guzh Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hei! Jeg ønsker å kjøpe en mini-pc til å ta med å reiser og slike ting, og vil bruke maskina til adobe raw og photoshop.. i tillegg til nett og sånt så klart. men null spilling og slike ting. Noen som har noen forslag til hvilke som kan være aktuelle? Den skal være lett og bra! (og helst rimlig) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Du må nok være litt mer spesifikk, hva er en mini-pc? Bærbar eller stasjonær? Rimelig? Hva kan du tenke deg å betale, virkelig god ytelse i laptoper kommer rundt 8000-10000. En stasjonær PC til den prisen vil gruse en laptop Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Du må nok være litt mer spesifikk, hva er en mini-pc? En mini-pc er ofte kjent som netbooks, og er et vanlig kallenavn for små, billige pcer med som oftest dårligere ytelse enn vanlige notebooks. De er ultraportable og finnes stort sett kun opp til 11" skjerm. Til TS: Til de vanlige, billige mini-pcene kan du egentlig glemme photoshop. Går tregt som sirup om man gjør noe særlig annet enn å surfe på nett med de, det er ihvertfall min erfaring. Du vil sikkert ha en billig en også pga tyveri-risiko, siden du skal bruke den på reise? Tror nok ikke du kan få i pose og sekk her dessverre, selv om det sikkert finnes de som takler noen programmer fint, om du da tåler at det tar litt tid.. 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Ah, da skjønner jeg. Alienware M11x er den eneste 11" med god ytelse jeg vet om.Fant ingenting blant dells latitude eller på multicom Lenke til kommentar
guzh Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Til TS: Til de vanlige, billige mini-pcene kan du egentlig glemme photoshop. Går tregt som sirup om man gjør noe særlig annet enn å surfe på nett med de, det er ihvertfall min erfaring. Du vil sikkert ha en billig en også pga tyveri-risiko, siden du skal bruke den på reise? Tror nok ikke du kan få i pose og sekk her dessverre, selv om det sikkert finnes de som takler noen programmer fint, om du da tåler at det tar litt tid.. Ja, det er det jeg har tenkt Er det noen litt oppi pris som kan anbefales da? Bortsett fra størrelse (11" eller mindre) og vekt har jeg ingen preferanser Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Kan jo kikke på MacBook Air kanskje? de er små, men mye kraftigere enn mini-pcer. Med 1,4 GHz Intel Core 2 Duo og 4 GB RAM og 128 GB SSD burde det gå fint å kjøre PS. Adobe RAW Kan jo tenkes at de lanserer en MacBook Air med Sandy Bridge snart også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå