Gå til innhold

MacBook Pro 8,1, Dual-Core i OS X, Quad-Core i Win7

Anbefalte innlegg

Heisan, for litt sia installerte eg Windows 7 gjennom BootCamp på min MacBook Pro 8,1. når eg skulle starte Task Manager i Windows 7 får å ta ein titt på korleis ytelsen var menst eg spelte Battlefield Play4Free såg eg at eg hadde Quad-Core prosessor, eg tok litt research på wikipedia bla. får å finne ut kva type Sandy Brigde Core i5 eg hadde, og kom fram til denne "2.3 GHz (2415M) Intel Core i5". På apple sin side står det at det er Dual-Core CPU, samme gjor det på nettsidene eg fant fram også vidare, men eg syns det var veldig rart at det skulle komme fram som Quad-Core på Win7, og ikkje i OS X, alle kjernene oppererte sjølvstendig.

Noken som har fått det samme? Eg har ingenting i mot å ha to ekstra kjerner, men vill gjerne ha det i main OS og, og ikkje berre på den partisjonen eg speler på :)

Takk

- Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nok fordi den kjører 2 tråder per Core (hyperthreading). Slik at det da vises som 4 kjerner i task manager, men det er egentlig bare 2 kjerner som kan kjøre 4 tråder samtidig. om du ser litt mer nøye så ser du nok at det står 2 Fysiske kjerner og 4 logiske. =)

mvh

Amund

Lenke til kommentar

ja, fungere helt likt i OS X også vil jeg tro.

turbo mode fungerer slik at hvis du kjører et programm/en tråd som trenger mer rask cpukraft f.eks når du først starter ett program vil den kunne "skru av" noen av kjernene også overklokke de andre slik at den da har ferre kjerner som kjører en høyere frekvens, også når den da trenger mer kraft til flere oppgave klokker den ned kjernene igjen og skrur på alle sammen.

(veldig rar forklaring, men håper du forstår :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...