TeSp Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg har kjøpt en ny HD en 120 gb og etter jeg har satt den inn syntes jeg maskinen min egentlig har blitt tregere eller fungerer dårligere eller noe. Skjønner ikke helt hva som kan være feil.. Men ialfall jeg har 3.5 driverne til ati kortet mitt. Og i 3dmark 03 får jeg får over 4600 poeng tror det er 4649 eller noe det har vel ikke noe særlig å si. Men så kom så jeg på instillingene i 3d mark og der så jeg at fast write var av (disabled). Hva skal det bety? Og skal det være av eller på? En annen ting hva kan være feil med maskinen?? Er dette inbildninger? Og jeg spilte BF 1942 i dag og jeg syntes det hakket eller lagget, har ikke spilt dette før men jeg syntes det var så rart når jeg dro musen over skjermen så vet ikke om det var hakk eller lagg. kjører det med 4x AA og 8AF som alltid på i open gl også har jeg 1024x768 så det burde fungerer kjempe bra. Hva kan være feil? Kan maskinen fungere dårligere med en ny hd?? Vet ikke jeg.. En ting til for dere som spiller BF 1942 hva skriver man i console får å få se fpsen? Takker Specs på pcen ser du i signaturen! Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Er det SE du har ? Min funker helt topp den! Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Sjekk om Windows XP har satt den nye harddisken din i PIO mode istedet for ULTRA DMA 3. Det skjer nemlig. Du sjekker det ved å velge "properties" på IDE controller 1 og 2i "device manager". Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Har hovedkortet ditt 2 IDE kanaler? Og jeg ser du har to cd/dvd enheter. Hvilket skulle bety at det nå er fullt, og begge kanalene har to enheter som bare kan bruke kabelen en av gangen. Tror dette er grunnen. Eksperimenter med master/slave innstillinger og hvilke enheter som bør stå på samme kanal. Eksempelvis ikke en rask ata100 disk og en treig ata33 cd-rom på samme kanal, ettersom at kanalen da vil kjøre på den tregeste enhetens hastighet etc. Men den egentlige løsningen blir nok å kjøpe en IDE kontroller. Og et lite tips: Ikke kjøp den billigste, kjøp en med støtte for ATAPI o.l. i tilfelle BIOS'n din nekter å boote fra kontrolleren, slik at du kan putte en cd-spiller på denne kanalen heller, og holde boot-driven din på hovedkortets kanaler. Da vil alle enheter kunne kommunisere sammen samtidig. edit: Eller har du den utgaven av det hovedkortet med raid kontroller? Jeg antar du ville skrevet det i signaturen i så fall, men man vet aldri. Uansett, vet du at det går an å bruke "RAID" kanalene som vanlige IDE-kanaler? Men jeg tror ikke disse støtter CD-drev o.l., men BIOS kan boote fra den, og Windows takler det med drivere, som du installerer før du bytter om. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg har SE ja. Men for å være helt ærlig så skjønte jeg ingenting av det du sa.. Jeg satt den på samme ide kabel som den forje hden. Så det er 2 Hder på 1 kabel blir det vel.. Men fast write skal det være av eller på? Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Fast write er en innstilling på skjermkortet ditt, skjønner ikke hva du skal med den. Ok, hvor mange IDE-kabler bruker du for øyeblikket i pc'en din? Og hvor mange kan du maks koble til hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå