MrL Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Hei, jeg har gi for seg sixpack, men ønsker å synliggjøre denne enda mer til sommeren. Jeg tenker å ta meg et par minutter med trening før leggetid 5-6 dager i uken jevnlig i minst 2 måneder til, og evt. forsette etter dette også, muligens ikke like intens. Jeg tenker at jeg kjører en hver kveld. Så spørsmålet er kan jeg bruke dette programmet over infinite time, eller bør jeg variere/bytte ut øvelsene etterhvert? Vil effekten avta? Endret 10. april 2011 av MrLG Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Om du skal utvikle muskulaturen må du ha progresjon i belastning. Det programmet du linka til er gammelt og i mine øyne bare dumt... Kjør dette 3 ganger i uka heller... 6x hanging leg raises 6x reverse crunches 30 sec planken 6x ab scissors 6x bicycle kicks 2x 30 sec sideplanke Øk med en rep hver uke og hold pasusene mellom hver øvelse under 15 sekunder... Lenke til kommentar
MrL Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Takk for tips. Ser dog ut som øvelsene dine krever noe utstyr og det er litt dumt. Selvom programmet mitt er gammelt tror jeg forsatt det er bra, kjenner godt i magen. Det er dog kanskje mer ment for nybegynnere, så det vil kanskje ikke holde i lengden da.. mulig jeg kan mikse noe med øvelsene dine;) Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Du trenger ikke noe utstyr for det programmet Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Du trenger ikke noe utstyr for det programmet Virket som hanging leg raises og ab scissors trengte det, men mulig jeg tok feil;) Hahahaha x10 ? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 og Man finner bestandig noe å henge i... Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Om du skal utvikle muskulaturen må du ha progresjon i belastning. Det programmet du linka til er gammelt og i mine øyne bare dumt... Kjør dette 3 ganger i uka heller... 6x hanging leg raises 6x reverse crunches 30 sec planken 6x ab scissors 6x bicycle kicks 2x 30 sec sideplanke Øk med en rep hver uke og hold pasusene mellom hver øvelse under 15 sekunder... mener u 6 repitisjoner, ala 6x3 set f.eks? eller er det snakk om 6 set, med f.eks 10 repitisjoner? om førstnevnte er riktig, hvor mange set mener du man bør ta? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Om man ikke har trent magen noe særlig fra før av så holder det med ett sett de to første ukene for så å øke med ett sett hver annen uke til man ikke klarer å øke i sett lengre. Og ja, man tar 6 til 8 reps på hver øvelse (avhengig av hvor sterk man er i magen fra før av) med maksimalt 15 sekunder pause mellom hver øvelse. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Sixpacken lages på kjøkkenet og på løpebanen, ikke i situpsmaskina. Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Sixpacken lages på kjøkkenet og på løpebanen, ikke i situpsmaskina. Helt feil. Sixpacken synliggjøres på kjøkkenet og løpebanen. Den lages ved trening Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Sixpacken lages på kjøkkenet og på løpebanen, ikke i situpsmaskina. Helt feil. Sixpacken synliggjøres på kjøkkenet og løpebanen. Den lages ved trening Helt feil, og forsøk på flisespikkeri? Alle er født med sixpack. Skal du først være kverulant kan du ikke "lage" noe du har hatt siden du ble født. Skal du ha synlig sixpack hjelper det ikke å "trene" magemuskler med 8 minutters mirakelkur, du må spise i underskudd og gjøre cardio, ingen vei utenom dessverre. Endret 18. mai 2011 av Kevlar Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Mens vi er i gang med flisespikkeri, du trenger ikke å gjøre cardio så lenge du går i underskudd. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Mens vi er i gang med flisespikkeri, du trenger ikke å gjøre cardio så lenge du går i underskudd. Les tråden. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Mens vi er i gang med flisespikkeri, du trenger ikke å gjøre cardio så lenge du går i underskudd. Les tråden. Det har jeg gjort. Hva er poenget ditt? Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Sixpacken lages på kjøkkenet og på løpebanen, ikke i situpsmaskina. Helt feil. Sixpacken synliggjøres på kjøkkenet og løpebanen. Den lages ved trening Helt feil, og forsøk på flisespikkeri? Alle er født med sixpack. Skal du først være kverulant kan du ikke "lage" noe du har hatt siden du ble født. Skal du ha synlig sixpack hjelper det ikke å "trene" magemuskler med 8 minutters mirakelkur, du må spise i underskudd og gjøre cardio, ingen vei utenom dessverre. Jeg har ikke sagt noe om 8 minutters mirakelkur. Skal man ha synlig sixpack må man trene magen som alle andre muskler. Med progresjon og gjerne vekter. Det er slik musklene blir STØRRE og STERKERE. Sixpacken blir ikke påvirket i det hele tatt av mat og cardio. Det er fettlaget på magen som blir påvirket, som igjen synliggjør sixpacken. Dette er flisespikkeri. Takk for meg! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 En ting er sikkert, programmet er prøvd ut ca 4 ganger dager i uken siden jeg startet innlegget. Det har gitt små, men betydlige resultater. Så ja, det funker. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 For å delta i denne diskusjonen: Jeg har lagt på meg ca. 5 kilo siden sommerferien. Da jeg begynte å trene mage hadde jeg på ingen måte noen synlig six-pack, nå har jeg derimot det. Ja, dere kan argumentere med at jeg har minsket fettmengde og økt muskelmasse. Jeg har nok økt muskelmasse, men ikke fått minsket fettmengde ettersom jeg ikke hadde noe fett i utgangspunktet. Ut ifra min erfaring får man ikke noen synlig six-pack bare ved å være tynn. De fleste av vennene mine er tynne som fliser med BMI under eller rett rundt 18, og de har på ingen måte noen synlig six-pack, heller ikke fett på magen. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 For å delta i denne diskusjonen: Jeg har lagt på meg ca. 5 kilo siden sommerferien. Da jeg begynte å trene mage hadde jeg på ingen måte noen synlig six-pack, nå har jeg derimot det. Ja, dere kan argumentere med at jeg har minsket fettmengde og økt muskelmasse. Jeg har nok økt muskelmasse, men ikke fått minsket fettmengde ettersom jeg ikke hadde noe fett i utgangspunktet. Ut ifra min erfaring får man ikke noen synlig six-pack bare ved å være tynn. De fleste av vennene mine er tynne som fliser med BMI under eller rett rundt 18, og de har på ingen måte noen synlig six-pack, heller ikke fett på magen. Jeg ser den, men vi snakker om fettprosent... Ikke lavere vekt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå