reminett Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hei folkens. Jeg har mange IMAP-kontoer som jeg bruker hver dag. Kunne tenke meg en god klient til KDE, som støtter unified inbox, altså at man kan se mail fra alle kontoene samtidig, i samme "mappe". Noen forslag? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Kontact kan sikkert gjøre dette, evt. thunderbird. Kan sjekke, lite øyeblikk. --- Når jeg tenker over det ser man jo egentlig på serveren ved bruk av IMAP, så tviler på at det går helt smertefritt. Du kan vel forandre view til en annen sortering som gjør at alle konti kommer i samme vindu, evt. prøve å lage en egen folder som alle andre mails går til. Autokopier fra disc. IMAP til en global folder. Fant denne for Thunderbird: http://email.about.com/od/mozillathunderbirdtips/qt/et_global_inbox.htm Endret 11. april 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
reminett Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Takk for svar. Men jeg bruker IMAP for å være i sync på flere maskiner. Å flytte mail til egen mappe osv, ville jo ødelegge poenget Jeg har unified inbox på iPhone, iPad og Mac - så det er absolutt mulig. Rart at dette ikke er lett tilgjengelig på Linux? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Er sikkert mulig, men fant ikke noe kjemperaskt i Kontact (men igjen, er lite som er svært raskt å finne i kontact :>) Skal lete litt til. Forresten. http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=39&t=859065 Åh, jo: Unified Folders Thunderbird 3.1 has an additional choice in the advanced folder views called Unified Folders (it was originally called Smart Folders when it was added in 3.0). It creates what looks like an Inbox account that transparently merges the contents of all the inbox folders (both POP, IMAP and local folders). It moves the inbox from each account to a child folder in the Inbox account. Any messages in an inbox show up in both the root of the Inbox account plus the child folder for that account. Each account still displays any child folders of the inbox, only its inbox folder was "moved". However, it doesn't actually change where/how the messages are stored, its just another way to view your folders, similar to what you can do with a saved search (a type of virtual folder). Its used by default. If you don't want to use it click the ◄► arrows at the top of the folder pane, until you see All Folders ◄► http://kb.mozillazine.org/Global_Inbox Endret 12. april 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Thunderbird fungerer utmerket med Unified Folders. Jeg bruker tre IMAP-kontoer og én POP-konto (Hotmail) i Thunderbird og får alle mail i samme innboksen. Du får fellesbokser som Sendt, Søppel og alt annet også. I tillegg blir hver enkelt konto listet i et tre under den respektive hovedboksen, så du enkelt kan finne mail på én bestemt konto. Svar går fra adressen som mailen ble sendt til. Både hurtigfilteret (Ctrl+F, søker inkrementelt i avsender og emnefelt) og søket fungerer på hovedboksen. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Perfekt! Fungerer nøyaktig slik jeg ønsket meg. Takk skal du ha, Lycantrophe. Edit: endrebjo: Så ikke ditt innlegg før etter at jeg postet selv. Takk for bidrag Helt enig med deg i at det fungerer utmerket Endret 12. april 2011 av reminett Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Splendid, håper du blir fornøyd. Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Hm, dette kan du vel enkelt sette opp med filter i Kontact. Bare lag en lokal folder, og filtrer de kontoene du ønsker til å kopiere eller flytte innkommende mails i den. Lycantrophe, hva synes du er vanskeligere i Kontact enn i Thunderbird? Endret 18. april 2011 av Del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå