Gå til innhold

Kamptråd CL: Manchester United - Chelsea FC

53 stemmer

1. 1. Hvem går videre?

• Manchester United
      40
    • Chelsea
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser folk her sier at Chicha var VM's raskeste spiller osv, kildre på dette? Kan ikke si jeg har lagt merke til at han er så jævlig rask. Han er jo bortimot ubrukelig 1vs1.

Har ikke noe kilde, men sikkert noen som kan hoste opp en eller annen link. Hernandez var vel den spilleren i VM som var oppe i størst fart. Tror det var 32 komma ett eller annet.

Du har ikke lagt merke til at han er så jævlig rask? Mener du toppfarten eller mener du de første meterne? Han har sikkert ikke den største toppfarten i ligaen, men siden han ble målt raskest i VM (størst toppfart) så gjør han seg sikkert ikke bort, men Agbonlahor, Lennon og Walcott er garantert raskere.

På de første meterne er han lynrask og her er det ikke mange forsvarsspillere som holder følge. Eneste er at han er veldig svak, men det kommer seg etter hvert.

Lenke til kommentar

Løp Drogba for lite? Torres løp lenger enn ivorianeren. Hernandez stoppet på 9,6-9,7km hvis jeg husker rett, så han løp neppe noe mer enn Torres han heller. Løp meksikaneren for lite?

De som løp lengst for United var Giggs og Carrick med 11,7km. Per omgang blir det 5,8km, ikke så veldig mye mer enn Torres. I tillegg bør man løpe mer som sentral midtbane enn spiss.

Makkverk av en artikkel som misbruker statistikk på det groveste. Og folk hopper på for å hakke enda mer på Torres..

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Jeg venter med å avsi dom over Torres før etter høstsesongen. Fyren kom til et lag i kaos, var ute av form og lider under det faktumet at Ancelotti ikke evner å sette opp en taktikk (eventuelt så evner/vil ikke de offensive medspillerene følge den) som faktisk spiller på hans gode sider. Så langt har Torres enten;

a) ikke fått pasninger

b) fått pasninger når han er feilvendt, markert eller i hodehøyde

De få gode pasningene han har fått, har han dog ikke klart å gjøre det beste ut av. For å sette det hele inn i perspektiv så hadde Rooney en lengre måltørke tidligere i sesongen enn det Torres har for øyeblikket, og det etter sju år i samme klubb, under samme trener, etter samme filosofi. Torres kommer til å begynne å skåre mål for Chelsea, det er jeg sikker på.

Antall mål kommer kanskje ikke til å rettferdiggjøre prislappen på en halv milliard kroner, men dersom han klarer å bidra til at Chelsea tar troféer i årene som kommer, så vil den sportslige verdien, samt pengene fra markedsføring adderes opp til en anseelig sum.

Lenke til kommentar

For å sette det hele inn i perspektiv så hadde Rooney en lengre måltørke tidligere i sesongen enn det Torres har for øyeblikket, og det etter sju år i samme klubb, under samme trener, etter samme filosofi.

En vesentlig forskjell er jo at Rooney allikevel presterte på et høyt nivå. En spisstype som Torres skal ikke gjøre så mye annet på en fotballbane enn å nettopp score mål. Så satt i perspektiv er Torres' måltørke veldig mye verre enn det Rooneys var.

Endret av Shlaps
Lenke til kommentar

Dersom man er en spiss som ikke skårer mål så presterer man ikke på høyt nivå. Torres har faktisk gjort veldig mye positivt så langt i Chelsea-drakten, men så lenge han ikke skårer mål, så er det rett og slett ikke godt nok. Det samme gjelder for Rooney.

Lenke til kommentar

Rooney er i kjempeform og var en gigant mot Chelsea. Jeg så flere av kampene tidligere i år hvor Rooney var rett og slett håpløs. Han prøvde som alltid, men det var lite som fungerte. Jeg husker også hvordan Torres maltrakterte Chelsea i den kampen som markerte begynnelsen av nedturen i årets sesong for The Blues. Dersom den versjonen av Torres kommer tilbake, bare i blå i stedet for rød drakt, så bør motstanderne frykte Chelsea i neste års sesong (Chelsea er en tittelkandidat selv med Torres på sidelinjen, men han har evnen til å løfte ethvert angrep når han er i form).

Lenke til kommentar

Huff. Logikken "Mål = God, Ingen mål = Dårlig" er så enkel, alt for enkel. Fotball handler om så mye mer. For oss som har fulgt fotballen i flere år har nok kanskje et annet forhold, men det er jo stadig middelmådige spillere som blir hauset opp fordi de scorer mye mål i en dårlig liga eller scorer en del mål over et spesielt tidsrom.

Uten sammenligning for øvrig, men sist sesong var det en periode hvor Rooney scorte mange mål på hodet, da hadde han plutselig blitt MYE bedre til å bruke skallen. Greia var jo at han som regel stod rimelig fritt på de målene så det var ikke direkte noen hodedueller. Rooney var nok like god på hodet som før, men akkurat i den perioden var det mye som gikk veien med skallen og derfor blir egenskapene hauset opp.

Både Rooney og Berba har vist flere ganger at du kan være en viktig brikke som spiss selv om du ikke scorer mål eller legger den perfekte pasningen.

Sist sesong ble Berba omtalt som blant annet rævva og tidenes dårligste United-spiller her inne. Men faktum er jo at han spilte like bra som han har gjort denne sesongen, forskjellen er at det var sinnssykt mye stang ut sist sesong (ikke nødvendigvis bokstavelig), med fantastiske redninger, skudd rett utenfor, fantastiske pasninger til medspillere som burde endt i mål, osv.

Poenget er at en må prøve å se på det spillerne gjør gjennom hele kampen, ikke lese resultatet etter kampen se at O'Shea scorte to mål og tro at han automatisk har spilt en god kamp.

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har Rooney tatt seg opp og vært høy klasse siste måneden eller to, men er ellers ganske enig med LarsP. Fra Mars til November var han på samme/dårligere nivå enn Torres, og det tok han over en måned etter det, før han var spillemessig god nok for Man Utd.

Toget er ikke kjørt i det hele tatt for Torres, så jeg ville ikke avskrevet han helt enda. Noe han og Rooney har felles, er at de alltid putter mot West Ham, og jeg er 70% sikker på at Torres gjør det samme når lagene møtes om litt over 1 uke. Dessverre.

Lenke til kommentar

Nå har Rooney tatt seg opp og vært høy klasse siste måneden eller to, men er ellers ganske enig med LarsP. Fra Mars til November var han på samme/dårligere nivå enn Torres, og det tok han over en måned etter det, før han var spillemessig god nok for Man Utd.

Er vel ingen som er uenig i det. Eller, at han var dårligere enn Torres er nå er jeg usikker på, men at han var i rævva form, absolutt. Varte vel egentlig et godt stykke inn i 2011 og.

Lenke til kommentar

Nå sa vel omtrent alle andre enn LarsP at Rooney bidro med så mye mer enn med annet enn mål, enn det Torres gjør nå, og der er jeg uenig. På sitt beste(ifjor) var det klart at Rooney bidro med sykt mye mer annet enn bare målene, som egentlig for det meste var av de enkle slagene, som følger med det å være spydspiss på Man Utd.

Inntil nylig bidro ikke Rooney med særlig annet enn målpoeng, og selv i kamper med mye skryt som mot Man City og West Ham, så har han faktisk ikke bidratt med stort mye, annet enn selve målene. Uten at man kan klage på det, da han avgjorde kampene.

Lenke til kommentar

Helt enig i det, han var bøtte dårlig i en lengre periode. Det jeg diskuterte på var det utrolig banale utsagnet om at en spiss vurderes kun på antall mål.

For en bruker som hvertfall liker å fremstå som et hakk over alle andre mentalt så var det en latterlig stusselig påstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...