Gå til innhold

Oppdatere XP med nyeste oppdatering IE 9 etc

Anbefalte innlegg

Hei, vet noen om det fysis er mulig å installere:

• Internet explorer 9
  • Microsoft Security Essentials
  • Windows mediaplayer 12

På XP Professional norsk Serice pack 3?

Vet det er fysisk mulig å installere Pinball på vista og windows 7.

Så da burde det gå ann omvent.

Jeg vil anta man gjør noe endringer i ddl filer og registeret.

Hva tror dere skal til?

(Internet explorer for windows update). Det tror jeg funger.

IE 8 er en sikkerhetrisiko.

Alle programmene over kan lastes ned, så det burde kunne gjennomføres hvis man har tid og lyst å prøve det.

Kansje enklere også pakke ut .exe/MSI filen også installere?

Man får jo ikke med oppdateringer, men virker sikkert.

Er klar over microsoft ikke blir helt fornøyd over en slik løsning her.

Men er snakk om en maskin som skal kjøre eldre spill, så klarer ikke å kvite meg helt med XP heller.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, vet noen om det fysis er mulig å installere:

På XP Professional norsk Serice pack 3?

Jeg vil anta man gjør noe endringer i ddl filer og registeret.

Hva tror dere skal til?

(Internet explorer for windows update). Det tror jeg funger.

IE 8 er en sikkerhetrisiko.

:!: hehe :!:

Og derfor kjører du et operativsystem som er over 10 år gammelt! :thumbup:

Er du opptatt av sikkerhet, så velger du Windows 7. Eller Linux, om du liker det. Og i tillegg skal du prøve å "hacke" Windows XP til å godta IE9....sikkert som banken det :ermm:

IE9 er ikke laget for XP og det er det jo en grunn til...at XP er på vei bort, og har jeg sagt det? Er jo over 10 år gammelt.

http://download.cnet.com/8301-2007_4-20043103-12.html

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Og derfor kjører du et operativsystem som er over 10 år gammelt! :thumbup:

Er du opptatt av sikkerhet, så velger du Windows 7. Eller Linux, om du liker det. Og i tillegg skal du prøve å "hacke" Windows XP til å godta IE9....sikkert som banken det :ermm:

IE9 er ikke laget for XP og det er det jo en grunn til...at XP er på vei bort, og har jeg sagt det? Er jo over 10 år gammelt.

Alderen trenger å ikke å si hva som er best for mine behov.

Både linux og windows 7 har sine mangler.

Hvem har sagt at Mac OSX ikke går ann å hackintoshe?

Det viser bare at noen brukere bryr seg.

Microsoft kan velge å slutte å gi oppdateringer for XP.

Men microsoft kan ikke direkte hindre folk å forsatt bruke XP videre.

Selv om det er dette microsoft ønsker.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei. Ikke legg på denne gutten for store oppgaver. Ikke snakk til han om Linux :p.

Da graver du et hull som er større enn det sorte hull. Men nei. Man kan ikke kjøre Internet Explorer 9 på XP. Det lar seg ikke gjøre.

Bruker selv Windows XP for det meste når det gjelder Windows og dette er fordi at jeg ikke er helt inni Windows 7 og at jeg kanskje har litt for svak maskin til Windows 7. Går iallefall litt treigt.

Jeg tror seriøst ikke at du skal gjøre noen endringer i Registret eller DLL filer. Gjør deg selv en tjeneste å ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Hei. Ikke legg på denne gutten for store oppgaver. Ikke snakk til han om Linux :p.

Da graver du et hull som er større enn det sorte hull. Men nei. Man kan ikke kjøre Internet Explorer 9 på XP. Det lar seg ikke gjøre.

For å være ærlig så tror jeg du henger meg som linux bruker.

Er helt greit, men nå prøver du å late som jeg ikke har peiling på windows. Og jeg har hatt windows siden windows 95, da var maskinvaren brukt og hadde bare 300 MB ledig harddiskplass til spill som ble oppspist på 5 minutter. Så microsoft har jeg god kjennskap til, i motsettning til de fleste.

Bruker selv Windows XP for det meste når det gjelder Windows og dette er fordi at jeg ikke er helt inni Windows 7 og at jeg kanskje har litt for svak maskin til Windows 7. Går iallefall litt treigt.

Min maskinvare er bregnet på windows 7 ultimate (Hadde fint klart windows 8 ultimate når den kommer hvis systemkravene ikke blir over 8 doblet).

Så det er ikke her, det kommer ann på.

Det er gamle spill, programmer ol jeg bruker, som gjør at XP lever videre for meg.

Og operativsystemet funger supert ennå, bare det er litt utdatert og lite effektivt.

For å si det slik hadde XP SP3 vært optimalisert for min maskinvare med SSD og trim støtte, hadde en installasjon fra 8 CM DVD (1.4 GB) tatt 2-5 minutter, og oppstart ca 2 sekunder.

Men en windows 7 ultimate 64 bits SP1, hadde nok brukt en 15 minutter installasjon og ca 30 sekunder oppstart med samme maskinvare. Selv om ikke ramen hadde blitt brukt helt, så spiller det ikke stor rolle heller.

Jeg tror seriøst ikke at du skal gjøre noen endringer i Registret eller DLL filer. Gjør deg selv en tjeneste å ikke gjør det.

Er nok litt flinkere en hva du tror.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hehe. Ja. Du er vel programmerer for Microsoft også du :p

Er vel du som programmerer Office-pakken.

Vel å henge deg ut som Linux-bruker. Ja. Jeg gjør det om det er sånn du ser på det.

Det er faktisk fordi at du ikke har noe kunnskap om Linux. Hvis du hadde hatt det og du hadde søkt etter problemene dine på google så hadde du funnet så mange svar og løsninger. Det gjelder naturligvis ikke bare Linux, men også uannsett hva du skal gjøre. Jeg kan nesten garantere deg at nesten uannsett hvilket problem du støter på her i livet så er det noen som er i samme situasjon eller har løsning på problemet.

Du må bare vite hva du skal se etter.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Hehe. Ja. Du er vel programmerer for Microsoft også du :p

Er vel du som programmerer Office-pakken.

Slutt å tull, jeg syns microsoft office er rimlig bortkastet.

Bortsett fra Access databaser og frontpage hjemmeside redigering, der gjør microsoft det bedre.

Ellers syns jeg både Liboffice og openoffice funger kjempe bra på windows XP eller vista. Som erstattning til microsoft office.

Det er faktisk fordi at du ikke har noe kunnskap om Linux. Hvis du hadde hatt det og du hadde søkt etter problemene dine på google så hadde du funnet så mange svar og løsninger. Det gjelder naturligvis ikke bare Linux, men også uannsett hva du skal gjøre. Jeg kan nesten garantere deg at nesten uannsett hvilket problem du støter på her i livet så er det noen som er i samme situasjon eller har løsning på problemet.

Du må bare vite hva du skal se etter.

Ja men desverre fant jeg ikke noen løsninger her.

Gidder ikke å bruke "Prøv å feil" måten siden jeg ender å bruke 1-4 dager bare på en lite ting.

Som å innstallere internet explorer 9.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hæ? Prøve å feile måten? Det er jo sånn du lærer da? Er det ikke det da?

Hvordan skal du ellers lære hvis du ikke bruker prøve og feile måten? Jeg skjønner det virkelig ikke. Hvis du ikke er intresser i å prøve å feil, så er ikke data noe for deg iallefall. Da bør du begynne med LUDO eller noe sånt. Kanskje du mestrer det bedre.

Men hva er det du kan mer om enn det jeg tror?

Lenke til kommentar

Hva er i veien med dere? Han lurer på om han får installert forskjellige programmer, og dere starter med en gang med bashing?

Svaret er enkelt: Du får ikke installert disse tingene på XP av forskjellige årsaker. Jeg ville sagt at du burde installere Windows 7. XP er ikke egentlig noe å spare på lenger.

For spesielle ting som du er helt avhengig av, så kan virtuelle maskiner være aktuelt. Anbefaler VirtualBox (det er støtte for 3D aksellerasjon der).

Jeg har ikke vært borti programmer eller spill som ikke fungerer i Windows 7, selv under 64-bit (med unntak av 16-bit programmer selvsagt).

Lenke til kommentar

Hva er i veien med dere? Han lurer på om han får installert forskjellige programmer, og dere starter med en gang med bashing?

Ikke alle som er helt fornøyd med meg på linuxforumet.

Anbefaler VirtualBox (det er støtte for 3D aksellerasjon der).

Jeg har ikke vært borti programmer eller spill som ikke fungerer i Windows 7, selv under 64-bit (med unntak av 16-bit programmer selvsagt).

Hva med: http://www.digi.no/867414/naa-kan-du-teste-internet-explorer-10

Kanskje den funger i XP?

Nå vet jeg lite om 3D aksellerasjon funger top i virtualbox.

Men antar virtual pc (Xp mode) er den beste, men har også hørt at man ikke kan spille noe særlig heller der.

Nå blir aldri "Virtualisering" av skjermkortet den mest optimale løsningen. Selv om prossor og ram funger bra, og harddisk, har vel neppe noen tenket på skjermkortet skal yte top her.

Men mulgens jeg fint kan spille Doom 3.

Jeg ville sagt at du burde installere Windows 7. XP er ikke egentlig noe å spare på lenger.

For holde med 1 maskin (Som jeg har oppgradering til windows 7) siden jeg kjøpe maskinen i sluttfasen av vista, fikk jeg oppgraderinglisens med laptopen.

Kanskje hvis jeg finner oppgradering lisens av windows 7 med service pack 1 til 300 kr på lefdal eller elkjøp kan jeg sikkert kjøpe.

Klarte å kjøpe vista på en maskin til 300 kr for en oppgradering, det var uten service pack.

Det var snakk om ultimate, men pakken så litt brukt ut. Men tror jeg må vente en stund da.

Tror vista er lite interiesse for ennå, selv service pack 2 gjør det bra nok i den prisklassen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Doom3 fungerer helt utmerket i Windows 7. Det gjør forøvrig alle spill laget med Unreal Engine også, tilogmed den aller første.

Regn med at spill som ikke fungerer i nyere enn XP hører med til unntakene, det er ikke regelen.

Derfor skal Windows Xp under VirtualBox på Windows 7 som host pluss DosBox kunne dekke 99.9999999999999% av alle spill.

Installer kun Widows XP i virtuell maskin dersom du faktisk velter borti spill som ikke fungerer. Som sagt har jeg aldri opplevd det.

Lenke til kommentar

Nå vil vel ikke Internet Explorer 10 fungere i XP siden Microsoft sier at de ikke vil støtte Windows XP lengre, nå som Internet Explorer 9 kom ut.

Så saken er vel veldig enkel, enten fortsett å bruk Internet Explorer 8, eller oppgrader til Vista ( :thumbdown: ) eller Windows 7 :new_woot:

Lenke til kommentar

Bruk Firefox eller Chrome (eller den der norske som jeg ikke husker navnet på, den som nekter å dø) til vanlig browsing og bruk IE8 ifm Windows Update. Styr unna programmer a la Outlook som bruker IE's renderingmaskin og dermed deler IE's sikkerhetsegenskaper.

Da burde du kunne kjøre en XP-maskin uten altfor store problemer (og altfor stor risiko) dersom du av en eller annen grunn ikke kan/vil forlate XP.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...