Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er angrepillen farlig?

StinaStina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man velger mellom to onder (ufrivillig gravid/abort vs angrepille) så handler det stort sett om hva som gir minst plager. Jeg tar heller ti angrepiller, enn èn abort, om jeg hadde feila med prevensjonen.

Synes det er bedre at man har mulighet til å ta nødprevensjon, fremfor å skrape ut fostre i hytt og pine. (Om man først er så dum/uheldig at man har hatt ubeskyttet sex...)

Lenke til kommentar

Det er bivirkinger ved angrepillen som ved all annen ''medisin'' man inntar.

Kvalme er f.eks en av de mest vanlig bivirkningene. Det anbefales heller ikke å ta angrepillen mer enn en gang pr mensensyklus, altså en gang i måneden, men om dette beror på at pillen kan være ''farlig'' er jeg heller skeptisk til og tror heller at det beror på at effekten av pillen kan avta hvis du tar den i hytt og pine.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Angrepillen er ikke farlig, men det er ikke anbefalt å ta den mer enn 1 gang hver mens.syklus slik BuffyAnneSummers sier, da dette kan føre til hyppigere blødninger. Allikevel ser jeg liten vits i å bruke angrepillen ofte, da er det jo mye bedre å bruke P-pillen istedenfor? Da er du i tillegg beskyttet umiddelbart hvis du skulle få deg et fast kjærlighetsforhold. I tillegg er det jo mye billigere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

er imot angrepillen i seg selv :)

Så vist du blir voldtatt, så hadde du droppet angrepillen (og iallefall abort vil jeg tro?) og levd livet med et barn som du fikk som et resultat av en voldtekt?

Angrepillen + abort er løsninger på noe som kan by på store problem, men jeg er ikke for bruk av abort og angrepille som prevesjonsmiddel.

Ja noen mener det er selvisk og ta abort og angrepille, for min del syns jeg nesten det er mer selvisk å sette et barn til verden når du har ingenting å tilby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...