1245112654122755325882462 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Islam er som alle andre religioner en måte og tilpasse livet sitt for og bli et bedre menneske, i veldig grove trekk i vertfall. Så er det definasjonen bedre menneske då som blir tolka forskjellige i alle religioner og Koranen blir jo tolket på enda flere. Men ta til eksempel en gruppe muslimer som eg bodde atme for en stund siden. Om du sto uten i hagen og jobbet kan du være sikker på at dei kom og hjelpte deg, for det og hjelpe sin neste er noke mange muslimer gjør. Du har mange trekk innenfor Islam som har med samhold og det og hjelpe andre som trenger hjelp. Men igjen alt kan tolkast forskjellig. Men og seie at alle Muslimer er fundamentalister er ikkje et definisjonsspørsmål, når dåkke setter egen statistikk i mot kvarandre. Viss 14% av dei spurte vil ha shari'a lover i Norge så er jo ikkje ditta 1/4 engang av dei spurte, er ditta alle, definisjonen av alle er et bankandes fleirtall ikkje 14% så nei, ditta e heiller ikkje et definisjonsspørsmål. Det og beskylde alle Muslimer for og være fundamentalister blir litt det samme som og sei at alle protestanter i Nord Irland er med i IRA, alle baskiske i spania er med i ETA. Greit nok at kanskje mange av terrorister er Muslimer, men ikkje alle muslimer er terrorister. Missforstå meg riktig, eg mener at vi burde kontrolere dei små fundamentalistgruppene som finnes. Men vi kan ikkje stemple alle med et stempel. 1 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Men ta til eksempel en gruppe muslimer som eg bodde atme for en stund siden.Om du sto uten i hagen og jobbet kan du være sikker på at dei kom og hjelpte deg, for det og hjelpe sin neste er noke mange muslimer gjør. O ye who believe! Fight those of the disbelievers who are near to you, and let them find harshness in you, and know that Allah is with those who keep their duty (unto Him). http://quran.com/9/123 Jeg ser ikke hvordan en person som har mottatt denne meldingen fra sin Gud, kan tolke det slik at han skal hjelpe sin vantro nabo med hagearbeid. Ikke missforstå, jeg nekter ikke for at det finnes mennesker som identifiserer seg selv som muslimer, som er proppfulle av positive egenskaper. Disse du beskriver er jo åpenbart av denne typen. Det jeg her hevder er at disse muslimene, pr. koranens definisjon, ikke er muslimer, men hyklere - munafiq. Om vi legger koranens definisjon av en muslim til grunn, så kan vi si klinkende klart at alle muslimer er fundamentalister, simpelthen fordi koranen selv sier at en person som ikke er det vi kaller fundamentalist, heller ikke er en muslim. Du har mange trekk innenfor Islam som har med samhold og det og hjelpe andre som trenger hjelp. Men igjen alt kan tolkast forskjellig. Det er sant at koranen ofte fremholder gavmildhet og godhet som ønskede idealer, men koranen spesifiserer alltid at dette bare gjelder mellom muslimer. Muhammad is the messenger of Allah; and those who are with him are ruthless against Unbelievers, (but) compassionate amongst each other. http://quran.com/48/29 Viss 14% av dei spurte vil ha shari'a lover i Norge så er jo ikkje ditta 1/4 engang av dei spurte, er ditta alle, definisjonen av alle er et bankandes fleirtall ikkje 14% så nei, ditta e heiller ikkje et definisjonsspørsmål. Andelen muslimer i Norge som vil ha Shari'a, endrer ikke på islams budskap. Istedefor å snu statistikken og fokusere på hvor mangen som ikke vil ha Shari'a, så er det langt mer fornuftig å fokusere på de som vil ha Shari'a. Enkelt og greit fordi disse utgjør en politisk trussel mot demokratiet vårt. Det er 2 ting som er viktige i den sammenheng. 1) 14% av 200.000 muslimer er 28.000 mennesker. Det er tilstrekkelig til at man bør ta trusselen på alvor. 2) Statistikk fra Frankrike, Tyskland, England, Italia, Spania, Sverige og fler, viser at radikaliseringen øker taktfast, og statistikken som viser 14% radikale muslimer i Norge er allerede 6 år gammel. Du kan jo for eksempel se på dagens situasjon i England, i forbindelse med radikal islam, og så se hvordan det var for 6 år siden. Du vil se en enorm endring, og den samme endringen kan Norge stå ovenfor. Det og beskylde alle Muslimer for og være fundamentalister blir litt det samme som og sei at alle protestanter i Nord Irland er med i IRA, alle baskiske i spania er med i ETA. Denne sammenligningen blir feil. Det blir mer riktig å si at alle som er med i IRA og ETA er terrorister. Mange medlemmer av disse gruppene er ikke terrorister, i den forstand at de ikke personlig utfører terrorangrep, men likevel tilhører de en gruppe som har et skriftlig manifest som beordrer terror som virkemiddel for å oppnå ett politisk mål. På samme måte er ikke alle muslimer terrorister, men de muslimske terroristene rettferdiggjør sine terroraksjoner ved å henvise til islams kjerne. Blandt andre koranens sura 9:111, ellers kjent som "the verse of the suicide bomber". Lo! Allah hath bought from the believers their lives and their wealth because the Garden will be theirs: they shall fight in the way of Allah and shall slay and be slain. It is a promise which is binding on Him in the Torah and the Gospel and the Qur'an. Who fulfilleth His covenant better than Allah? Rejoice then in your bargain that ye have made, for that is the supreme triumph. http://quran.com/9/111 Missforstå meg riktig, eg mener at vi burde kontrolere dei små fundamentalistgruppene som finnes. Men vi kan ikkje stemple alle med et stempel. Som jeg sa så blir det et spørsmål om hva en fundamentalist er, og hvilken definisjon vi skal legge til grunn. Jeg føler det er naturlig å bruke koranens definisjon, og i så fall er alle ikke-fundamentalistiske muslimer omdøpt til munafiq, og kan ikke lenger kalle seg muslimer. I dette lyset er alle muslimer fundamentalister. Opererer man med andre definisjoner så blir konklusjonen anderledes. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Vi er nok litt uenige i hvordan man definerer begrepet "fundamentalist", og jeg synes du tolker det litt vél negativt. Jeg tror på ingen måte at samtlige muslimer er rablende gale mennesker som støtter terrorisme osv., men heller at de er "fundamentalistiske" i sin trosoppfatning. Hvis kristne tror på alt som står i Bibelen, inkludert at verden er ca. 6k år gammel, at sykdommer er en straff fra gud (satan?), synet på homofili osv, så vil jeg betegne de som fundamentalister. Under samme definisjon, så er det vel ikke helt urimelig å betegne majoriteten av muslimer som fundamentalister, siden religionen i seg selv er fundamentalistisk (all or nothing)? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Vi er nok litt uenige i hvordan man definerer begrepet "fundamentalist", og jeg synes du tolker det litt vél negativt. Jeg tror på ingen måte at samtlige muslimer er rablende gale mennesker som støtter terrorisme osv., men heller at de er "fundamentalistiske" i sin trosoppfatning. Hvis kristne tror på alt som står i Bibelen, inkludert at verden er ca. 6k år gammel, at sykdommer er en straff fra gud (satan?), synet på homofili osv, så vil jeg betegne de som fundamentalister. Under samme definisjon, så er det vel ikke helt urimelig å betegne majoriteten av muslimer som fundamentalister, siden religionen i seg selv er fundamentalistisk (all or nothing)? Viss kristne hadde trodd på alt som sto i bibelen ville ikkje USA ha værdt eksisterende som gudsverk, forde at det er ikkje en del av det verdensbilde som blir skapt i bibelen, ei heller kartet. Religion er en måte og ha kontroll på store folkegrupper i form av normer og levemåter, skjøl om dissa normene eksisterer så betyr ikkje det at alle følger dem, ditta gjelder også muslimer. Spørsmålet er om alle muslimer er fundamentalister, i den negative omtalen i tråden så tolker eg det som om at definisjonen av fundemantalisme handler om og tolke og leve religionen på en ekstrem måte. Svaret er nei Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Som sagt, de færreste muslimer jeg har møtt er kreasjonister, de færreste av dem tror på demoner skaper sykdom. Jeg vil si den vanlige norske muslim ikke er noe mer ektrem og fundementalistisk enn en norsk katolik, det vil si noe mer religiøs enn den norske "kristene" Men på samtidig langt få så fudamentalistisk som visse protestantiske versjoner av kristendom man finner på sør og vestlandet. De gangene jeg har diskutert med min muslim venne er vi egentlig enige om det meste, bortsett fra guds eksistens. faktisk blir ofte min muslimvenn og katolikkvenn tag team mot meg i våre vennlige diskusjoner. Jeg se ikke noe fundementalistisk eller ektremt i min muslimvenn, religiøs ja, men ikke ektrem på noe måte. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Ingen har hevdet at det ikke finnes moderate muslimer, men det finnes ikke noe moderat islam. Det er på tide at du forstår forskjellen. Din muslimske venn er ikke en muslim, fordi han er din venn. Vel, ihvertfall ikke så lenge vi ser til koranen for å finne svaret: http://quran.com/5/51 Hva gjelder "den gjennomsnittlige norske muslim" så vil jeg gjerne se statistikker og pålitelige undersøkelser, da din subjektive mening er verdt <0. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Ingen har hevdet at det ikke finnes moderate muslimer, men det finnes ikke noe moderat islam. Det er på tide at du forstår forskjellen. Din muslimske venn er ikke en muslim, fordi han er din venn. Vel, ihvertfall ikke så lenge vi ser til koranen for å finne svaret: http://quran.com/5/51 Hva gjelder "den gjennomsnittlige norske muslim" så vil jeg gjerne se statistikker og pålitelige undersøkelser, da din subjektive mening er verdt <0. så det du sier er at en må være et "dårlig" menneske for og være en "god" muslim? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Ingen har hevdet at det ikke finnes moderate muslimer, men det finnes ikke noe moderat islam. Det er på tide at du forstår forskjellen. Din muslimske venn er ikke en muslim, fordi han er din venn. Vel, ihvertfall ikke så lenge vi ser til koranen for å finne svaret: http://quran.com/5/51 Hva gjelder "den gjennomsnittlige norske muslim" så vil jeg gjerne se statistikker og pålitelige undersøkelser, da din subjektive mening er verdt <0. Viss han ikke er mulism pga. hva koranen sier, er ikke noen kristene kristene pga. hva bibelen sier. akurrat som liberale muslimer velger det de føler for i koranen, velger liberale kristene hva de føler for i bibelen, det er ikke noe forskjell, og det er det du tydligvis ikke skjønner. Man kan kalle seg muslim og ikke være for sharia, akurrat som jøder kan kalle seg jøder selv om de ikke steiner ulydige barn, og kristene kan kalle seg kristene selv om de spiser kjøtt på fredag. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Det er her jeg er uenig. Imotsetning til Koranen, så er det annerkjent at deler av Bibelen er blitt skrevet av mennesker, og den inneholder mange symbolske historier og vage analogier. Koranen, derimot, er angivelig en direkte gjenfortelling av Guds ord, så man kan ikke "velge og vrake" i hva man vil tro på. Det heller ikke nok å bare tro på Gud og å være snill og grei, her er det en lang liste over hva som er "halal" og "haram", som helst skal følges til punkt og prikke for å sikre plassen i Guds rike. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Bibelen er en samling av bøker og skrifter som er skrevet av profeter for det meste. Mange plasser krysser bibelene og koranen kverandre, med forskjellige budskap jesus er jo fremstilt som en profet i kornane etc. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Ingen har hevdet at det ikke finnes moderate muslimer, men det finnes ikke noe moderat islam. Det er på tide at du forstår forskjellen. Din muslimske venn er ikke en muslim, fordi han er din venn. Vel, ihvertfall ikke så lenge vi ser til koranen for å finne svaret: http://quran.com/5/51 Hva gjelder "den gjennomsnittlige norske muslim" så vil jeg gjerne se statistikker og pålitelige undersøkelser, da din subjektive mening er verdt <0. så det du sier er at en må være et "dårlig" menneske for og være en "god" muslim? Islam er en dualistisk ideologi, der man har ett sett med regler for muslimer, og ett annet sett for vantro. I følge koranen må en muslim vurderes ut i fra hvor tett han klarer å holde seg til koranens instruksjoner, og koranen sier klart og tydelig at muslimer skal være hensynsløse mot vantro, og vise medfølelse mot andre muslimer. Koranen sier også at muslimer ikke skal ta venner og allierte blandt vantro, med mindre det er et falsk vennskap som muslimen inngår for å beskytte seg mot den vantro. Koranen sier også at muslimen skal kjempe i Allahs navn for å gjøre Allahs lover gjeldende, og utrydde alle andre religioner, over hele verden. Koranen sier at muslimer som "gir vann til pilegrimer og vedlikeholder moskeen, ikke er like mye verdt som muslimene som kjemper jihad med sitt liv og sine eiendeler". Koranen sier at muslimer skal slaktes mens de slakter for Allahs sak, og dette er deres vei til paradis. Koranen sier at alle muslimer skal drepe alle ikke-muslimer hvor enn de finner dem. For å svare på spørsmålet ditt; i følge koranen, ja. 1 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Viss han ikke er mulism pga. hva koranen sier, er ikke noen kristene kristene pga. hva bibelen sier. akurrat som liberale muslimer velger det de føler for i koranen, velger liberale kristene hva de føler for i bibelen, det er ikke noe forskjell, og det er det du tydligvis ikke skjønner. Man kan kalle seg muslim og ikke være for sharia, akurrat som jøder kan kalle seg jøder selv om de ikke steiner ulydige barn, og kristene kan kalle seg kristene selv om de spiser kjøtt på fredag. Koranen sier at disse muslimene ikke er muslimer, og koranen er Guds ord (sett fra muslimers øyne). Muslimer som ikke følger koranen slavisk, og ikke er villige til å kjempe for Allahs sak med livet og eidelene sine, blir kallt munafiq i koranen. Munafiq betyr hykler. Disse beskrives som de største taperne, som skal til helvete. Med andre ord, en munafiq er ikke en muslim. Det er en falsk muslim. Dette er ikke min påstand, det er simpelthen det som står i koranen. På motsatt side har vi bibelen, og din påstand om hva som skal til for å kunne kalle seg kristen eller jøde. Står det i bibelen at de som spiser kjøtt på fredag ikke er kristne? Står det i toraen at jøder som ikke steiner ulydige barn ikke er jøder? 1 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 liberale muslimer velger det de føler for i koranen (...) So do you believe in part of the Scripture and disbelieve in part? Then what is the recompense for those who do that among you except disgrace in worldly life; and on the Day of Resurrection they will be sent back to the severest of punishment. And Allah is not unaware of what you do. http://quran.com/2/85 O you who believe! What is the matter with you, that when you are asked to march forth in the Cause of Allah (i.e. Jihad) you cling heavily to the earth? Are you pleased with the life of this world rather than the Hereafter? But little is the enjoyment of the life of this world as compared with the Hereafter. http://quran.com/9/38 Det ser ikke ut til at muslimer står så fritt som du vil ha det til, Gunfreak. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Kan du vise meg at alt ditta står i koranen? det er eg veldig spent på. Og no skal eg ikkje ha en idiotisk vrang tolkning. Lenke til kommentar
spasibo Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 http://barenakedislam.wordpress.com/category/beheadings-graphic/ dette er muslimer og hva de står for, punktum. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 liberale muslimer velger det de føler for i koranen (...) So do you believe in part of the Scripture and disbelieve in part? Then what is the recompense for those who do that among you except disgrace in worldly life; and on the Day of Resurrection they will be sent back to the severest of punishment. And Allah is not unaware of what you do. http://quran.com/2/85 O you who believe! What is the matter with you, that when you are asked to march forth in the Cause of Allah (i.e. Jihad) you cling heavily to the earth? Are you pleased with the life of this world rather than the Hereafter? But little is the enjoyment of the life of this world as compared with the Hereafter. http://quran.com/9/38 Det ser ikke ut til at muslimer står så fritt som du vil ha det til, Gunfreak. Wow, du er virklig blind, dit hat har blennet deg, akurrat som du finner quotes fra koraten eller mektige muslimer som mener at du må tro dette eller dette for å være en muslim gjør ikke det sant. det finnes mektige kristene som menner du må tro dette og dette for å være kristen, spør du westbro babtist church hva man må gjøre for å være kristen, vil svaret være helt anderledes. Akurrat som mange kristene sier du ikke kan være homo og kristen, sier mange muslimer at du ikke kan være homo og muslim, men gjett hva, det finnes kristene homofile, og det finnes muslimske homofile. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 liberale muslimer velger det de føler for i koranen (...) So do you believe in part of the Scripture and disbelieve in part? Then what is the recompense for those who do that among you except disgrace in worldly life; and on the Day of Resurrection they will be sent back to the severest of punishment. And Allah is not unaware of what you do. http://quran.com/2/85 O you who believe! What is the matter with you, that when you are asked to march forth in the Cause of Allah (i.e. Jihad) you cling heavily to the earth? Are you pleased with the life of this world rather than the Hereafter? But little is the enjoyment of the life of this world as compared with the Hereafter. http://quran.com/9/38 Det ser ikke ut til at muslimer står så fritt som du vil ha det til, Gunfreak. Du skaper et bilde av Islam som eg aldri har sett før. Kanskje forde du lager ditt eget perspektiv på kordan du tror en muslim er? Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Wow, du er virklig blind, dit hat har blennet deg, akurrat som du finner quotes fra koraten eller mektige muslimer som mener at du må tro dette eller dette for å være en muslim gjør ikke det sant. Jeg finner ikke "quotes fra koraten", jeg gjengir hvilke surer som blir brukt av radikale muslimer for å rettferdiggjøre vold mot moderate muslimer. Jeg gjengir også de samme surene som Muhammed, den perfekte mannen, brukte for å motivere sine følgere til å kjempe mot vantro for å gjøre Allahs religion dominant over alle andre religioner. At du er totalt ignorant på det faglige planet, og ikke forstår noe av det jeg sier, betyr ikke nødvendigvis at jeg er ondskapsfull og "blendet av hat". Kanskje du skulle, og nå trekker jeg bare noe ut av luften her, lese om islam før du... snakker om islam? Eller har du truffet så mange hundre spritdrikkende muslimer som vifter med kjønsorganene, at faglig kompetanse er overflødig? Du skaper et bilde av Islam som eg aldri har sett før. Kanskje forde du lager ditt eget perspektiv på kordan du tror en muslim er? Jeg kan forstå hvorfor det fort kan virke slik, men husk at jeg har formet mitt syn på islam basert på globale hendelser som krever en del research. Om man ikke har undersøkt saken like målrettet som jeg har, og man bruker norske "mainstream" muslimer som studieobjekt, så vil nok min beskrivelse av islam fort virke overdreven og xenofobisk. Dette er ikke tilfelle. Jeg er enig i at de fleste muslimer i Norge ikke utgjør noen individuell trussel. Jeg tror ikke radikal islam har stor utbredelse i Norge. Jeg tror ikke at alle muslimer er onde. Det jeg sier er at mange muslimer i verden er onde, og utfører ondskap i islams navn. Mine undersøkelser viser tydelig at Muhammeds eksempel, og koranens budskap, absolutt tillater at slike onde handlinger får en religiøs forrankring. Det er dette jeg påpeker. Ikke at alle muslimer er onde, men at islams grunnlegger, og derfor islam som ideologi, inneholder store mengder ondskap. Dette er det nesten forbudt å snakke om i dagens kulturrelativistiske og multukulturelle samfunn, men hvordan ting burde være endrer ikke på hvordan ting er. Derfor ser jeg på det som min oppgave å informere om hva islams budskap, og Muhammeds eksempel egentlig dreier seg om. Volume 4, Book 52, Number 220: Narrated Abu Huraira: Allah's Apostle said, "I have been sent with the shortest expressions bearing the widest meanings, and I have been made victorious with terror (cast in the hearts of the enemy), and while I was sleeping, the keys of the treasures of the world were brought to me and put in my hand." Abu Huraira added: Allah's Apostle has left the world and now you, people, are bringing out those treasures (i.e. the Prophet did not benefit by them). http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/052.sbt.html#004.052.220 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Alle religioner har sine mørkemenn. Faktumet at religioner er oppstått for og kontrollere store folkemengder og tiltrekker seg folk i søk av et svar er vell almennkunnskap i dagens moderne Norge. Dei fleste myter, straffer og belønniger i religion er skapt i enkel og grei egen intresse av dei maktpersonane som har vært antatte profeter, det ser en jo gang på gang i bibelen, koranen og andre hellige skrifter, Helvete og andre plasser der "hyklere" ender opp er jo skapt som skrekk og gru for den som ikkje følger gudsvei, eller allah sitt budskap og lignende. Men det som gjør Islam så spesielt er ikkje så ulikt Bibelen viss en ser litt skrått på det. Koranen er rekna for og være Allah sine ord, men det er gitt igjenom profeter. Det meste i Bibelen er skapt i ettertid av antatte jesudød og en del utav det har jo ingenting med Jesuliv og gjøre, foreksempel juleevangeliet siden julen ikkje opprinnelig er en kristen feiring, men derimot feiring av at solen snur i gammelt grekerland, lenge før kristusfødsel. Koranen er en bok som er skapt for og tolkest og skrevet på en måte som opner for tankegang, der i fra har vi alle gruppene muslimer som tolker forskjellig, noen tolker som at dei som ikkje er truande skal straffest, et kraftig mindretall, men desverre dei som hevder seg mest ut i samfunnet, et mangfold av muslimer er opptatt av det og vise Islams gode sider for og føre folk i Allahs lys, for det er aldri for seint og komme til Allah. Men den som forår Allah i hans lys, dei er doooooooooooooooomed bigtimes. sånn er det jo i Smiths Venner, Jehovas Vitner ol, Kristendommen også. Radikalegrupper har vi i alle religioner og former, Satanister, Kristne, Muslimer, Bønder og narkomane, uavhengig av religion og tru, men mest for og oppnå det dei ønsker her i verden. Som somregel er makt og penger. For og få makt og penger bruker en ofte ting som religion ol for og oppnå støtte gjerne politikk, som hitler gjor. Om du hadde bygd en kirke i Irak hadde såklart den blitt brent ned utav radikalegrupper før den var ferdig. Ingen hadde tørt og sei at dei var noke anna en enige i at ditta var det riktige og gjøre. For dei radikalegruppene tar livet av sånne. Dei radikalegruppene blir jagd langt opp i fjellene av amrikanerene der dei sitte i hulene sine og sende ut et videoklipp fra no og då, trur ikkje vi har så masse og frykte. Men at Islam kan være en radikal religion, det kan den. Islam kan være en voldelig religion. Men alt etter kordan en velger og tolke det. Dei fleste muslimer som kommer til Norge rømmer i fra Radikale islam, det er såklart disse kule gutta ned på Oslo S som ragger rundt og ikke gjør noe. Dem kan vi godt få ut. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Forslag til hva det vil si å være en moderat muslim: "1. å tro på islam i sin helhet og å ha respekt for islams lære og å sette det til grunn for sin forståelse av skapelse. 2: Tolke de islamske tekstene på en åpen og menneskelig måte, slik at islam virker slik den er ment, for mennesker og ikke mot dem." Ut ifra mitt verdenssyn er islams lære såpass ekstrem at det blir meningsløst, ja nærmest paradoksalt, å betegne disse som moderate. Islam krever i tillegg en så stor grad av hengivenhet og underkastelse at jeg vil betegne alle praktiserende muslimer som fundamentalister. Enig/uenig? Det er selvsagt ikke alle muslimer som er like religiøse, men Muhammad var ganske klar på at man måtte gå "all in" og at det ikke finnes noen "personlig tro" eller "egne sannheter", så da kan man jo spørre seg om hvorvidt disse bør betegnes som muslimer eller ikke. Endret 15. april 2011 av bögfisk 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå