Gå til innhold

Problemer med Kingston 200 128 gb (kan være pirat USB penn)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har skaffet meg noen muffins USB penner. De koster 3200,- på komplett. Fikk de av en polsk venn av meg gratis, men han sa de var originale og han ene jobber i Dell. Problemet er at når jeg formaterer kan jeg bare velge mellon exFAT og NTFS. NTFS gir meg error når jeg prøver å velge det formatet. Og når jeg laster over i exFAT format får jeg bare 1 til 2 mb/s i hastighet. Det står på hovedkortet mitt at det støtter "USB 3.0", så jeg tror det støtter 2.0. Noen som vet hva som er problemet? Er de fake? Jeg får hvertfall plass til 128 gb på dem.

Hadde hvert intresangt om noen har hvert borti dette før?

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men de er nok fake, bare å kaste. Tar jo nesten 1 time å laste over 2 gb og dem støtter bare 1 format. Jeg fikk jo tross alt 8 stk. Spurte for sikkerhets skyld om dette er et software problem og det er det nok ikke. For en skuffelse :(

Lenke til kommentar

Vel, om de er fake eller ikke - så kan du jo enkelt test om de faktisk har 128GB eller ikke:

Last ned et gratis CRC program, some quickSFV (annbefalt)

kjør CRC av 128GB verdt med filer slik at du får en CRC fil for dem.

last dem over til USB enheten

sjekk om CRC fremdeles stemmer (ved å kjøre CRC filen du forbredet)

Den typiske svindelen som gjøres er jo at de for eksempel bare faktiks har 2GB minne, men er reformatert "syklisk" slik at det ser ut som det er mye mer plass - men når du skriver over 2GB så bare sriver du over de gamle dataene slik at de naturligvis blir ugyldige. Tilsyendlatende kan du overføre 128GB da, men det er ikke før du tester om dataene fremdeles er gyldige at du kan si om det er ekte kapasitet.

Knekker du dem åpen kan du sansynligvis se det på hardwaren også - ved å slå opp chipnumre osv.

Jeg tviler jo dog på at disse er ekte om du bare har fått dem gratis fra Polen... sansynlivis er det da nok heller at han har blitt lurt av en slik typisk svindel og ville skryte litt på seg.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...