Gå til innhold

feilkobling?


Anbefalte innlegg

Jeg har en dell-maskin hvor det har oppstått et lite problem med lyd.

Spiller jeg av lyd gjennom pc'en sine innebygde høytalere, får jeg normal lyd.

 

Men når jeg skal høre på for eks musikk gjennom hodetelefoner, kommer det ingen lyd til hodetelefonene.

Mistenker selv, at jeg har rotet til ved en feil, slik at utgangen på siden, hvor en utgang for hodetelefoner og en for mikrofon er blitt koblet om.

Jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan koble dette tilbake til originale innstillinger, slik at jeg får spilt av vanlig lyd i headset igjen?

Helst litt detaljert, er ikke veldig flink på data selv:).

 

Jeg har windows xp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er hodetelefonutgangen aktivert? Husker ikke hvordan xp var, en stund siden jeg har brukt det, men inne i kontrollpanelet, og lyd, skal gå an og aktivere/deaktivere ting der. Kan også hende det bare er å høyreklikke på høyttaler ikonet nede i høyre hjørne og velge avspillingsenheter

 

Det kan virker som hodetelefonutgangen ikke er aktivert lenger, etter at feilen oppstod. Og det er også på dette området det skurrer hos meg, for jeg får den ikke aktivert igjen:). Pr dato kan det se ut som den er innstilt på lydinnspilling, men ikke avspilling gjennom headset e.l.

Endret av lillegutt_70
Lenke til kommentar

Hva gjorde du før feilen oppstod?

 

Husker såvidt at jeg skulle plugge inn hodetelefonene, og plugget de inn i feil utgang. Plugget de altså inn i utgang for mikrofon istedet for hvor de egentlig skulle.

Da fikk jeg opp et nytt vindu, med alternativene linjeutgang, mikrofon og to alternativer til. Den boksen trykket jeg bare avbryt på slik jeg kan huske..

Dette er et par uker siden cirka

Endret av lillegutt_70
Lenke til kommentar

du installerte den, og så restartet du maskinen?

 

Vilke valg har du i lydinstillingene dine? Ta et screenshot (print screen knappen) og last opp her

 

Jepp, installerte og restartet.

 

*fikk ikke lastet opp printscreen* min:(.

Men alternativene er de samme som i sted. på både stemmeavspilling og stemmeinnspilling står Sigmatel Audio som standardenhet.Og får ingen flere alternativer i menyen

Endret av lillegutt_70
Lenke til kommentar

Får du lyd i de interne høyttalerene da? Eller er det bare når du plugger i et headsett det blir helt stille? prøvd flere headsett?

 

Du kan laste opp printscreen på tinypic,com, bildr.no eller en anen opplastningstjeneste. Om du velger tinypic.com, kopierer du bare IMG koden og setter den i innlegget ditt ;)

 

Yes, får lyd i de interne høytalerne.

Selv om jeg plugger i headsett, fortsetter den å spille av på de interne høytalerne.Så jeg har jo lyd i de. Men har ikke prøvd med andre headset nei. bør kanskje prøve det.

Tusen takk for hjelpen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...