zipper Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 jeg har nå fått meg en god samling divx videoer, de fleste er på ca. 690 mb. problemet er at når jeg skal brenne de ut, så kommer de opp feil under brenning på alle filmene som er over 697 mb,ganske irriterende, gjelder ca.10-15 filer. det er snakk om 700mb cder. må jeg encode alle filmene som det gjelder på nytt eller er det noe jeg kan gjøre for å brenne de ut? bruker forøvrig en aopen 52x brenner. er det slik at det egentli er mindre plass på cden en det står? en annet problem er lav lyd på divx'ene. har hørt om forsjellige filtre som kan brukes for å skru opp lyden. hvordan gjøres det? Lenke til kommentar
simenn Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 80 minutters cder har heller mere plass enn 700 mb enn for lite, så det kan ikke være noe problem. har du prøvd å bruke et annet merke på cdene? hvilket program bruker du til å brenne med? du trenger i hvert fall ikke encode dem på nytt, siden det er en datacd det er snakk om og ikke en videocd har ikke dette noe å si. kanskje det finnes noe filter eller noe i virtualdub? du kan jo selvfølgelig splitte lyden og videoen, kjøre lyden gjennom reason og sette dem sammen igjen, men det er en smule tungvint. så sjekk virtualdub eller andre divxprogrammer du.. (www.divx-digest.com) Lenke til kommentar
zipper Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 bruker nyeste Nero for å brenne med. Har ikke prøvd et annet merke, det skal jeg gjøre straks. hva har filter med saken og gjøre? det har vel ingenting med brenning/diskplass å gjøre? Lenke til kommentar
simenn Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 filteret skrur opp lyden, hadde du ikke problemer med det også? aner ikke om det er noe filter for dette i virtualdub, men det er verdt å titte.. Lenke til kommentar
zipper Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 ops.. glemte at jeg hadde skrevet noe om lav lyd. men uansett det fikset med Ac3 filter eller noe slikt. skal prøve andre cd'er og f.eks Easy Cd Creator istedenfor Nero. Lenke til kommentar
xizu Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Du kan forsøke å brenne CDen som DAO (Disc-At-Once) Lenke til kommentar
zipper Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 vil det si å formatere den sånn at jeg kan bare flytte over filer i utforsker? om du mener det så trodde jeg det tok opp litt diskplass.... Lenke til kommentar
xizu Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Nei, det betyr ikke å formatere disken. Når du velger "burn" med Nero har du et alternativ for "write method". Velg Disc-At-Once der. Lenke til kommentar
zipper Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 ja, det er sant. men uansett funket det med andre cd'er. takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå