Gå til innhold

Kamptråd CL: Manchester United - Chelsea FC

53 stemmer

1. 1. Hvem går videre?

• Manchester United
      40
    • Chelsea
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det her er teamwork vettu, Game. Synes Chica, Rooney og Berba utfyller hverandre rimelig tett opp mot perfekt. Som jeg sa før kampen var nok dette kampen for Chica. Ikke en spektakulær spiller som Rooney og Berbatov kan være, men han gjør jobben, scorer mål og forvirrer motstanderen med løpene og bevegelsene sine. Han er ung, det er første sesongen hans så det er mye uløst potensiale der tror jeg. Og måten han har kommet inn i klubben og troppen på den naturlige måten han har gjort selv om han er fra Amerika er riktig imponerende.

For øvrig var det deilig å se Rooney i godt gammelt slag igjen. Beste kampen på sikkert et par år, manglet bare mål/assist, men vi vinner og da spiller det liten trille hvem som puttern.

Lenke til kommentar

Eneste som sitter igjen av negative tanker etter i kveld er at Rio så ut som han slet med en skade. Fint om noen kan oppdatere oss om den, dersom det ligger info på nettet.

@DTGuardian:

Fergie reporting that @rioferdy5 a 'knock' not a muscular problem - should be fit for FA Cup semi-final #mufc #mcfc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hey hey. Hadde mye fine ord å skrive, men jeg glemte det mens jeg brukte tid på å lese tråden, tok litt tid.

1. Chicha, ja veldig fantastisk det han har gjort hittil, men ser ikke helt det store ved ham. På rett tid til rett sted, men jeg ser ikke at han bruker farten sin til annet enn å løpe i offside? Rooney kan slutte å score mål, men allikevel forsvare en plass i start 11'er, det kan ikke Chicha.

2. Berba på benken, kommer ikke engang inn. Håper så utrolig på at han kommer seg vekk fra dette helvetet i sommer. Man Utd fortjener ikke å ha en sånn spiller når SAF sitter ved roret.

3. Ja, ellers ydmyker Chelsea seg selv. Pinlig å se kjøpelag som Chelsea og City ikke få til en dritt. Lær dere fotball, tapere.

4. Hvis Schalke spiller CL-finale legger jeg opp karrieren som fotballsupporter.

5. Slår vi Chelsea over 2 kamper i CL har vi godt over %50 sjanse til å slå Barca i en finale.

Lenke til kommentar

Nå trenger vi minst 3 spisser da. Hva om Hernandez eller Rooney hadde vert skadet. Tenk på semien i helga da vi er uten Rooney. Det er urettferdig for Berba å sitte på benken, men det er mange gode spillere på benken for tiden. Berba. Valencia, Smalling, Fabio osv. De fortjener ikke å sitte på benken noen av de der.

Jeg vil også advare på det sterkeste for Schalke

Endret av Limbeck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk hvor negativ du klarer å være på en slik dag, banan.

1. Chicha, ja veldig fantastisk det han har gjort hittil, men ser ikke helt det store ved ham. På rett tid til rett sted, men jeg ser ikke at han bruker farten sin til annet enn å løpe i offside? Rooney kan slutte å score mål, men allikevel forsvare en plass i start 11'er, det kan ikke Chicha.

Det store ved han er nettopp at han scorer mål. Det er den viktigste delen av jobben til en spiss. Løpene hans strekker også motstanderlagene og gir mer rom til resten av laget.

2. Berba på benken, kommer ikke engang inn. Håper så utrolig på at han kommer seg vekk fra dette helvetet i sommer. Man Utd fortjener ikke å ha en sånn spiller når SAF sitter ved roret.

"Dette helvetet"? Enig i at han kunne startet flere kamper, og jeg kan egentlig forstå det dersom han vil vekk. Vil han ikke vekk bør han bli. Men det er direkte latterlig å si at Ferguson ikke fortjener en sånn spiller. Ferguson fortjener alt han har fått og mer til.

4. Hvis Schalke spiller CL-finale legger jeg opp karrieren som fotballsupporter.

Ok.

5. Slår vi Chelsea over 2 kamper i CL har vi godt over %50 sjanse til å slå Barca i en finale.

Denne logikken var jeg enig i før. Men de siste årenes utgaver av Barca har vært vanvittig sterke. De er verdens beste lag per dags dato. I en eventuell finale har vi alle muligheter til å vinne, men vi er utvilsomt underdogs.

Endret av Geir M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk hvor negativ du klarer å være på en slik dag, banan.

Det store ved han er nettopp at han scorer mål. Det er den viktigste delen av jobben til en spiss. Løpene hans strekker også motstanderlagene og gir mer rom til resten av laget.

"Dette helvetet"? Enig i at han kunne startet flere kamper, og jeg kan egentlig forstå det dersom han vil vekk. Vil han ikke vekk bør han bli. Men det er direkte latterlig å si at Ferguson ikke fortjener en sånn spiller. Ferguson fortjener alt han har fått og mer til.

Ok.

Denne logikken var jeg enig i før. Men de siste årenes utgaver av Barca har vært vanvittig sterke. De er verdens beste lag per dags dato. I en eventuell finale har vi alle muligheter til å vinne, men vi er utvilsomt underdogs.

Sliter litt med quoting og sånn i denne alkoholholdige tilstanden, men;

1. Problemet kommer den dagen han ikke scorer mål. Hva skal han da spille på? For all del, elsker Chicha og skulle gjærne tæppa de myke baby-rumpeballene hans, men jeg synes han mangler så ekstremt mye. Hva faen skjer med å ikke greie å utfordre 1.vs.1 med den farta? Selv Walcott greier jo det. Hernandez skal jo tydeligvis være kjappere.

2. Ferguson fortjener ikke alt. Om Berbatov vil vekk skal jeg applaudere han om han møter oss på motstanderens banehalvdel. Dobbelt så god som Chicha, toppscorer i Premier League men får faen meg "aldri" spille. Pinlig. Kom deg vekk, dette fortjener du ikke, Berba.

4. "Ok"? Hvis Schalke spiller en fuckings CL-finale hvor de har møtt Man Utd på veien er noe galt. Greit, Porto vant i 2004, men noe var galt. Ja, vent litt, de ble DØMT VIDERE mot Man Utd. Schalke har ingenting i en CL-finale å gjøre. Ja, jeg undervurderer dem totalt. Håper ikke United-spillerne gjør det samme.

5. Selvfølgelig er vi underdogs i en finale mot Barca, men jeg tror vi slår dem. Og det kommer fra meg som ikke har trua på at vi slår West Bromwich på hjemmebane. Vi vinner CL.

Lenke til kommentar

Noen fine bilder :)

610x.jpg

x610.jpg

610x.jpg

610x.jpg

x610.jpg

610x.jpg

610x.jpg

610x.jpg

610x.jpg

610x.jpg

x610.jpg

610x.jpg

610x.jpg

610x.jpg

610x.jpg

x610.jpg

x610.jpg

x610.jpg

x610.jpg

610x.jpg

x610.jpg

x610.jpg

x610.jpg

x610.jpg

610x.jpg

610x.jpg

x610.jpg

610x.jpg

x610.jpg

610x.jpg

x610.jpg

610x.jpg

x610.jpg

Alle united-spillerne er glade, omfavner hverandre og ser ut til å trives på banen, mens Chelsea-spillerne surmuler og ser generelt lei ut.

Men men. Lønningspåsan kommer uansett for de blåkledde fra London, så who cares?

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

At det går an å rette pekefinger mot en totalt ukjent unggutt fra en annen verdensdel, som har gått rett inn i førstelaget og har scoret 18 mål og i alle turneringer er for meg en gåte.

Jeg retter absolutt ingen pekefinger, niko. Jeg mener bare at Berbatov, som er ren fuckings verdensklasse, bør få spille. Det Chicha har gjort er over all forventning. Men Berbatov er bedre, men sitter på benk hver forbanna kamp og det er så forbanna ufortjent og urettferdig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Glad i deg banan, men dette var topp 10 største sekk med dritt av et innlegg skrevet på webben, uansett forum, språk, land eller klode. Spiller ingen rolle hvilke omstendigheter (fylla feks) som ligger bak

Ikke mer enn et år siden Berbatov ikke fortjente United og hadde det vært opp til majoriteten av Utd supportere hadde både han og Nani vært skrapa på kastet. Om noe så er Dimitar evig skyldig manageren for støtten han har fått og muligheten han nå har til å være del av noe større. Jeg er spent på om Torres (jamfør spiller uten tekniske styrker) får den samme behandlingen i Chelsea... Dette er et lagspill, der Berbatov, Hernandez og Rooney er brikker manageren disponerer etter hvilke kamper brikkene passer best til. Hernandez sin bevegelse og energi er egenskaper vi drar stor nytte av i slike kamper, så da må Berbatov, uansett hvor mye bedre fotballspiller han er, finne seg i at han har andre styrker.

Når vi er i en fuckings semifinale i EC, FAC og ligger godt ann i ligaen er det faktisk kriminelt å klage over disponeringen av stallen. Berbatov har fått 21 kæsser fordi han også har fått spilt ofte. Har stor tro på at Berba innfinner seg med sin rolle i laget, som alle andre må.

Når det gjelder Hernandez så har han egenskaper som er rariteter i fotball og som ikke kan tillæres - han er en naturlig målscorer. Husk at han er ung, ikke kjenner tempoet helt enda og er ny i landet. Den grunnleggende teknikken og de enkle men akkså effektive fintene for å utnytte farta kommer med åra og selv om han aldri blir noen stor allrounder eller fotballspiller, ferdighetsmessig, har han potensiale til å bli en målscorer i ypperste klasse.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Berbatov er klassespiller, men ikke verdensklasse imo. Han har det meste, og han har hatt en utrolig sesong. Til tross for at han har sittet mye på benken i løpet av de ti siste kampene, så har han spilt mye i løpet av sesongen. Det er vanskelig å benke en så ung spiller som Chicha når han presterer på den måten han gjør. 15 mål på 22 skudd på mål sier sitt, det er helt vanvittig.

Berbatov har heller ikke scoret i CL, FA-Cupen og Ligacupen i år. Så for min del så er det helt greit at vi benker Berba når vi har Rooney og Hernandez som begge er i slag.

Lenke til kommentar

Jeg har null sans for "målscorere" av en forbanna merkelig grunn utrolig nok siden jeg alltid har vært en slik selv. Var en slik en selv i mine yngre dager og dukket opp i avisen en del ganger pga min utrolige scoringsratio. Men for å angripe min type fotballspiller; vi kan faen ikke spille fotball. Den dagen der vi ikke scorer mål så har vi faen ingenting å bidra med. Det er helt greit, Chicha fortjener å spille, men det er helt sinnsykt hvor mange kamper Berbatov har startet på benken. HELT unaturlig mange kamper faktisk. Nesten så jeg tror det er noe på gang mellom ham og Ferguson, selv om han ikke er typen. Har "aldri" vært fan av Solskjær heller, ironisk nok siden jeg i dag er supporter av Manchester United nettopp pga. ham.

Nei, jeg liker tekniske spillere. Unnskyld meg, men hva faen har Hernandez utenom å true bakrom og det å "dukke opp på rett sted til rett tid"? Var ikke Hernandez VMs raskeste? Hva faen skjer med å utfordre 1vs1?

Ja, føler det blir latterlig å kritisere Hernandez for noe som helst, han har gjort alt rett, men for meg er Berbatov valget ved siden av Rooney.

Lenke til kommentar

+1, Game

Når vi er i en fuckings semifinale i EC, FAC og ligger godt ann i ligaen er det faktisk kriminelt å klage over disponeringen av stallen. Berbatov har fått 21 kæsser fordi han også har fått spilt ofte. Har stor tro på at Berba innfinner seg med sin rolle i laget, som alle andre må.

Nettopp. En ting er å være etterpåklok når ting går til helvete. En annen ting er å klage på ting som åpenbart fungerer.

Problemet kommer den dagen han ikke scorer mål. Hva skal han da spille på?

Vel, den dagen gjør han mest sannsynlig en dårlig kamp. Det er noe som skjer med de fleste fotballspillere med ujevne mellomrom. Vi har tidvis manglet en klassisk målscorer i United. Jeg husker det har vært flere sesonger med haugevis av kamper der jeg, og flere her på forumet har klaget over manglende effektivitet. Vi har dominert spillet og skaffet sjanser og halvsjanser, men har ofte manglet mannen til å pirke ballen i mål. Innlegget kommer men alle spillerne våre er enten på feil plass eller akkurat et lite nanosekund for sent på riktig plass. Chicharito er løsningen på det problemet.

Når det gjelder egenskapene hans i én-mot-én-situasjoner har jeg stor tro på at de kommer til å bli bedre. Noen eminent teknikker blir han aldri, men han lærer vel ting som er effektive av Meulensteen og co. Han er ikke eldre enn at han fortsatt kan forbedre mange aspekter av spillet sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...