pompen75 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hei. Har et case jeg trenger litt hjelp til å løse. I båten har jeg ett kamera festet til en dyprigg. Har tenkt til å koble det kamera til en pc gjennom ett analogt tv kort. Hvis det finnes en bedre løsning så syng ut. Formålet er å få tatt opp video av fisk. Desverre så kan det gå mange timer mellom hver fisk. Så jeg kan ikke ha opptak hele tiden. (vil fylle hdd på kort tid) Og når fisken først kommer. Kan den være borte igjen på tre sekunder. Så jeg trenger ett program som timeshifter(tror det heter det i allefall) Slik att når jeg trykker på opptak. Så har programmet allerede tatt opp de siste 30 sek. Altså vil jeg att programmet hele tiden tar opp de siste 30 sek. slik att når jeg trykker på opptak vil jeg få med de siste 30 sek og så lenge jeg vil opptaket skal være. Ikke lett å forklare dette her. Men, vil att programmet skal fungere slik att jeg lagrer situasjonen etter att de har oppstått. Funksjonen finnes i allefall på hjelmkaeraet pov som forhandles av www.hjelmkamera.no så noen må ha laget en slags programvare for sånt. Håper noen har noe tips til programvare. Eller om steder jeg kan henvende meg for mere hjelp. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Et alternativ kan vel være å bruke kamera som filmer ved bevegelse, dvs hvis noe beveger seg som det peker mot? Så vidt jeg har skjønt så filmer kameraene du tenker på i en loop (nytt opptak overskriver det forrige) de siste f.eks 10 sekundene, og hvis man begynenr å filme så lagres siste loop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå