Gå til innhold

Wales, verdt et besøk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann. Jeg bor i Wales for tiden, bor i en liten "landsby" nær Cardiff. Wales er ett flott land, dog ikke mye ulikt England. Jeg synes det er verdt å besøke, og å reise litt rundt i. En ting jeg kan anbefale er å reise til Cardiff, og derifra dra på en rundtur rundt i Wales, kanskje ta noen dager i Tenby (Wales badeby) og ta turen innom "The big pit" (http://www.museumwales.ac.uk/en/bigpit/) som er ett kullgruve museum. Kullgruver var en veldig viktig del av Wales før i tiden, masse kullgruver rundt om i landet. Hadde jeg vært deg hadde jeg besøkt Wales og Cardiff samtidig som det var landskamp i rugby, gjerne i six-nations som er hvert år og som nettopp har vært. Det er en helt sinnsyk stemning i byen når det er rugby kamp, tusenvis av fans som går rundt i gatene og pubbene er stappfull. Millenium Stadium, som ligger midt i sentrum av byen, er perfekt for rugbykamper. Makan til atmosfære. Bare spør mer om der er noe annet :)

Lenke til kommentar

Takk for tips, men du har omtrent nevnt alt som ikke interesserer meg: kullgruver, barer og sportsarrangementer. Folk er forskjellige og det er bra. :!:

Er ute etter spesiel natur, arkitektur og ikke-sportslige arrangementer. Clouchester er ikke så langt unna, men der er jo årets hendelse avkyst for andre året på rad.

http://www.youtube.com/watch?v=KOyQBSMeIhM

Skulle gjerne funnet litt slik galskap i Wales.

Regner med at å fly til London og ta 2 timers tog til Cardiff er greieste måten å komme seg dit. Blir nok bare en langhelg, men jeg bruker få til mye i løpet av en langhelg.

Lenke til kommentar

Ja, tog eller coach er greie å ta til Cardiff. Har ikke tatt toget sjøl, men bruker å ta buss noe som tar cirka 4 timer. Veldig fin by forresten:) Reiser du etter 17.mai så kommer du frem til en nyrestaurert norsk sjømannskirke, viss det intereserer deg :) Hordland kommune har Cardiff som søster-by eller hva det kalles, og f.eks. nede på Cardiff Bay har man en gate oppkalt etter en norsk dikter/komponist/noe annet

Lenke til kommentar

Arkitektur? Nokså uinteressant, skulle jeg mene. Naturen er tildels vel verdt et besøk, men dette er knapt solkysten og Snowdon er ingen topptur av rang for bereiste nordmenn. Brecon Beacons og Pembrokeshire er begge nasjonalparker jeg kunne tenke meg å besøke igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...