Kjellis Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hei, skal selge en pc og lurer på hva jeg må huske før den selges. Skulle gjerne resatt den, eller "lastet" inn fabrikkinnstillinger. Noen tips...? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Har du en bruksanvisning? Det vil sannsynligvis stå der. Hvis vi skal hjelpe deg må du uansett fortelle noe om hvilken produsent dette er og hvilken modell det er Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Hei, er win Vista. (Maskin er vel uvesentlig, men er en Acer L5100). Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Windows Vista har ingen automatisk resset-knapp. De to mulighetene du har er Å finne bruksanvisningen som fulgte med maskinen og lete etter en recovery-funksjon. Å finne produktnøkkelen som fulgte med maskinen, installere Vista på nytt fra DVD og installere drivere på nytt. Av mulighetene vil jeg tro det første tar minst tid og er minst mas å få til å fungere. Den andre muligheten vil ta en del tid, og du må sannsynligvis ha en annen maskin og en USB-minnepinne til å overføre drivere. Om du ikke vet hva drivere er må du spørre noen du kjenner med litt data-kunnskaper om hjelp til å gjøre dette EDIT: Maskinen og produsenten har veldig mye å si for hvordan du kan gjøre en reset/recovery Endret 10. april 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Ok, har ikke brukt denne pc til annet enn film og musikk, så lite å finne uansett. Var mer ute etter å slette alle brukernavn evt passord til sider jeg har besøkt, logger++++ Fant det på verktøylinja, fikk sletta alle logger... tror kanskje d holder..pc hentes om 1t så har begrenset tid også! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Opprett ny bruker, slett forrige bruker i kontrollpanelet og så går du på C:\users\ og sletter mappen som heter *din forrige bruker*, det er mulig du må vise skjulte filer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå