fantaorange50ore Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Hei, har opprettet ett lignende innlegg tidligere. Prøver å gjøre det på nytt. Over til spørsmålet, er det noen som veit av kurer,kurs,medisiner, helbredelse som gjør att det går an å sove mindre enn det som er anbefalt (4-5 timer). Hvis ingen veit av noe, er det noen som har prøvd å sove kun 4-5 timer, å blitt vant til dette og hvert helt opplagt? Grunnen til att jeg lurer, er fordi jeg skal gå skole neste skoleår, å da blir jeg nødt til å sti opp rundt halv 6-6. Endret 9. april 2011 av fantaorange50ore Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Kom også med dokumentar film (hvis noen veit av noe), som tar for seg hvordan det går an å sove mindre, å være like opplagt. PS: ikke kom med forslag om å bo på hybel, det er i første omgang helt uaktuelt å bo på hybel. Jeg vil kun ha svar på det jeg lurer på!:_) Lenke til kommentar
Sowny Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Er ikke 8 timers søvn anbefalt? Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Ble vell en feil fra min sin side. Jo 7-8 timer er anbefalt. Jeg vil sove 4-5 timer, skulle det stå! ;P Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Hæ hva er det du egentlig spør om ? Er jo for søren bare å legge seg tidligere å sove normalt 7-8 timer ? Og de gangene du ikke sovner tidlig så blire 5-6 timer søvn ok jaja so what ? Sover du mer dagen etter da vettu. 1 Lenke til kommentar
Sowny Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg legger meg ca. kl 1-2 om natta står opp kl 07.45 kommer hjem kl halv 3 så sover jeg fra kl 4 til ca 7-8. Min livsstil. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Google "Polyphasic Sleep", det er det eneste jeg kommer på for øyeblikket som gjør at 4 timer søvn er nok. Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 TAKK Ollee48. Det jeg spør om har jeg skrevet tidligere, men kan skriv det igjen. Finnes det en kur, medisin, helbredelse, etc som gjør att jeg kan sove 4-5 timer å være uthvilt. Hvorfor jeg ikke kan legge med tidligere på kvelden, av den grunn att jeg ikke kommer hjem før klokken er 6-halv 7. Når jeg har kommet hjem, så må jeg spise middag, å da blir klokken 7 når jeg er ferdig. Etter det, så må jeg jobbe med skolefagene, øve til en prøve hvis jeg har det. Plutselig er klokken blitt 11 halv 12. Å da må jeg begynne å finne sengen. Takk Kjetil, det er slik tips jeg vil ha! TUSEN TAKK!!! :-----D Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg sover 4 timer hverdagene og 8 i helgene, funker fett! Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Hvor gammel er du Kiddio007? Selv er jeg 17 Endret 9. april 2011 av fantaorange50ore Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Kjetil...- Du veit ikke om det finnes en likedan på norsk? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Polyphasic sleep går ut på å fordele søvnen utover døgnet, i stedet for å sove én gang. Det er ikke dette du leter etter. Endret 10. april 2011 av Bozzeye Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Er det ikke også slik at noen trenger mer søvn enn andre, at noen rett og slett trenger de 8 timene for å holde seg oppegående, mens andre kanskje bare trenger 6 timer for å "lade batteriene". Det er jo heller ingen som vet sikkert hvorfor vi sover heller, bare en masse teorier. Jeg er 19 år og sover veldig lite, blitt en vane, sover mer i helgene, liker det slik. Endret 10. april 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 - Barn bør sove minst ni timer, ungdommer åtte til ni timer, mens voksne klarer seg med 7,5 til åtte timer per natt. Dette er individuelt, men de fleste trenger såpass, sier førsteamanuensis Alvild Alette Bjørkum ved Høgskolen i Bergen. Dårlig søvn øker risiko for tidlig død Flere og flere tar lett på nattesøvnen og holder seg våkne til langt ut på natten. Men søvnmangel er absolutt skadelig for kroppen og kan føre til en rekke livstruende sykdommer, advarer søvnforsker. Ikke akkurat noe å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå