprodukter, men større butikk innebærer større beholdning av dedikerte låneprodukter. Da slipper du samtidig ventetid på å få sendt låneprodukt i posten. Jeg jobber selv i serviceavdelingen på et større varehus, og hatte ikke hatt betenkeligheter med å ordne dette for deg, selv om telefonen ikke er kjøpt hos oss. Jeg kan imidlertid ikke garantere at alle større butikker i landet, uavhengig av kjede, vil gjøre det samme. En spørrerunde hadde uansett ikke skadet. edit: Om det er Nokia eller SE, kan du også gå til Norsk Tele Service som ligger i 2. etasje på IKEA sitt lager på Nyborg. De har lånetelefoner, og du slipper å vente på postgang. Bare sørg for å ha med deg kvittering. Åja beklager, er ganske uviten om det der med garanti og reklamasjon. Jeg har alltid trodd at med måtte sende x produkt til det samme kjøpeselskapet som igjen sendte til det verkstedet dem benyttet. Men jeg skal prøve elkjøp eller expert da kanskje? Sånne telekiosker funker vel også, eller? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Om du ikke mener at det var et glipp hos tele2 så beskylder jeg deg for å jobbe for tele2, Nå må du roe deg ned litt da. Har du ikke fått med deg at det ikke er tele2 som har noe med mobilen din å gjøre når det gjelder service ??? Endret 16. mai 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Åja beklager, er ganske uviten om det der med garanti og reklamasjon. Jeg har alltid trodd at med måtte sende x produkt til det samme kjøpeselskapet som igjen sendte til det verkstedet dem benyttet. Men jeg skal prøve elkjøp eller expert da kanskje? Sånne telekiosker funker vel også, eller? Det går ann å prøve, men da kan de faktisk kreve et behandlingsgebyr ettersom du ikke har kjøpt telefonen der. De er heller ikke ansvarlig for eventuelle uenigheter mellom deg og verksted, du kan ikke bli grinete på forhandleren om reparasjonen tar urimelig lang tid eller om feilen ikke er fikset når du får den tilbake, og du har heller ikke noe krav på lånetelefon fra de. Det er derfor best å benytte forhandleren du opprinnelig kjøpte telefonen hos. Lenke til kommentar
treant Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Om du ikke mener at det var et glipp hos tele2 så beskylder jeg deg for å jobbe for tele2, Nå må du roe deg ned litt da. Har du ikke fått med deg at det ikke er tele2 som har noe med mobilen din å gjøre når det gjelder service ??? har ikke sagt noe mot deg, men det er jo tele2 jeg har kjøpt telefonen i fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå