tutla Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hei! Jeg har gått på p-piller (yasmin) i 5 år, men var så lei at jeg stoppa for 4 mnder siden. Jeg har ikke hatt mensen etter det selv om jeg alltid har hatt stabil mens, men jeg er ikke gravid. For 3 dager siden begynte jeg igjen på de samme pillene. Så jeg har to spørsmål: Har noen erfaring med hvorfor mensen ikke kommer etter at jeg hadde opphold? Kan dette ha noe med at jeg har gått på de så lenge så det vil ta tid for kroppen å venne seg til at jeg ikke brukte de lenger? Og hvor fort funker pillene igjen? Er jeg sikker fra dag 1? Jeg rekna på at hvis jeg hadde gått på pillene de siste 4 mndene så er jeg inne i samme rutina som før. Jeg begynte samme dag og samme uke som jeg ville gjort tidligere. Tusen takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Det kan ta en stund før mensen kommer tilbake. Og hvis du tar pillene fra første dag i mensen så er du sikret fra første dag. Så vidt jeg husker. Det står i pakningsvedlegget ditt. Men ettersom du ikke har mensen å forholde deg til så står det i pakningsvedlegget ditt fra hvor mange dager etterpå du kan være helt sikker. 1 Lenke til kommentar
tutla Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Jeg tok den den dagen jeg vanligvis ville begynt på et nytt brett. Da er jeg alså ikke sikret fra 1 dag? Nå har jeg lest gjennom pakningsvedlegget. Det står ingenting om det der. Men tusen takk for svar, og tusen takk for raskt svar! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Siden du ikke vet at du faktisk har mensen da så ville jeg lagt inn 8 dager med sikringsperiode... Som jeg mener er det vanlige hvis man starter midt i en periode. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg tok den den dagen jeg vanligvis ville begynt på et nytt brett. Da er jeg alså ikke sikret fra 1 dag? Antageligvis ikke. Om en begynner 1. mensdag(første dag i syklusen), skal man være sikret fra dag en. Dersom man begynner midt i en syklus, er det sikkert etter 7 dager. Det er slik jeg har fått forklart det på diverse p-piller(inkludert yasmin) av diverse leger og helsesøstre, i hvert fall. Så jeg ville definitivt ventet en uke. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Bruk kondom i en uke, du er helt sikker hvis du tar pillen 1 eller 2 mensdag. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Står vell på baksiden av pakken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg