Kizza89 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Heisann, tenkte å søke befalskole i sjøforsvaret eller flyforsvaret. Men lurer på hva jeg må søke for å bli sersjant i rekruttskolen madlaleiren. Ser på befalskoleutdanninger og ser ikke noen utdanninger som er rettet til det. Må jeg søke UB eller er det noen utdanninger over 2 år som er rettet til dette? Takker for svar Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hei Er hovedsaklig UB korp ettersom jeg har skjønt. De fleste instruktørene var enten UB korp eller kvartermester aspirantere (sjø) når jeg var på Madla. Lenke til kommentar
vZ Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Heisann, tenkte å søke befalskole i sjøforsvaret eller flyforsvaret. Men lurer på hva jeg må søke for å bli sersjant i rekruttskolen madlaleiren. Ser på befalskoleutdanninger og ser ikke noen utdanninger som er rettet til det. Må jeg søke UB eller er det noen utdanninger over 2 år som er rettet til dette? Takker for svar Du kan søke både luft og sjøforsvaret. Velger du luftforsvaret, kan du søke UB Baseforsvar og ta utdanningen din på Kjevik. Når du fullfører den, blir du UB-Korporal og blir da plassert på Madlaleiren. Etter UB-perioden på Madla har du mulighet til å søke videre engasjement som sersjant. Dette er 1 årig kurs som tilsvarer grunnleggende befalskurs. Det er først når du jobber 1 år som sersjant, at du får 2 årig grunnleggende befalsutdanning. Velger du sjøforsvaret, kan du søke UB HH, hvor hele elevperioden og praksisperioden er på Madla. Etter praksisperioden kan du søke videre engasjement. Dette er 1 årig kurs som tilsvarer grunnleggende befalskurs. Det er først når du jobber 1 år som kvartermester, at du får 2 årig grunnleggende befalsutdanning. vZ. Lenke til kommentar
Kizza89 Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Takker for svar vet jeg hva jeg skal til høsten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå