Doktor Progg Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg har satt opp et stort sett identisk oppsett hos Komplett og hos MPX og til min store forskrekkelse ser jeg at det er en ganske så kraftig prisforskjell! MPX: 18466,- Komplett: 20831,- Og da har jeg lagt med noen DVD-R plater hos MPX som jeg ikke har hos Komplett. Det blir liksom bare tull og tøys å bestille fra Komplett da! Javel, de har et godt rykte og bla bla, men MPX har da fått mye bra omtale de også. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Komplett har bra rykte på grunn av utvalg, ikke noe mer. Kundeservice ligger vel midt på treet, samme med prisene. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Hei Komplett har et godt rykte? Hvor i all verden har du det ifra? De har mildt sagt dårlig kundebehandling. Kameraten min kjøpte en komplett PC hos dem og de oppførte seg meget usympatisk når han spurte de om ting. Var vanskelige å ha med å gjøre. Hvis du leser i webshopguiden vil du se at det ikke bare er han som har hatt det problemet. Komplett har flust med 1ere og kommer ikke godt ut i den guiden. Hold deg unna komplett og gå heller for MPX eller Psdata. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Jepps, MPX ligger godt an i boka mi. Desidert de beste prisene samtidig som utvalget er meget bra! PSData er også bra, men utvalget dems er altfor dårlig! Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Komplett har et godt rykte? Hvor i all verden har du det ifra? Morsomt å se at rundt 90 % av de som anbefaler spesifikke dataprodukter til folk her på forumet tar utgangspunkt i produker fra Komplett. Komplett har ikke et gjennomgående dårlig rykte, men det er vel ikke et ukjent fenomen at de som er misfornøyd hyler høyere enn de som er fornøyd. At f.eks. PS Data har bedre kundeservice enn Komplett er fullt mulig, men Komplett hadde aldri blitt så store ved å tilby dårlig kundeservice. Jeg har selv bestilt fra Komplett flere ganger uten å ha hatt bruk for kundeservice engang... ville jeg skrevet en "skryte-arktikkel" i webshopguiden hver gang jeg mottok en pakke der alt innholdet fungerte? Tror ikkje det nei... Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Joa, men når jeg setter opp et pc-oppsett jeg vil ha, og sammenligner prisene på to forskjellige webshopper (med eksakt samme komponenter) og får en prisforskjell på over 2000 kroner, da er det vel ikke akkurat urimelig av meg å velge den med lavest pris? Jeg har også kun hatt gode erfaringer med Komplett (samt PSData) og har aldri brukt MPX før (fordi jeg ikke visste om de), MEN, pris er viktig (spesielt når man handler gjennom jobben med HjemmePC-ordning med totalpris grense). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Komplett har et godt rykte? Hvor i all verden har du det ifra? Morsomt å se at rundt 90 % av de som anbefaler spesifikke dataprodukter til folk her på forumet tar utgangspunkt i produker fra Komplett. Komplett har ikke et gjennomgående dårlig rykte, men det er vel ikke et ukjent fenomen at de som er misfornøyd hyler høyere enn de som er fornøyd. At f.eks. PS Data har bedre kundeservice enn Komplett er fullt mulig, men Komplett hadde aldri blitt så store ved å tilby dårlig kundeservice. Jeg har selv bestilt fra Komplett flere ganger uten å ha hatt bruk for kundeservice engang... ville jeg skrevet en "skryte-arktikkel" i webshopguiden hver gang jeg mottok en pakke der alt innholdet fungerte? Tror ikkje det nei... Hovedårsaken til at folk bruker komplett som referanse når de setter opp et pc forslag er at de har godt utvalg,dermed er det enkelt å referere til den siden. Det har ingenting med pris/service å gjøre. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Det har jeg da heller ikke sagt. Jeg sier bare at jeg kommer til å HANDLE fra MPX når den tid kommer, pga. av pris. De har like godt (bedre faktisk) utvalg enn Komplett. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Bruker selv bare mpx.no, dem har alt det jeg trenger og jeg har en litt bedre "feeling" når det gjelder dem. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Har bare handlet hos MPX.no og PSData.no, har ikke trengt kundeservice en eneste gang MPX.no har vert raske de 2 gangene jeg har handlet derfra, samme med PSData.no også. 2 dager er ikke verst IMO 2995,- for Logitech Z-680 syns jeg også er relativt bra [MPX.no], de fleste andre har jo priser på 3200-3300! Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Hepp, og hva med 3139,- for et Sapphire Radeon 9800PRO kort!?!? Koster jo godt over 4000 andre steder. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Stian-hg Hvis du leser i webshopguiden vil du se at komplett har en god del for mange 1ere i forhold til f.eks psdata og mpx. Det dreier seg da om dårlig service og at varer fra komplett ofte er defekte. Siden de er i hele norden så trenger de sikkert ikke å ta servicen så seriøst som visse andre webshoper. Siden de har en mye større kundkrets. De har sikkert litt mer kapital også i forhold til mange andre webshoper som lever på grensen. Henger ikke ut komplett, påpeker bare at det er påfallende mange negative hendelser om komplett i webshopguiden. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Hovedårsaken til at folk bruker komplett som referanse når de setter opp et pc forslag er at de har godt utvalg,dermed er det enkelt å referere til den siden. Det har ingenting med pris/service å gjøre. Det er jeg klar over, men finner det veldig rart at norges desidert største butikk i denne "sjangeren" er kjent for dårlig kundeservice. Som jeg sa så hyler de missfornøyde høyere enn de fornøyde og med den kundemassen Komplett har i forhold til andre butikker resulterer det fort i mange hyl. Tror neppe Komplett i % har særlig mye mer klager eller missfornøyde kunder enn f.eks. MPX eller PSData. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Stian-hg Hvis du leser i webshopguiden vil du se at komplett har en god del for mange 1ere i forhold til f.eks psdata og mpx. Det dreier seg da om dårlig service og at varer fra komplett ofte er defekte. Siden de er i hele norden så trenger de sikkert ikke å ta servicen så seriøst som visse andre webshoper. Siden de har en mye større kundkrets. De har sikkert litt mer kapital også i forhold til mange andre webshoper som lever på grensen. Henger ikke ut komplett, påpeker bare at det er påfallende mange negative hendelser om komplett i webshopguiden. Hadde forundret meg hvis Komplett ikke hadde mest klager på webshopguiden... jo flere kunder jo flere klager, spesielt når man snakker om Komplett som er så enormt store i forhold til "de andre". PS: Hvis noen tror jeg er ansatt i Komplett eller har aksjer i selskapet så tro om igjen, prøver bare å få fram et poeng her :wink: Lenke til kommentar
Stream Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 kan ikke si annet enn at jeg er enig med stian-hg her... har selv handlet hos 6-7 forskjellige webshopper og egentlig vært fornøyd med alle sammen....har handlet desidert mest hos komplett.no...og har bare småting å utsette på servicen der... Lenke til kommentar
SDP Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 sapphire 9800pro koster 3890kr btw har du skrudd på inkl.mva?? Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Hovedårsaken til at folk bruker komplett som referanse når de setter opp et pc forslag er at de har godt utvalg,dermed er det enkelt å referere til den siden. Det har ingenting med pris/service å gjøre. Det er jeg klar over, men finner det veldig rart at norges desidert største butikk i denne "sjangeren" er kjent for dårlig kundeservice. Som jeg sa så hyler de missfornøyde høyere enn de fornøyde og med den kundemassen Komplett har i forhold til andre butikker resulterer det fort i mange hyl. Tror neppe Komplett i % har særlig mye mer klager eller missfornøyde kunder enn f.eks. MPX eller PSData. Logisk tankegang. I prosent så tror jeg ikke komplett er noe dårligere enn andre nettshopper. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Det er kanskje et poeng at Komplett har reklamert mer og er mer synlig for "folk flest" og ikke bare oss datafreaker Jeg kjøper jevnlig fra både Komplett og PsData og har aldri hatt problemer. PsData har lite utvalg men har rask behandling av ordrer og har lave priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå