FreshJive Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hei. Jeg har brukt en ekstern hdd som backup av alle bilder jeg har, og selvfølgelig har denne sluttet å virke, noe jeg fant ut etter at PC'n krasja. Når jeg kobler den til maskinen får jeg bare opp at den er koblet til, men at det er et I/O problem. Jeg har lest at det kan være platen som er litt ute av plass, og et tips var å pakke disken i plast og legge den i fryseren, sånn at platen krymper litt å så prøve. Jeg har ikke prøvd dette, da det hører litt fjernt ut. Er det noen som har et tips til hva jeg kan gjøre utenom å gå til en forretning som tar 6-7000kr for jobben? Litt kjipt å miste alle bildene man har tatt de siste 10 årene, og 6-7000 er for mye for en student.. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hvilken tilstand er den disken i pcen da? Du har jo lagret alt på 2 steder. Hvordan er den eksterne koblet til? / demontere og sette den rett i sataporten? Lenke til kommentar
FreshJive Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Hvilken tilstand er den disken i pcen da? Du har jo lagret alt på 2 steder. Hvordan er den eksterne koblet til? / demontere og sette den rett i sataporten? Hei! Disken i PC'n måtte jeg formattere, så der ligger det ikke noe lengre. Derimot er den disken jeg har backup på en 1,8" disk som er koblet til maskinen via USB. Jeg tenkte på å kjøpe en dockingstasjon for å koble den til maskinen via USB, men da dette er det samme som jeg nå gjør, så blir vel det bortkastet? Takk for svar! Lenke til kommentar
phlake Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Men du må nesten prøve å koble den til internt, på en sata-kanal og se. Frysing kan funke. Berget en ekstern WD-disk jeg hadde tidligere, som sviktet etter to års tid. 3-4 timer i fryseren så spant den opp og jeg fikk kopiert ut alt før den døde helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå