Gå til innhold

Laptop/minilaptop for pcbyggere

Anbefalte innlegg

Finnes det også laptop maskinvare for:

• PC-byggere
  • Entualister
  • Valgfri mennesker?

Altså alle vi innenfor "maskinvare" sektoren er pcbyggere, enten nybegynnere eller eksperter.

Siden jeg lenge har bygget stasjonære maskiner, lurer jeg på det finnes alternativer for oss, eller hva flere av dere velger istedenfor siden dere også ønsker vel en laptop med muligheter?

Nå er det ikke noe krav at maskinen skal bygges, men burde i minstefall tilby åpenhet og muligheter for å bytte ram, harddisk, skjermkort, prosessor forhåndvis like enkelt på stasjonære. Skjermen og laptop kabinettet velger jeg å kalle det, ønsker man som regel ikke å bytte ut, da velger man heller ny maskin, men alt annet går. Altså man kan f.eks bare betale disse komponentene og velge resten selv, hovedkortet er ferdig montert selvsagt.

Man burde fint kunne droppe windows lisens hvis man ikke ønsker dette.

Hva er alternativet her?

Er multicom, Dell, blandt de få maskinene som tilbyr mulighetene for dette?

Nå kommer jeg ikke å kjøpe laptop på kanskje 1 år.

Men neste gang blir alternativene enten Apple Macbook eller en Laptop basert for pcbyggere.

Siden jeg syns laptopmarkedet er litt begrenset for oss.

Irriterer meg litt over dette. Leie av laptop ønsker jeg ikke og man kan risikere å minste ting lagret på harddisken.

Nå trenger ikke maskinvaren å være "Det beste gamerpc" men jeg foretrekker en brukbar laptop som klarer HD filmer og spilling lett, strømsparinger og støy er viktige.

F.eks i dag ville jeg sagt noe oppsett som: Intel core i7-840QM, ATI HD 6300M 8 GB DDR3 ram som en helt grei laptop om 1 års tid.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...