Thor - God Of Thunder Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hei. Er ute etter jogge/løpe sko. Føtane mine har normal/over pronasjon. Skoa skal brukast på asfalt/grus, mest asfalt, treng derfor noko med veldig bra demping. Pris: 1000 - 2500kr Har sett meg ut nokon: GEL-NIMBUS 12 1300kr. Normal/under pronasjon Gel-Kayano 16 1000kr. Normal/over pronasjon Gel-Kinsei 3 2000kr. Normal/under pronasjon Det er desse eg har sett litt på, men vil gjerna ha tips. Blir det veldig feil om eg brukar sko som er normal/under pronasjon så lenge eg har normal/over. Har litt overpronasjon på den eine foten. Skal uansett ha spesiallaga sålar i tillegg, som er tilpassa føtane mine. Sett stoooor pris på hjelp, er tross alt nokon kroner det er snakk om, og trenger det som beskyttar mest mogelg for belastningsskader etc. sidan eg trenar til befalopptaket til sommaren. Skoa skal kunn brukast til jogging/intervall, ikkje som kvardagssko. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hva med å ta seg en tur til en løpelab? Fleste sportsbutikker har den slags utstyr i dag, og der får du perfekt tilpasset sko og såle til din fot og ditt forbruk. Vet de fleste super G butikker det og alle G MAX har løpelab Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Løpelab? Eg var innom ein butikk i dag og fekk sjekka kva pronasjon eg hadde, og ho i butikken anbefala dei dyraste til 1900kr, det er Gel-Kayano 16 til 1000kr på XXL, same sko ho anbefala altså. Men dei hadde ikkje akkurat store utvalget. Lenke til kommentar
ranvier Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg vil anta at du vil få mer kyndig hjelp på treningsdelen av forumet. 1 Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Ja løpelab. Et rom med tredemølle og scanner av føttene dine. Har en kompis som jobber hos G MAX og fikk det forklart slik at de ser hvordan du løper i slow motion etter en liten tur på tredemøllen og ser fot- type, biomekanikk, løpsteknikk og i tillegg støper de av fotsålen din slik at du får en helt perfekt såle. Begynner å bli standardutstyr i en god del større sportsbutikker Peiling har de som regel der også. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Jøss, må nesten sjekke ut det der! Konge tips! Mykje kostar ein slik test då? Eller er det gratis eller forutsatt at ein kauper sko der? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 http://barefootrunning.no/ Føttene og knærne dine vil takke deg når du blir eldre. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 http://barefootrunning.no/ Føttene og knærne dine vil takke deg når du blir eldre. Veldig skeptisk. Sikker på at dei er eit fullverdig alternativ til løpesko med fulldemping? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 http://barefootrunning.no/ Føttene og knærne dine vil takke deg når du blir eldre. Veldig skeptisk. Sikker på at dei er eit fullverdig alternativ til løpesko med fulldemping? Absolutt. Føttene dine har all dempningen de behøver, fulldempede sko er kun nødvendig dersom løpestilen din er feil. Veldig kort oppsummert, så løper de fleste ved å smelle hælen i bakken først, og så rulle over fotbladet – det er dette som krever mye dempning (prøv å smelle hælen i bakken på bare sokkelesten og finn ut hvorfor). Slik kroppen er bygget, skal vi sette foten i bakken med tåballen først, slik at fotbladet demper. Å gå over til barefoot running krever litt innsats, da det vil ta litt tid for deg å trene opp de musklene i legg og føtter som har forvitret etter et helt liv med feil løpestil, men det vil være verdt det da knær, hofter og rygg har mye bedre av en korrekt løpestil. http://loplabbet.no/forfotloping for enda mer info. Löplabbet har også butikker rundt om i det ganske land, så stikk gjerne innom der også for å snakke med noen direkte. 1 Lenke til kommentar
Penance Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Om du overpronerer burde du kikke kun på sko for normal/overpronasjon - glem underpronasjon, det blir feil i forhold til stillingen i anklene dine. Jeg kan anbefale en test på mølle/speilkasse! Om du har f.eks Løplabbet i nærheten tilbyr de en slik test gratis om du kjøper sko der, ellers koster det 250,- (som du får refundert om du kjøper sko ved en senere anleding). I butikkene får du tips om hvilke sko du trenger, men det er lov å be om billigere alternativ, særlig siden du skal ha såler i tillegg, uansett. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Då var eg på intersport og fekk anbefala Kinsei 3, topp modellen til Asics til 2100kr. Men det eg lurar på er, kor mykje plass tar ein slik spesiallaga sole? Er det nok å opp 1/2 storleik? 11,5 US passa fint, men veit ikkje om eg kanskje må opp på 12US for at det skal bli god nok plass til ein ekstra sole? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Ta med såla i butikken og test? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Skal sjekke det til helga. Får kanskje skoa i morgo, og skal til Skien på Fredag, så då kan eg teste det Bestilte str 12. Lenke til kommentar
STKwon Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg foreslår enten Gel kinsei eller Karhu :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå