Gå til innhold

Er alle muslimer fundamentalister?


Anbefalte innlegg

om gunfreak poengterte så er Koranen skrevet av primitive mennesker, som alle andre religiøsebøker.

 

Men det og tolke noke er meir en og bare lese det som står der og ta betydninga utav det.

Det og tolke en religiøsbok handler om det og ta standpunkt til det som står der, og korvidt en stiller seg i forhold til det. Se på Koranen som ei skriftsamling der forskjellige profeter hevder det som i det dåværende tidsrom var viktig for lokalsamfunnet, at det har blitt oppfattet som en religiøsskrift i ettertid er vell heller litt rart.

Skrevet av primitive mennesker, som gud har snakket gjennom (i følge koranen). Det profetene hevder er, i følge koranen, guds ord, ikke det profetene selv trodde var viktig.

 

Men ettersom at din tolkning gjør alle Muslimer til mordere, så vil bibelen sin et øye for et øye og en tann for en tann rettferdiggjøre at du dreper dem, eller tolker eg den radikalt no?

Kan du vise til hvor denne tolkningen du påstår jeg har? Ikke putt ord i munnen min.

 

 

Er Islam virkelig så grusom?

Tja, er virkelig drap på vantro (tilfeldig eksempel) så grusomt? /sarkasme

 

Vanlig Islam er en fredelig religion, der det og hjelpe andre er viktig.

Verset jeg viste til er alt annet enn fredelig. Hvor står det at det å hjelpe andre er viktig? Gjelder dette for alle, eller bare muslimer?

 

 

Du må enten være blind eller vannskeligstilt.

 

Les det eg skriver, ikkje snu og vend på det ikkje lag idiotisk mot argument som "det står i koranen da gjør alle muslimer det"

 

Du har ingen anelse om ka du snakker om, det finnes opp til flere muslimske fredelige land, Tyrkia, Kuwait, India, India er faktisk et av dei høgts utvikla landa i verden.

 

Her rår det ingen shari'a lover, her er det ingen fundamentalister, er fortsatt republikk.

 

Dere lager dere til forde dere hater muslimer, ærlig sak det, men ikkje legg alle muslimer under en og samme kategori.

 

Om du hadde hatt noke som helst slags realitet og virkelighets oppfattning hadde du skjønt at det du seie er feil.

Eg er ganske sikker på at du egentlig veit det er feil, men du vil ikkje trekke deg tilbake pga dine tidligere poster.

 

 

Det står btw i koranen at det er aldri for seint og vende til Allah. For allah er god mot alle som tror på han.

 

Den diskusjonen her har egentlig mistet sin kvasshet i og med at det er mer med og argumentere korvidt islam er en voldelig / ikkje vodelig religion, siden dei fleste muslimer her i verden lever fredelig så er dem ikkje mer voldelige en jøder eller for den saksskyld kristne?

Hvem i all verden ved sine fulle fem vil tro og be til en slik ondsinnet tyrann?Engud som hater mennesker er ikke annet en et fantasifoster av hatefulle DYR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å lese det andre skriver? Peker du ut hvor jeg tar feil, skal jeg med glede innrømme og rette opp i det, men jeg tror ikke du klarer det. Se på det som en utfordring. Du fortsetter å legge ord i munnen min. Jeg har aldri kommet med det argumentet, og vet veldig godt å skille på religion og de som følger den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å lese det andre skriver? Peker du ut hvor jeg tar feil, skal jeg med glede innrømme og rette opp i det, men jeg tror ikke du klarer det. Se på det som en utfordring. Du fortsetter å legge ord i munnen min. Jeg har aldri kommet med det argumentet, og vet veldig godt å skille på religion og de som følger den.

 

 

Du argumenterer med det som står i koranen, eg sier det muslimer gjør i virkeligheten.

Joda, som i alle andre religioner er det lagt sanktum for dei som ikkje velger og tru på de som blir sagt.

 

Du tar fei i realiteten i mellom det som står i Koranen og det som muslimer faktisk gjør.

Lenke til kommentar

Hvorfor har ingen forklart meg Tyrika, 80 millioner muslimer, med mer moderne militære en de fleste andre muslimske land, hvorfor har ikke tyrika brukt denne militærmakten til å drepe ikke muslimer, tyrika liker ikke hellas, men har fremdeles ikke begynt å bombe dem, og omvende dem til den ene sanne religionen.

Lenke til kommentar
Hvorfor har ingen forklart meg Tyrika, 80 millioner muslimer, med mer moderne militære en de fleste andre muslimske land, hvorfor har ikke tyrika brukt denne militærmakten til å drepe ikke muslimer, tyrika liker ikke hellas, men har fremdeles ikke begynt å bombe dem, og omvende dem til den ene sanne religionen.

 

Les om Kemal Attaturk. Der er nøkkelen til Tyrkias sekulære og vestlige kultur.

Les om Recep Tayyip Erdoğan. Der ligger Tyrkias fremtid.

 

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Kemal_Atat%C3%BCrk

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/2270642.stm

 

Du argumenterer med det som står i koranen, eg sier det muslimer gjør i virkeligheten.

Joda, som i alle andre religioner er det lagt sanktum for dei som ikkje velger og tru på de som blir sagt.

 

Du tar fei i realiteten i mellom det som står i Koranen og det som muslimer faktisk gjør.

 

Betyr det at du er enig i at Islam er en ondskapsfull ideologi, men at de fleste muslimer ikke er onde, som en konsekvens av at de ikke følger islams klare instrukser?

 

I så fall er vi to enige.

 

Muslimer er som alle andre folk, det finnes fredelige, det finnes voldsfikserte, men dei blir behandla litt som FRP i media, dei grillast for idiotane og resten får vi ikkje høre noke om..

 

En viktig forskjell kan være at FRP ikke har et verdensomspennende kalifat som sin målsetting, med påfølgende undertrykkelse av alle andre politiske partier, og innkreving av skatt for å la andre politikere leve i FRP land?

Lenke til kommentar

Hvorfor har ingen forklart meg Tyrika, 80 millioner muslimer, med mer moderne militære en de fleste andre muslimske land, hvorfor har ikke tyrika brukt denne militærmakten til å drepe ikke muslimer, tyrika liker ikke hellas, men har fremdeles ikke begynt å bombe dem, og omvende dem til den ene sanne religionen.

 

Å si at Tyrkia er et muslimsk land blir som å si at Norge er et kristent land. Norge er jo ennå påvirket av den kristne kulturarv. Kan man si at dagens Tyrkia er et resultat av den muslimske kulturarv?

 

Forbud mot Hijab sier vel det meste om hvor sterk rolle Islam har i Tyrkia.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=507359

Lenke til kommentar

Hvorfor har ingen forklart meg Tyrika, 80 millioner muslimer, med mer moderne militære en de fleste andre muslimske land, hvorfor har ikke tyrika brukt denne militærmakten til å drepe ikke muslimer, tyrika liker ikke hellas, men har fremdeles ikke begynt å bombe dem, og omvende dem til den ene sanne religionen.

 

Å si at Tyrkia er et muslimsk land blir som å si at Norge er et kristent land. Norge er jo ennå påvirket av den kristne kulturarv. Kan man si at dagens Tyrkia er et resultat av den muslimske kulturarv?

 

Forbud mot Hijab sier vel det meste om hvor sterk rolle Islam har i Tyrkia.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=507359

 

 

Det er forskjell.

 

Norge er et kristen land i lov, men ikke i realitet. Altså norge har stats religion som er kristendom og vi er derfor et kristent land, i realiteten er kanskje så få som 20% kristene.

Vi er derfor et defacto sekulært land.

 

Tyrika er det rake motsatte det er et sekulært land i lov, men ikke i realitet, da over 88% selv kaller seg muslimer.

 

Og det er nettopp det jeg vil frem til. muslimer KAN være ektremt liberale, de kan spise gris, de kan røyke, de kan drikke, de kan være mot hijab, og fremdeles kalle seg muslim, huggslangen mener HAN bestemmer hvem som er muslim eller ikke, ikke muslimene selv.

 

Huggslangen sier sikkert at alle muslimer må be 5 ganger for å være muslimer, men i tyrika viser det seg at under 50% faktisk ber mer enn et par ganger i uka. og like vel kaller de seg muslimer, og hvem er vi til å si at de ikke er det. Tror de på gud, kalle de han allah, er de muslimer, uansett om huggslangen ikke vil at de skal være det. Huggslangen vil at alle muslimer skal være som osama bin ladin, fordi da det er lettere å hate dem.

Lenke til kommentar
muslimer KAN være ektremt liberale, de kan spise gris, de kan røyke, de kan drikke, de kan være mot hijab, og fremdeles kalle seg muslim, huggslangen mener HAN bestemmer hvem som er muslim eller ikke, ikke muslimene selv.

Tullprat. Dette har jeg aldri hevdet.

Jeg har påpekt at KORANEN hevder dette.

Huggslangen sier sikkert at alle muslimer må be 5 ganger for å være muslimer, men i tyrika viser det seg at under 50% faktisk ber mer enn et par ganger i uka. og like vel kaller de seg muslimer, og hvem er vi til å si at de ikke er det. Tror de på gud, kalle de han allah, er de muslimer, uansett om huggslangen ikke vil at de skal være det. Huggslangen vil at alle muslimer skal være som osama bin ladin, fordi da det er lettere å hate dem.

Jeg er redd du ikke klarer å forstå mine argumenter. Det er greit det, men det er svært provoserende når du legger ord i munnen min.

 

Det jeg mener er at muslimenes fremste forbilde er en pedofil massemorder. Enten får de stå for dette, eller så får de droppe å kalle seg muslimer. Denne gråsonen som vi lar eksistere i dag, er årsaken til at islamister kan drive så effektiv geriljakrig mot oss. Dagens situasjon er uholdbar. Mitt forslag er enkelt: ta stilling til koranens budskap - slik det står i koranen og slik ortodokse lærde har tolket budskapet i 1400 år. Enten er man muslim i sin fullhet - og representerer en trussel for vårt samfunn, eller så tar man avstand til islam og kaller seg noe annet enn muslim. Om de vil ta med seg det fredelige fra islam og fortsette å be til Allah så bryr det meg midt i smørøyet. Norge har religionsfrihet, så det har jeg ikke noe problem med. Problemet er at islam, slik ideologien er beskrevet i koranen, og slik Muhammed praktiserte islam, så er det en politisk ideologi som søker vår tilintetgjørelse. Så enkelt er det.

 

Dette er milevis fra "Huggslangen vil at alle muslimer skal være som osama bin ladin, fordi da det er lettere å hate dem."

 

Du forstår ikke hva islam er.

 

Forbud mot Hijab sier vel det meste om hvor sterk rolle Islam har i Tyrkia.

http://www.vg.no/nyh...hp?artid=507359

 

Forbud mot hijab sier noe om hvor sterk rolle Kemalismen har i Tyrkia.

Dette er på vei ut.

 

http://www.monstersandcritics.com/news/europe/news/article_1535637.php/Turkish-police-arrest-14-officers-on-coup-suspicion-Roundup

Lenke til kommentar

Tyrkia er fremdeles ikke noe muslimsk land.

 

Og jeg er ingen kineser selv om jeg sier at jeg er en kineser.

 

Og nei, man er ikke mye muslim om man går rundt og spiser svin. Vis gjerne til en religiøs gruppering innen islam hvor dette er sett på som ok.

 

Akurrat som jøder spiser svin kan muslimer også gjøre det, hvorvit det offiselt er oki doki spiller ingen rolle, defacto finner du både jøder og muslimer som spiser gris uten at de blir mindre jøder eller muslimer av det.

 

For å være kineser trenger du kinesisk statsborgerskap, det finnes ikke noe muslim borgerskap, alle som tror på gud og kaller han allah er muslim, akurrat som alle som tror på gud og jesus er kristene.

 

Det jeg mener er at muslimenes fremste forbilde er en pedofil massemorder. Enten får de stå for dette, eller så får de droppe å kalle seg muslimer

 

Og det var jo nettopp dette jeg sa om deg, du forbeholder deg retten til å si hvem som er muslim eller ikke, du eier ikke retten på dette, du vil at muslimer skal være diggere av pedofile menneske så du ikke virker som den rasisten du er når du viser ditt hat mot muslimer.

Lenke til kommentar

Jøder er en etnisk gruppering så det blir en ekstremt dårlig sammenligning. Om du ønsker å snakke om muslimer som en etnisk gruppering så kan vi det. Men da er det som regel bedre å ta for seg den aktuelle etniske gruppen istedet(Perser, araber osv).

 

Så alt jeg trenger for å bli kineser er kinesisk statborgerskap? Var jeg langt ifra klar over. Jeg sier jeg er kineser. Hvem er det da som gir deg autoritet til å bestemme hva jeg identifiserer meg selv som?

 

Og det var jo nettopp dette jeg sa om deg, du forbeholder deg retten til å si hvem som er muslim eller ikke, du eier ikke retten på dette, du vil at muslimer skal være diggere av pedofile menneske så du ikke virker som den rasisten du er når du viser ditt hat mot muslimer.

 

I rest my case

Lenke til kommentar

[..] du forbeholder deg retten til å si hvem som er muslim eller ikke, du eier ikke retten på dette [..]

Akkurat som deg?

 

Nei jeg baserer meg på hva muslimer selv har sagt til meg og hva de sier til andre.

Jeg har møtt mange muslimer som spiser grandis, og vinerpølse.

 

De muslim vennene jeg har spiser ikke svin, men de drikker alkohol og de har aldri stoppet dagen for å be i det hele tatt. men de kaller seg fremdeles muslimer. Og jeg ser ikke noe grunn til at jeg skal kreve at de skal slutte å kalle seg muslimer

Lenke til kommentar
Akurrat som jøder spiser svin kan muslimer også gjøre det, hvorvit det offiselt er oki doki spiller ingen rolle, defacto finner du både jøder og muslimer som spiser gris uten at de blir mindre jøder eller muslimer av det.

Faktafeil. Du har ikke kompetanse til å vurdere dette faglig. Koranen setter helt klare føringer for hva som kreves for å være muslim. Disse "muslimske" vennene dine som spiser grandiosa, er ikke muslimer selv om de kaller seg muslimer. De er munafiq - hyklere. Dette i følge deres egen hellige bok fra selveste Gud. Det er ikke min definisjon, det er koranens.

 

alle som tror på gud og kaller han allah er muslim

Det er din personlige definisjon, som kun eksisterer fordi du er blottet for kunnskap om islamske doktriner.

 

Og det var jo nettopp dette jeg sa om deg, du forbeholder deg retten til å si hvem som er muslim eller ikke, du eier ikke retten på dette, du vil at muslimer skal være diggere av pedofile menneske så du ikke virker som den rasisten du er når du viser ditt hat mot muslimer.

 

1: Jeg vil at muslimer skal forholde seg til religionen sin, slik den legger frem sitt svært klare og utvetydige budskap. Koranen sier at de som ikke følger budskapet blindt er munafiq. De som er munafiq kaller seg selv muslimer. De fleste av oss kaller alle muslimer, uten å vite hva det innebærer. Jeg sier at vi skal forholde oss til deres religions klare definisjoner. Enkelt og greit. Hvis de vil være muslimer så må de også forgude Muhammed og alt han gjorde. Å fornekte Muhammed og kritisere hans handlinger er sidestillt med apostisi i islam, en handling som har dødsstraff.

 

2: Jeg hevder ikke å ha retten til å definere hvem som er muslimer eller ikke, jeg forholder meg til islams egen definisjon.

 

3: Jeg vil ikke at alle muslimer skal være "diggere av pedofile menneske". Jeg vil at de skal ta stilling til spørsmålet om de ser opp til Muhammed som det perfekte mennesket - Al Insan Al Kamil, eller om de vil ta følgen av å ta avstand til hans handlinger. Noe som inkluderer pedofili, halshugging av 6-900 krigsfanger, flerkoneri, voldtekt og tortur, for å nevne noe.

 

4: Du kaller meg en rasist. Islam er ingen rase. Islam er en ideologi som har tilhengere av alle verdens raser. At du trekker frem rasistkortet her viser to ring klart og tydelig: Du er desperat etter argumenter og du vet ikke hva islam er. Du tror at du kan kalle meg en rasist fordi jeg motsetter meg en ideologi som søker min tilintetgjørelse. Jeg antar at du er imot nazisme. Da er du en like stor rasist som jeg er, pr. din definisjon.

 

Men det er vel nødvendigvis ikke alltid slik at religiøse tekster er den definerende faktoren i en troende persons liv. Har ikke selvet, og den kulturen som påvirker selvet, òg sin egenverdi i religiøs tro?

 

Jeg mener at handlinger som kan forsvares med religiøse tekster, som utføres av følgere av religionen, der følgerne selv uttaler at de utfører handlingen på grunn av religionen deres - da er det en handling som kan tilskrives religionens rulleblad.

 

I tilfellet med kristen heksebrenning så ser jeg en klar logisk brist mellom Jesus budskap og handlingen med å brenne et menneske levende. Jeg annser derfor ikke heksebrenning som en kristen handling, men jeg belaster en gruppe kristne for denne grusome handlingen.

 

Det samme gjelder inkvisisjonen. En grusom handling som jeg fordømmer, og jeg plasserer skylden på kristne, men jeg finner ikke grunnlag for disse handlingene i kristendommens tekster. Ikke i det Nye Testamentet ihvertfall.

 

Konklusjonen er at siden en handling bare kan tilskrives religionens rulleblad dersom den er i samsvar med tekstens instruksjoner (min personlige definisjon), så er det også tekstene som til syvende og sist må bedømmes. Dette fordi handlinger utført av følgere, men som ikke samsvarer med instruksjonene i religionen ikke kan tilskrives religionen. Enig?

 

For å sette det på spissen - hvis det viste seg at Josef Fritzl var jøde, ville det innebære at jødedommen som religion kunne holdes ansvarlig for de barbariske handlingene han utførte, bare fordi han var jøde? Ville det utgjøre noen forskjell i den saken om Josef sa i retten at han selv mente det han gjorde var rett, på grunn av at han var jøde?

Lenke til kommentar
2: Jeg hevder ikke å ha retten til å definere hvem som er muslimer eller ikke, jeg forholder meg til islams egen definisjon

 

Og hva er den kristene sin dfinisjon av en kristen, alle kristene mener de er de ekte kristene og de har settinger fra bibelen til å bevise det.

 

Alt du har er settinger fra en bok, som langt fra alle muslimer tar som bokstavlig perfekt utgave av guds ord, akurrat som mange kristene ikke tar bibelen som det bokstavlige ordet til gud.

 

 

Det er vel heller du som er en ektrem muslim, siden du holder muslimer til en så høy standar at selv bin ladin ville være enig med deg. Du og bin landin ville vært kjempe gode venner siden dere er enige om alt.

 

Bare fordi du tolker koranen bokstavlig betyr ikke at alle muslimer gjør det. Det er du som er en fundementalist ikke dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...