syphex Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Jeg har nettopp bygget egen pc og har brukt den siden lørdag, men når jeg skal skru den på nå så kommer det ingenting opp på skjermen, datamaskinen starter opp men det virker som om skjermkortet ikke sender signaler ut til skjermen, vifta til skjermkortet står også å lager en merkelig lyd, som om den sliter med å gå rundt. Komponentene jeg har: Hovedkort: Gigabyte MA770 UD3 Skjermkort: XFX Radeon HD 5670 1GB GDDR5 Prosessor: AMD Athlon 2,2 dual-core Ram: 1 x Kingston ValueR. DDR2 PC5300 2GB CL5, 2 x Corsair XMS2 PC6400 DDR2 1GB CL5 Strømforsyning: Corsair 550W Håper noen kan gi en hjelpende hånd Endret 12. april 2011 av syphex Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Strømforsyning? Hadde lignende problem selv og hjalp ved å bytte PSU til en kraftigere en. Har også samme hovedkort som deg, og når jeg endrer for mye i Cell menyen under BIOS (der du kan clocke CPU'n) så vil jeg få samme symptomer som deg, hjelper da å bare resette BIOS ved bruk av CMOS og så "load default settings" under BIOS. Lenke til kommentar
syphex Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Har tenkt litt på å bytte strømforsyneren, var bare redd for at jeg skulle kjøpe det også ville den fortsatt ikke funke :/ , men skal prøve ut dette så fort jeg har råd til ny strømforsyner Tusen takk for hjelp ^^ Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hvor stor strømforsyning har du da? Prøv å resett bios ved å fjerne det lille batteriet på hovedkortet. Husk å ta ut strømmen fra veggen når du gjør dette. Ta det ut, og la det ligge utenfor en stund. Har hørt om folk som har fått det til å funke med 30 sec, men noen andre måtte opp i 10 min.. Du kan også, menst batteriet er ute, holde nede power knappen i et minutt. Det er ikke nødvendigm men det er slik jeg resetter bios på laptops, dog, dette er en stasjonær, så du behøver det ikke. Lenke til kommentar
syphex Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Jeg har en Corsair 550Watt strømforsyning, for å være på den sikre siden så prøver jeg å ha batteriet ute i noen minutter jeg Lenke til kommentar
syphex Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Jeg har nå skrudd pc'n fra hverandre og satt den sammen igjen, jeg fant ut at det ene avstands-stykke hadde falt ut og havnet under hovedkortet, kan dette føre til at kortet ikke vil fungere lenger nå? , har fortsatt samme problem som før, den starter opp men vil ikke vise noe bilde :/ Lenke til kommentar
Peace_too Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Du kan ikke helt utelukke at avstandsstykket har kortsluttet noe, men da er det fort hovedkortet som er ødelagt og ikke skjermkortet.. Antar at vifta på prosessoren sviver når du slår på maskinen... Hvis maskinen virkelig starter opp og det er noe galt med skjermkortet, så vil det normalt komme noen "Beep" fra høytaleren som feilmelding. Det må være en høyttaler koblet til der hvor power og reset knappene og slikt er tilkoblet for at det skal virke... "Beep" Feilmeldings koder for ditt hovedkort: 1 short: System boots successfully 2 short: CMOS setting error 1 long, 1 short: Memory or motherboard error 1 long, 2 short: Monitor or graphics card error 1 long, 3 short: Keyboard error 1 long, 9 short: BIOS ROM error Continuous long beeps: Graphics card not inserted properly Continuous short beeps: Power error Det kan ellers være en ram brikke som gjør at maskinen ikke starter opp, prøv med kun en minne brikke i, om det ikke virker, prøv en av de andre.. (Til vanlig skal du helst ha to eller fire brikker for optimal hastighet på minne, og de må settes til å gå på den laveste hastighet alle støtter. - helst skal alle brikkene være like) Lykke til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå