Gentlemanful Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 ... Ja! Hvordan kan man skirve en bra engelsk artikkel? Kan dere gi meg et par tips? Tusen takk!! PS. Går i 9'ende Lenke til kommentar
EirikV Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Finn et tema, skriv stikkord eller tankekart. Deretter skriver du reflektert om temaet, og du bør unngå veldig "morsomme" ting/hendelser. Da glir artikkelen over i kåseri. Lenke til kommentar
Gentlemanful Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Finn et tema, skriv stikkord eller tankekart. Deretter skriver du reflektert om temaet, og du bør unngå veldig "morsomme" ting/hendelser. Da glir artikkelen over i kåseri. Takk for svar! Så jeg skal på en måte diskutere med meg selv om Positive og negative ting om en sak, feks. Bruk av skoleuniformer? Lenke til kommentar
EirikV Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Ja, og du kan gjerne ha med egne meninger MEN det kan kan bare være i avslutningen. Som du kanskje vet er en artikkel bygd opp som dette: Innledning(Hva skal du snakk om? Hvorfor? Problemstilling? Hoveddel(Problemer i praksis, grunner for og grunner mot) Avslutning(Ha med din egen mening om saken, kort oppsummering.) Og ignorer det jeg sa med kåseri - jeg blandet sammen artikkel og en annen sjanger.(Essay) (Jeg vet artikkel kan være litt kjipt og/eller vanskelig, jeg går i 10. selv så jeg har skrevet noen! ) Endret 10. april 2011 av EirikV Lenke til kommentar
Gentlemanful Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Ja, og du kan gjerne ha med egne meninger MEN det kan kan bare være i avslutningen. Som du kanskje vet er en artikkel bygd opp som dette: Innledning(Hva skal du snakk om? Hvorfor? Problemstilling? Hoveddel(Problemer i praksis, grunner for og grunner mot) Avslutning(Ha med din egen mening om saken, kort oppsummering.) Og ignorer det jeg sa med kåseri - jeg blandet sammen artikkel og en annen sjanger.(Essay) (Jeg vet artikkel kan være litt kjipt og/eller vanskelig, jeg går i 10. selv så jeg har skrevet noen! ) Takk igjen! Joa, drit vanskelig spør du meg Vi har ennå ikke lært oss det i Norsken, og nå skal vi ha om det i Engelsken, (tentamen)... MEn igjen, takk for utfyllende svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå