Gå til innhold

Telenor Superbredbånd - spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg bestilte "superbredbånd" fra telenor og fikk idag modem/ruter, men jeg kan ikke koble opp utstyret før den 19.

Hvorfor?

De trenger ikke gjøre noe fysisk for å gi meg det nye abonnomanget tidligere enn den 19. så hvorfor må jeg vente så lenge?

Mvh

Heh115

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

De trenger ikke å gjøre noe fysisk hos deg, men de må selvsagt koble om i sentralen. Regner med at de samler opp flere/mange omkoblinger i samme sentral for å kunne gjøre alt på samme dag, i stedet for å kjøre ut til hver sentral hver gang noen skal kobles om.

Lenke til kommentar

Telenor vil ikke at du skal bruke VDSL-modemet på din nåværende (?) ADSL-linje. Sikkert fordi de ikke vil ha ekstra spørsmål inn til kundeservice hvis det oppstår problemer. Vent derfor til du mister nettet 19.04.2011. Når det skjer kobler du opp det nye modemet :)

Etter hva jeg har sett går det ca 10 dager fra du bestiller VDSL til de kobler det opp. Dette er fordi de sender ut en montør som flytter linjen din over til en VDSL-port på sentralen. Telenor har nok en avtale med firmaet som sier at de får utført slike ordrer innen X dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...