Treblad Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Heihei, nå er altså Operativsystemenes Herre - To Megabyte ferdig, og jeg kan med stor glede poste den her. Hvis dere ikke har lest eneren i "serien", finner dere den på en annen post litt lenger ned på dette forumet. Altså, her er oppfølgeren på den spennende forgjengeren: OPERATIVSYSTEMET'S HERRE ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Laget av Treblad. Del 2; To Megabyte ================================== Kapittel 1; ^~EnTbYtE^~* Pipbyte og Muntram hadde blitt tatt til fange av Saruman sine hackere. Ettersom de nærmet seg hans tårn (kalt MSNthanc), ble de overfalt av allierte Counter-Terrorister. Pipbyte og Muntram klarte å unnslippe inn i et stort chatterom hvor de traff Hosten "@*^~EnTbYtE^~*". Han ga de høyere status og talte til dem om en svunnen tid. Pipbyte fortalte om Saruman, som også ville ha kloa i XP-CD’en. ^~EnTbYtE^~* sa også at Saruman hadde benyttet seg ivrig av chatterommet til han før, men ettersom han fikk kommandoen over MSNgard, begynte han bare å bruke MSN. Dessuten ryktes det at han hadde stått bak all spamen som kanalen hadde blitt utsatt for. ^~EnTbYtE^~* kom til tanker om at noe møtte gjøres, så han opprettet en ny kanal for å diskutere denne kommende ondskapen fra Saruman med andre Hoster. Dette møtet varte til langt ute på natten og de bestemte seg tilslutt for å dra til MSNgard og ødelegge hans base og deretter dra til Rohannettverkets hovedbase for å forhindre Sarumans onde hærskarer i å ødelegge den. Kapittel 2; Gollbyte På samme tid, langt unna, gikk FroDOS og Sam tassende bortover de steinete stiene ved foten av Mircosoft. De var dystre til sinns og gruet seg til å fullføre oppdraget med å ødelegge XP CD'en i Bill Gates sitt kontor. Plutselig, som lyn fra klar himmel, oppdaget FroDOS at de ble forfulgt av Gollbyte. Det usle, skrekkelige vesenet som hadde hatt XP CD'en før Bilbios (FroDOS fetter). Gollbyte nærmet seg truende, så Sam og FroDOS hoppet over han og bandt ham fast. "Åååå....Min kosteligssste....Min kjære deilige XP CD! Jeg MÅ få den! Jeg har formatert og trenger CD'en for å fungere normalt igjen!", veste han. "Nei! Jeg må ta den med til Microsoft for å ødelegge den! Ellers vil Bill Gates ha monopol over alt som heter data!", utbrøt FroDOS, mens han holdt en virusinfisert CD i hånden. "Pass deg! Holder du ikke opp med det maset, sender jeg viruset inn på deg!". "Unnssskyld, messster, unssskyld. Gollbyte kan vise dere veien bare dere ikke skader han", sa Gollbyte. Dette falt FroDOS godt til rette, siden han selv hadde begynt å tvile på hvilken vei han skulle ta. Kapittel 3; Gandbyte Arabyte, Legobyte og Gimlibyte stod ved stedet der Borobyte hadde blitt drept. De visste ikke om de skulle følge FroDOS og Sam eller Muntram og Pipbyte, men bestemte seg tilslutt for å følge sistnevnte etter anbefaling fra Arabyte. Etter mange døgn med surfing, kom de til chatterommet hvor Pipbyte og Muntram hadde truffet ^~EnTbYtE^~*. Det var ingen å se bortsett fra en topic der det stod: ' Jeg har dratt til MSNgard for å kjempe mot Saruman. Jeg kommer sannsynligvis tilbake om 30days, 22 Hours, 56 Minuts and 43 Seconds. Topic set by: ^~EnTbYtE^~*.' "^~EnTbYtE^~* må ha dratt med Pipbyte og Muntram! Det betyr at de er i live!", jublet Legobyte. "Ja, det er umulig for oss å følge dem mer nå..." , sa Arabyte. Plutselig kom et skarpt lys på de. De reiste seg opp...og der så de....Gandbyte! "Jeg har kommet tilbake til dere nå...nå som ondskapen er på sitt verste!" , sa han. "Men..jeg trodde du hadde falt i et undergrunnsnettverk", sa Gimlibyte forundrene. "Jeg gjorde det, men jeg klarte å bytte IP, så jeg kjempet meg ut av det", svarte Gandbyte "Men nok prat! Vi må skynte hos til Rohannettverkets hovedbase, å kjempe slaget mot Sarumans spamere!” Kapittel 4; Knusingen av MSNgard ^~EnTbYtE^~* banet seg fremover med ett titalls andre Hoster bak seg, og Pipbyte og Muntiram på sin rygg. ”Hvis han ingen nåde! Vi skal ha hevn etter flere år med spamming på chatterommet vårt!”, brølte ^~EnTbYtE^~* til de andre. ”Nå…for å få slutt på han..en gang for alle…har vi ikke annet valg enn å…ANGRIP!” Alle hostene stormet mot Sarumanns kolosale tårn. Ettersom minuttene gikk ble større og større område av MSNgard etterlatt i ruiner, men Hostene fortsatte å knuse alt som kom i sin vei. Ikke lenge etter var det bare selve tårnet, MSNthanc, som stod oppreist. Alle Hostene omringet den, og ^~EnTbYtE^~* talte med en tordnende røst: ”Vis deg selv, Saruman! Vi har kommet for å få slutt på ondskapen du driver med! Kom frivillig, og gi fra deg MSNgard til oss, og du vil komme fra dette med livet i behold!”. Men Sarumann kom ikke ut. Tilslutt hadde de ikke annet valg enn å forlate stedet å komme til nødsetning ved Rohannsnettverkets Hovedbase hvor et kraftig slag fant sted i samme sekund. Kapittel 5; Slaget ved Hovedbasen Etter ankomsten til hovedbasen til Rohannettverket, ble Arabyte, Legobyte, Gimlibyte og Gandbyte tatt i mot av operatøren over Rohannettverket, Theobyte. ”Velkommen til vår hovedbase”, strålte han. ”Våre speidere sier at en flom av spamere fyker gjennom internett nå for å storme oss. Det er kun snakk om noen få timer før de kommer hit. Men for all del, ikke bli bekymret! Ingen har noensinne klart å inta vår hovedbase!” ”Ingen intil nå..”, mumlet Gandbyte. På kvelden ble de truffet av den første bølgen av spamere. De nyoppsatte SPAMKILLERS’ene så ut til å virke, men ikke godt nok. Spamerene var for mange. Det tok ikke lang tid før de hadde kommet gjennom forsvaret til Rohannettverket, og flommen med spamere bare økte. Men, akkurat i siste liten, ble hele hovedbasen og området rundt dekket av et total mørke. ”Se!”, hylte Gimlibyte. Bak de stod haugevis av Hoster, med ^~EnTbYtE^~* i spissen. Merkelig nok så det ut til å ha invirkning på spamerene for de forsvant med en eneste gang. ”Ah, spamere er fortsatt redd Hoster”, brummet ^~EnTbYtE^~*. ”Akkurat som jeg trodde.” Takket være Hostene sine drastiske handlinger, ble hovedbasen reddet. Men Gandbyte påpekte bestemt: ”Slaget ved Hovedbasen er over, men slaget om internett har så vidt begynt!” Kapittel 6; Firewallporten FroDOS, Sam og Gollbyte fortsatte sin vei bort mot Microsoft. Sistnevnte ledet dem trygt gjennom Daudesidene, og nå var de visst rett ved den beryktete Firewallporten. Men bak dem kom et øredøvende hyl: ”Fire in the hole!”. ”Vekk! Gjem dere!”, skrek Gollbyte. ”Hva? Hvorfor det? Hva er den skapningen?”, spurte Sam forundrende. ”Det er en av de ni fryktelige clan-lederene! For lenge sssiden, tok Bill Gatess å lurte de! Han gav de hver ssin CD, men han hadde brent ut ssin egen XP-CD som kan kunne kontrollere de andre med! Nå er de evige etterfølgere av han, verken levende eller døde!”, fortalte Gollbyte. Clan-lederen fløy visst av seg selv i løse luften, så heldigvis enset han ikke de tre som gjemte seg nede på bakken. Etter noen få minutt var den allerede ute av synsvidde. ”Kom! Firewallporten er nær!”, utbrøt Gollbyte. Kapittel 7; Hutubytes hjemmeside Etter å ha forlatt Farabyte og sine menn, nærmet Gollbyte, FroDOS og Sam seg den såkalte ”snarveien” Gollbyte hadde anbefalt. (siden de ikke kom gjemmom Firewallporten, hadde Gollbyte anbefalt en mye bedre og sikrere vei). De skrev inn URLen til hjemmesiden (http://www.hutula.com), og ankom siden. Men ikke lenge etter hørte de Gollbyte rope foran dem i mørket: ”Ja, ja, ja, ja! Jeg har med mat til Dem! Kjære Hutubytesss!” ”Nei! Det lille krypet har lurt hos inn i en felle!”, utbrøt Sam. ”Siden inneholder ett virus! Vi må komme hos ut!” Men for sent. Viruset stormet ut og bet tak i FroDOS. Han ble liggende helt stille – som om han var død. ”Neiii! Ikke dø, FroDOS!”, hylte Sam, mens han la seg ned ved siden av FroDOS og gråt. ”Det svinet av et virus skal få svi!” Få minutter etter hadde Sam tatt knekken på viruset med den nyeste utgaven av Norton Antiviurs han hadde i lommen. ”Selv uten FroDOS kan jeg få ødelagt CD’en! Jeg må fortsette uten han”, tenkte Sam idèt han bøyde seg og dro ut XP-CD’en av FroDOS sin lomme. ”Hærskarer av Microsoft! Frykt meg!”, utbrøt Sam mens han reiste seg og gikk mot utgangen. Men det gikk ikke som Sam tenkte seg. Få minutter etter begynte han å lure på om han hadde gjort det rette. Bare forlate FroDOS slik? Ved utgangen av selveste Microsoft! Og ville han klare å ødelegge CD’en helt alene? ”Nei, jeg må tilbake til FroDOS!”, tenkte han bestemt og han løp tilbake samme veien han kom. ”Ska vi ta’n med til Clan-leder’n? Han har jo gitt ut ordre om å lete etter en sånne CD’er. Godeste Bill har visst en spesiell interesse av de”, sa en barsk stemme i mørket foran Sam. ”Er’n ikke dau, dah?”, lød en annen, litt mer pipende stemme. ”Nei, lærer du aldri? Hutubytes har mange gifter, og de færreste er dødlige. Denne karen her er i alle fall ikke rammet av de. Han er bare lammet. Om ett par timer våkner’n til liv igjen, skal du se. Og da kan vi forhøre han for vår kjære Clan-leder”, sa den første stemmen igjen. Dermed lød det fotrinn og en dør som lukket seg. Sam stormet ut av mørket og bort til døra. Hjertet hans pumpet intens mens jernslåer falt på plass innenfor. Porten var stengt. Sam kastet seg mot de boltede messingsplatene og falt sanseløst til jorden. FroDOS var i live, men tatt til fange av Fienden. Fortsetter med Atter en Operatør. Oversettelse av navn: Pipbyte = Pippin Muntram = Munti MSNthanc = Orthanc Allierte Counter-Terrorister = Riddere fra Rohan MSNgard = Jarnagard ^~EnTbYtE^~* = Treskjegg Hoster = Enter Rohannettverkets hovedbase = Helmsdjupet Gollbyte = Gollum FroDOS = Frodo Mircosoft = Mordor XP CD'en = Den Ene Ringen Bill Gates = Sauron Bill Gates sitt kontor = Dommedagsberg Bilbios = Bilbo Arabyte = Aragorn Legobyte = Legolas Gimlibyte = Gimli Borobyte = Boromir Gandbyte = Gandalv Theobyte = Theoden Firewallporten = Svarteporten Daudesidene = Daudemyrene Hutubytes = Hutula Hutubytes hjemmeside = Hutulas bol Farabyte = Faramir Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Var ikke så galt det! Du skriver bra (med tanke på at du er fjorten) og er ganske så kreativ. Liker ofte ordvalget, og finner dem ganske morsomme til tider, selv om jeg må innrømme at jeg ikke lo én gang. Likte egentlig de første versjonene av serien bedre, men så-så. Jeg venter på neste del! Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Oversettelse av navn::MANGE NAVN: hehe... Det likte jeg :wink: Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Oversettelse av navn::MANGE NAVN: hehe... Det likte jeg :wink: Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Ingen flere som vil gi sin ærlige kritikk? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Har sagt til deg jeg likte den Grigory :wink: Lenke til kommentar
huf Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Rått! btw, alltid ett + med mange namn også. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Leser jeg en historie skrevet av noen som er hekta på data? :o Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 Leser jeg en historie skrevet av noen som er hekta på data? :o Vel, hekta og hekta...tviler på jeg er mer hekta en de fleste her på forumet. :wink: Det er ikke min fantasime til data som har fått meg til å skrive LOTR-parodi i "dataform"... Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Vel, må vel kanskje poste her før den går dukken. Ja, folkens! Hva synes dere om historien min? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 jeg synes den var bra.. kreativt vertfall Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 jeg synes den var bra.. kreativt vertfall Hehe, takk, takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå