martin9 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hei! Til neste år skal jeg dra til USA. Jeg planlegger også å kjøpe iPhone 5 når den kommer ut til sommern/høsten her i Norge. Spørsmålet mitt er da om jeg kan bruke den i USA på en eller annen måte? Er det nok å bare kjøpe nytt SIM-kort? Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Du kan bruke den akkurat som normalt, uten å bytte sim-kort, så lenge du er i et område med gsm dekning. Dette kan jo fort bli dyrt. Skal du være der over en lengre periode, kan det være greit å kjøpe et lokalt abonnement og sim-kort. Da må du passe på at telefonen din ikke er låst til leverandøren din her i Norge (Telenor/Netcom osv). Du finner dekningskart for GSM HER. Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Tror han mente relatert til frekvensene.. Men de tidligere iPhone'ene ser ut til å være quad band, så en "norsk" iPhone skal funke helt fint i USA med amerikansk SIM-kort - så sant mobilen ikke er "låst" til en norsk operatør.. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Tusen takk for hjelpa begge to! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå