Gå til innhold

Student i Steinkjer?

vanVidd

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å søke meg inn på Spilldesign-linje på HiNT i Steinkjer. Er det noen som har noen erfaringer fra byen Steinkjer? Tror du det er godt studentmiljø og noen morsomme organisasjoner?

Håper jeg får noe input fra noen som har erfaring derfra, eller evt bor der ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv er jeg fra Steinkjer. Svært sosial by, der du kjenner de fleste på ditt års kull. Og vet av de fleste. Vi har et stort kjøpesenter, som gir gode shopping muligheter.

Byen har også en del aktiviteter å by på, som: Trenings sentre, kino, bowling, basseng, flere gode fotball baner, strand, og sikkert mye mer(kommer ikke på mer i farten).

Hvor bor du nå?

Lenke til kommentar

Jeg bor i Tønsberg. Jeg kommer til å dra dit (hvis jeg velger det) helt solo. Og målet mitt er å få et veldig godt sosialt miljø, det er det viktigste for meg når det gjelder studier.

er 21 år og gutt, forresten :)

Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg knuser drømmene dine, men du kommer ikke til å få jobb som spilldesigner hvis du studerer spilldesign på HiNT.

Haha, du knuser ikke drømmene mine :p Men, hadde likt litt mere innspill hvorfor. og, når det gjelder slike temaer, så er det ofte best å stole på egen motivasjon, for å lære alle programmene. men om det er et slikt studie, som jeg også kan komme inn på. (søker på GENS grunnlag, og meste programmering er realfag) Så vil jeg få kommet i et miljø med likesinnede folk.

Lenke til kommentar

Jeg regner med du vet hvor få spillstudioer det er i Norge. Samtidig kan du tenke deg hvor utrolig attraktivt det er å bli spilldesigner - hvilken spillfrelst 18-åring går ikke rundt med drømmer om å designe spill? I praksis blir "spilldesignerne" hentet fra inni studioene eller rekruttert etter å ha designet indiespill e.l., og ikke direkte fra studieprogrammer som det der. Hvis du tenker på å dra til utlandet, kan jeg fortelle deg så mye som at selv ved de mest anerkjente spilldesignstudiene i USA og andre land er det et infitesimalt antall som faktisk blir "spilldesignere". Når du vet det kan du nok tenke deg til at sjansen for å få en slik jobb som tidligere student ved en fullstendig ukjent høyskole i Norge er null. Jeg anbefaler deg å lese litt på internett om spilldesignutdannelser og hvordan de oppfattes som spøker av de fleste i industrien.

Hvis du vil jobbe med spill er det beste valget å ta en skikkelig dataingeniørutdannelse ved NTNU eller en høyskole og deretter prøve å få jobb i et spillselskap som programmerer.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Jeg regner med du vet hvor få spillstudioer det er i Norge. Samtidig kan du tenke deg hvor utrolig attraktivt det er å bli spilldesigner - hvilken spillfrelst 18-åring går ikke rundt med drømmer om å designe spill? I praksis blir "spilldesignerne" hentet fra inni studioene eller rekruttert etter å ha designet indiespill e.l., og ikke direkte fra studieprogrammer som det der. Hvis du tenker på å dra til utlandet, kan jeg fortelle deg så mye som at selv ved de mest anerkjente spilldesignstudiene i USA og andre land er det et infitesimalt antall som faktisk blir "spilldesignere". Når du vet det kan du nok tenke deg til at sjansen for å få en slik jobb som tidligere student ved en fullstendig ukjent høyskole i Norge er null. Jeg anbefaler deg å lese litt på internett om spilldesignutdannelser og hvordan de oppfattes som spøker av de fleste i industrien.

Hvis du vil jobbe med spill er det beste valget å ta en skikkelig dataingeniørutdannelse ved NTNU eller en høyskole og deretter prøve å få jobb i et spillselskap som programmerer.

Takk for innsikten! Er egentlig enig selv. Men, den siste tiden har jeg slitet mye med å finne ut hva jeg vil bli, og der er jeg nok ikke aleine ^^.

Lenke til kommentar

Jeg er utflyttet Steinkjergutt.

Byen er forsåvidt grei nok. Grå og kjedelig, og ikke all verdens av utesteder å velge mellom. Når det er sagt så har aldri jeg tilhørt studentmiljøet der, men det går for å være intimt og bra.

En fordel er at det ikke er spesielt dyrt å bo i Steinkjer, så der sparer du MYE kontra de som velger Oslo, Trondheim og Bergen.

Lenke til kommentar

Har studert multimedieteknologi i Steinkjer. Har noen av de samme fagene som spill linja har. HiNT er en useriøs skole som jeg har fått med meg akkurat har startet opp spill og multimedie-linjene sine, så de har lite peiling på hvordan opplegget skal være.

Lærerne er ofte syke og når de skulle ha inn profilerte designere innen spill / web-design, skjedde det aldri noe, så en avgangselev vil steppe inn og gå igjennom basics som han / hun har lært selv fra skolen. Og jeg tviler på at du vil bli ettertraktet på jobbmarkedet med noe som helst fra HiNT (utenom villmark).

Jeg hadde aldri valgt HiNT igjen.

Steinkjer by er kjedelig. Nå er jeg i en by med 4500 innbyggere som ligger i indre Rogaland, og her er det mer liv.

Det er lite parker, sentrum dør ut pga. kjøpesenteret. Utesteder er det 3 av. (Oskar, Brix og en amerikansk bar). Du har en liten studentkjeller som kalles Bodegan. Veldig liten kjeller styrt av studenter.

Jeg og samboeren studerer begge i Steinkjer, men flytter asap derfra i sommer. Vi har kjeda oss her i to år og nå er det nok. Det er rett og slett ett høl.

Endret av Sower
Lenke til kommentar

Virker ikke som Sower har vært utenfor døren i Steinkjer. Sentrum kan blie noe kjedelig når det gjelder shopping utvalg grunnet stor sentret vårt. Det er også flere utesteder enn det du nevner. Vi har Oskars, Brix, Bar og Cirkus, Vårt hjem og ikke minst thai corner pub (Her det skjer, og svært mye liv)

Steinkjer kan være en kjedelig by, men det kan jo alle bli. Det kommer an på deg som person. Sitter du inne og nekter og møte nye folk så kan byen bli svært kjedelig. Er du sosial, og finner på noe med andre mennesker så blir byen spennende. Mye å oppleve og mye å gjøre.

Studentmiljøet er også bra. Alle kjenner alle, og hjelper andre om nødvendig. Mobbing og utelukking er det ikke noe av. Alle er trivelige og svært åpent for nye folk.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg vurderer å søke meg inn på Spilldesign-linje på HiNT i Steinkjer. Er det noen som har noen erfaringer fra byen Steinkjer? Tror du det er godt studentmiljø og noen morsomme organisasjoner?

Hei.

Studiet spill og opplevelsesteknologi på Steinkjer er et relativt nytt studie. Det er faglig krevende men meget lærerikt. Studentmiljøet er veldig bra og kullene blir større og større. Høsten 2010 var det over 30 studenter som startet opp på studiet og de er veldig positive til det som foregår her. Mediefagene har laget et eget nettsted som presenterer noe av det faglige vi driver med. Vi jobber for øyeblikket med en egen portal for spill-studentene hvor de også skal publisere sine arbeider. Sjekk http://mmt.hint.no! Anbefales :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hei.

Studiet spill og opplevelsesteknologi på Steinkjer er et relativt nytt studie. Det er faglig krevende men meget lærerikt. Studentmiljøet er veldig bra og kullene blir større og større. Høsten 2010 var det over 30 studenter som startet opp på studiet og de er veldig positive til det som foregår her. Mediefagene har laget et eget nettsted som presenterer noe av det faglige vi driver med. Vi jobber for øyeblikket med en egen portal for spill-studentene hvor de også skal publisere sine arbeider. Sjekk http://mmt.hint.no! Anbefales :dontgetit:

Se forøvrig nyhetsinnslag: http://www.steinkjer-avisa.no/?side=art&artid=2528 :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...