Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøredress der buksa kan brukes som overtrekk for kjøring til skolen


Anbefalte innlegg

Sønnen min skal snart kjøre lett mc, og han får ikke lov til å kjøre uten kjøredress! Jeg har sett litt for mange ganger folk som har veltet selv med moped og blør fra skulder til stortå. Fins det noen type kjøredress som er beregnet til å trekke utenpå vanlige klær? Så han slipper å skifte i garderobe når han kjører til videregående.

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 1981-modell Yamaha RD125 importert fra Sverige. Ser ut som en 60-talls roadracer og går som et uvær. Kjører ræva av absolutt alt annnet som er lovlig som lett sykkel i Norge. Yndlingshobbyen min når jeg har tjuvlånt den har vært å ta selvtilliten fra Aprilia- og Honda NSR-eiere. Ungguttene er sjanseløse mot en retrosykkel med 100 kilo 45-åring på...

Lenke til kommentar

Jepp! Nesten like morsom å kjøre som min egen RD 350. Men bare nesten 90 totaktshester på en 150 kilos 350 glefser helt sinnssykt. Fra 0-80 kjører jeg selv ræva av alt som er mindre enn enn GSX-R 1000 eller tilsvarende! De blir en tanke flaue når de blir hengende etter ut fra lyskryssene... ;)

Lenke til kommentar

Kjører utelukkende med klær under kjøredressen. Om jeg skal på langtur så kan det ofte bli kun superundertøy, men t/r jobb så har jeg på meg jobb-klær under.

 

Dette er buksa :

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?lang=2&id=63&cid=8

 

Tror jeg betalte et par tusen kroner for den.

Den kommer med regntrekk, men det er litt så som så, men det funker på korte turer.

Lenke til kommentar

Tydeligvis vanligere å ha klær under dressen enn jeg ante... Har aldri hatt noe annet enn boxeren og strømper under min skinnbukse, og T-skjorte (til nød genser hvis det er kaldt, men jeg kjører ikke hvis jeg fryser) under jakka. Og så buffen og ryggskinna, da... Så da er det vel bare å finne noe som er kult nok og så pass stort at det kan trekkes over skoleklærne hans. :) Takk!

Lenke til kommentar

Tekstil buksene jeg har er polstret på de mest utsatte stedene samt at det er jo ikke snakk om vanlig stoff.

 

Har selv vært litt uheldig en gang med mc, men det eneste som skjedde var at tekstilstoffet på kneet ble slitt litt bort, og at knebeskyttelsen tok av for resten.

Det blir en god del forskjell fra å tryne i olabukse og en bukse som er laget for MC-førere.

Lenke til kommentar

En 1981-modell Yamaha RD125 importert fra Sverige. Ser ut som en 60-talls roadracer og går som et uvær. Kjører ræva av absolutt alt annnet som er lovlig som lett sykkel i Norge. Yndlingshobbyen min når jeg har tjuvlånt den har vært å ta selvtilliten fra Aprilia- og Honda NSR-eiere. Ungguttene er sjanseløse mot en retrosykkel med 100 kilo 45-åring på...

Den er tosilyndret ikkesant?

Lenke til kommentar

Hacon, det er klart det er bedre. Derfor jeg ikke vil la guttungen kjøre uten dress, og det går greit med cordura til ham. Men jeg holder meg likevel til skinnet selv. Det er en grunn til at det brukes i roadracing. Hvor fort gikk det da du veltet? Jeg har aldri veltet med sykkel ennå (på drøyt 25 år med lappen hvorav 20 med sykkel), men har en tendens til å kjøre en del i området mellom 130 og 160 på danske og tyske veier. Og lang sleping betyr store påkjenninger. Da tror jeg nok skinnet holder best, særlig hvis man sleper på en del som ikke har ekstra polstringer.

 

Fiskebollebiff, det stemmer. Den siste luftkjølte typen, heter RD 125 DX. To eksospotter og alt. Ren flaks at jeg fikk tak i en som var registrert som lettsykkel, de fleste av dem er faktisk registrert som mellomklassesykler fordi de egentlig har 12 hester. Denne ble omregistrert til 11 for noen år siden ved hjelp av en Dyno-test som viste at den ikke utviklet mer enn 11.

Lenke til kommentar

Fornuftig far du har! :thumbup: Håper han har tenkt på det med kilowattene, ellers kan det bli vrient å få registrert den. Standard for DX i Sverige har alltid vært 12 kw DIN, men jeg vet at det er flere som har fått omregistrert der ved hjelp av brev fra Yamaha som bevitner at den er på 11 kw ISO. Men det kan være verre når den først er tatt inn til Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...