martee93 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Jeg har hatt noen problemer med scooter/mopeden min. Det er en Piaggio Fly 50 (2007 modell) som jeg kjøpte brukt. Veldig ofte når det regner/ er fuktig i lufta, så stopper den plutselig opp. Jeg har hatt den til reparasjon, men det hjalp tydeligvis ikke. Når den stopper, så får jeg ikke start på den med det første heller, så det har hendt at jeg har måttet sitte den ifra meg i veikanten i noen timer, og så hentet den senere. Har noen tips for hva jeg kan gjøre med det?? ) Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Sjekk at den ikke får falsk luft, da er det også mulighet for vanninntrengning, som gjør at mopeden stopper på grunn av kondens. Det du skal gjøre er rett og slett å plukke av de dekslene du trenger for å få fritt innsyn til luftfilter, forgasser, reed og deretter sylinder. Så sprøyter du dette ned med WD-40 eller liknende. Hvis det bobler eller suges inn, har du en luftlekkasje. Tett denne, så skal problemet ditt være løst, gitt at dette er problemet selvsagt. Det er også mulig at det ikke har noen sammenheng med været, men at det er tilfeldig. Da ville jeg tippet på en varmeskjæring. Da må nye stempelringer til, eller i verste fall ny sylinder. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Kan ikke spraye wd 40 rett inn i motoren da! Det som sansynligvis er problemet er at det kommer vann inn i plugghetta slik at det ikke blir noen gnist lenger. Er det tett rundt plugghetta eller er den god plass for vann og komme til på? Da ville jeg heller fått tak i en annen plugghette av silikon for eksempel. Endret 10. april 2011 av Gryterett Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Jo visst kan man det. Men det var ikke det jeg skrev heller. Plugghetteteorien er også plausibel. Lenke til kommentar
martee93 Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Okei, takk for hjelpen : D Endret 14. april 2011 av martee93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå