Gekko96 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Hei! Jeg vurderer å kjøpe en billig router som har både trådløst og kablet nett. Jeg har nemlig bare modemet som har èn kablet port som blir litt i minste laget. Det jeg lurer på er hva er vitsen med en router på f.eks 150mbps når man har bredbånd på ca. 1-1,5mbps? Hva er best å velge for meg? Vet jeg har forvekslet en del tall. Jeg er ikke så sikker på dette. Det jeg mente er at jeg har telenors bredbånd 2, så jeg lurer på hva slags router jeg bør velge? Takk for alle svar: ) Endret 10. april 2011 av Gekko96 Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hastigheten på routeren har ingenting med internett å gjøre. Hastigheten gjelder LAN (Local Area Network). Du kan ha 50mb/s internett på en 1mb/s router om du vil. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Det er den lokale hastigheten ja, eller skal jeg si hastigheten mellom de forskjellige pc-ene /printer osv. Hvis man feks har en filserver kan det være en fordel med høy LAN(intern) hastighet. PS: hold deg unna de billigste routerne, mere hjelp om dette kan du vel få i kjøp/salg kategorien. Endret 10. april 2011 av martin808 Lenke til kommentar
Gekko96 Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Ok. Takk for svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå