AnonymDiskusjon Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Jeg har flere krav hos et inkassoselskap som er på tilsammen 15.000 , jeg er mer en villig til å gjøre opp for meg nå, men de gir meg ikke muligheten til å slå dem sammen til 1 krav. De mener det beste for meg er at jeg starter å betale ned det største kravet, mens de andre står og renter seg. Så uten å ha noe annet valg har jeg nå begynt med det, men jeg får da purringer på de andre kravene, noe jeg finner ekstremt irriterende. Forøvrig har jeg vært borti andre selskap som gjerne lar meg slå kravene sammen til et stort et. Finns det noen lover som beskriver akkurat dette med å slå sammen krav ? Postet av anonym: cf269c834e7eb59179371bc5301f9a03 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Jeg fant forøvrig denne angående det å slå sammen krav : http://www.inkassoguiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=60:inkassobyraets-plikt-til-a-sla-sammen-saker-for-a-begrense-salaerkostnader&catid=31:generelle-inkassosporsmal&Itemid=41 Jeg tolker det som at de må begrunne dette skriftlig til meg, noe de ikke har gjort Postet av anonym: cf269c834e7eb59179371bc5301f9a03 Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 afaik så gjelder det om det er samme fordringshaver og ikke samme inkasso selskap. En mulighet er jo at du konsoliderer gjelden din. Mao tar opp et lån og nedbetaler alt sammen. Deretter har du bare et lån å betale ned. Noe som kan være billigere enn å betale renter og purre gebyr masse ulik gjeld. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Ta kontakt med dem i morgen Endret 10. april 2011 av Lumpness Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 De kravene på tilsammen 15.000 er fra samme fordringshaver, men siden jeg pådro meg anmerkning pga disse kravene så kan jeg heller ikke ta opp et lån og samle alt sammen. Jeg får ringe dem i morgen og be om en skriftlig forklaring Postet av anonym: cf269c834e7eb59179371bc5301f9a03 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Dette høres da bare ut som tull. Det må være tull?? De kan ikke forvente at du skal sitte på ræva og betale fete renter til dem og ekstra gebyrer fordi de syns du burde betale ned det største først så de mindre får sjansen til å bygge seg ekstra store! Du kan jo ringe namsmannen i kommunen og spørre om det er noe han kan få gjort med det? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Forsinkelsesrenter på det til enhver tid utestående beløpet vil løpe uansett om det består av et stort krav, eller flere mindre hvor man betaler ned ett om gangen, og rentene blir like store uansett. Hvis han også får purregebyrer på hvert av de andre kravene han ikke betaler på kan det være noe å spare der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå