Gå til innhold

Chrome virus-scan?..Haster!

Anbefalte innlegg

Gikk inn på et bilde på google og fikk en "ok-melding" som jeg ikke kunne trykke unna. Da åpner Chrome et vindu som såg ut som en virus-scanner. Er dette falskt eller ekte? Da det skjedde første gangen fant det 2 virus men jeg var usikker på om dette var legit og bare lukka hele dritten. Prøvde å gå innpå det samme bildet og hele operasjonen igjen, de to samme virusene kom på lista.

Igjen; dette så ut som et integrert chrome virus-scanne system. Men jeg er redd det også bare er et angrep hvor virus bare lastes inn!

So...what's up?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer du å finne et navn på dette falske antivirusprogrammet? Det heter sansynligvis ikke noe med "Chrome".

Alternativt til å laste ned et antivirusprogram (som du kun skal ha ett av) kan du laste ned MBAM. Dette programmet kan du installere uavhengig av hvilke andre programmer du har, og er blant annet godt egnet til å fjerne falske antivirusprogram.

MBAM er det programmet vi alltid pleier å starte med her på forumet før vi går "dypere til verks", så den har vært godt utprøvd. Link til MBAM finner du i øverste link i signaturen min.

Om du ønsker kan du godt følge hele veiledningen, men i dette tilfellet vil jeg tro det holder med MBAM.

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...