Gå til innhold

Kan en PS3 grønnskolling få litt spilltips


Reggy

Anbefalte innlegg

Har fått låne meg en PS3.

 

Har bare spilt PC før, men grunnet langvarig skade kan jeg ikke sitte på PC med det første. Og noe tidsfordriv fra sofaen må jeg ha.

 

Har bestilt med red dead remdeption.

 

Imellomtiden forsøker jeg å spille på noe som heter UnCharted2.

 

Og så har jeg oppdaget noe som er ukjent fra PC spill og som jeg fikser dårlig.

 

Den høyre "joystikken" styrer blikket/ siktet osv til spillfiguren. Men den venstre styrer bevegelsen. På PC er jeg vant med at bevegelsen styrer blikket/ siktet osv. Så dette synes jeg ble tungvindt og svært vanskelig.

 

Er det noe tips til hvordan man kan gjøre noe med dette.

 

Har vært inne i spill innstillinger men finner ingen løsning....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du snakker om er FPS spill, som feks Call of duty serien, dette vil du venne deg til etter et ti-talls timer med spilling :)

 

Du kan sjekke ut Just Cause 2, det er ganske gøy, også kan du sjekke ut DiRT 2.

Alle call og duty og battlefield er også verdt å nevne. Forøvrig sjekk ut SLy spillene, fun fun fun :D

Lenke til kommentar

Det du snakker om er FPS spill, som feks Call of duty serien, dette vil du venne deg til etter et ti-talls timer med spilling :)

 

Du kan sjekke ut Just Cause 2, det er ganske gøy, også kan du sjekke ut DiRT 2.

Alle call og duty og battlefield er også verdt å nevne. Forøvrig sjekk ut SLy spillene, fun fun fun :D

 

Takk for tips.

 

Det går seg litt til - men håper spill jeg har bestilt ikke blir slik.

 

Har spilt just cause 2 på PC og gleder meg veldig til cowboy spillet. Det var jo unasett ikke kommet til PC enda

Lenke til kommentar

..kameraet på høyre hånd (mus). Bevegelse på venstre (taster).. finnes det noe annet, bort sett fra i en MMO eller Diablo-type spill, eller noe slikt..?

 

Gode Ps3-spill i forskjellige kategorier:

Racing: WipeoutHD (mer "artig" og med split-screen - Motorstorm). GT5 (jaaa!).

Skytespill online: MAG. (Offline, Killzone 2 - Resistance).

Action-spill: inFamous (muligens God of War 3, Uncharted 2).

Rpg: Demon's Souls (Valkyria Chronicles + Oblivion GotY edition).

Fullstendig stein game-designer: Katamari Forever (flOw, Pixeljunk Shooter 1/2).

Interaktivt drama: Heavy Rain.

Data-generert japansk mafia-film som data-spill: Yakuza 3.

Arkade: Super Stardust HD, Shatter, Fat Princess, Trine, .

MMO: ....

MMODIY: Little Big Planet.

PS2-favoritter: ....

PS1-favoritter som er tilgjengelig på EU-butikken: ...

Sports-spill: Top Spin 4 (med move-støtte - konge). MLB The Show 2k11 (kjedsomheten av å se på en baseball-kamp - rett på din egen tv-skjerm! ...yay..).

Lenke til kommentar

Det beste PS3 spillet for min del var nok Metal Gear Solid 4. Utmerket kombo av stealth og action, og jeg har aldri vært stor fan av stealth heller. Som deg var jeg en PC-mann og hadde lite erfaring med konsoll. Jeg likte også Killzone 2. Det er ett av de få spillene som har sikkelig krigsatmosfære.

 

Red Dead Redemption kan du glede deg til forøvrig. Det er tregt i starten, men bygger seg kraftig opp. Om du liker gamle Western filmer med Clint Eastwood blir det enda bedre.

Lenke til kommentar

Ikke glem Uncharted Drake's Fortune. Personlig liker jeg atmosfæren bedre i det spillet enn i Among Thieves.

Little Big Planet er også verdt å få med seg om man er litt kreativ. Liker man biler er GT5 et must.

RDR er et knallspill du kan glede deg til å starte på.

Bare sjekk ut PS3-eksklusivene så vil du finne mange godbiter ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...