Gå til innhold

Minecraft server(annbefalinger-leie)

Anbefalte innlegg

Jeg skal da leie en server der jeg kan kjøre minecraft.

Krav:

50Mbit ++

Kan kjøre CraftBukkit og en del pluggins til.

Skal ikke være mere enn 10stk spillere.

Til en overkommelig pris (600kr)

Jeg skal ha da en server der jeg betaler pr. måned, så hvis jeg ikke vil fortsette så er det bare å avslutte.

Hvorfor?

Fordi jeg vil ha noe jeg kan leke meg med, blir litt(veldig) kjedelig å spille local server heletiden å, ingen som kan joine.

(Har sugen opplasting)

Takker for svar som er On-Topic

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med leie en VPS?

Høre ikke dette mer under Minecraft Server Tråden,

Fant ikke det perfekte stedet å legge tråden:O

Vps er vel en virituel server, dog litt billigre ?

jeg leier en 6-15 slotters server fra fragnet, 20 euro i måneden, valgte en server som står i sverige og kan ikke klage her ikke erfart lagg eller noe sånt, å bruke den går sømløst via mcmyadmin, ligger en install knapp for craftbukkit i mcmyadmin

http://www.fragnet.net/clients/cart.php?a=confproduct&i=0

Syns det er svært dyrt i forhold til en vps. Problemet med vps er at du må kunne linux og sette opp serveren selv, men igjen har du full kontroll over maskinen og koster deg ingenting og plutselig sette opp en mod eller starte en server for et annet spill.

Det er en virtualisert maskin der ressursene variere fra forhandler til forhandler. VPS-ene er ikke noe dårlige en server du leie for et spill og du kan spare fort noen kroner. Har du selvsagt null erfaring med ssh eller linux, anbefale jeg heller leie fra en server host.

Lenke til kommentar

Største VPSen hos hetzner.net er kjepegod. Drar opptil 15 spillere før det begynner å lagge. 150kr i måneden+domene, synes det er en grei pris.

Kjørte selv på en tillsvarende VPS, men har nå slått meg sammen med noen andre og er over på en 8gb AMD dual core dedikert server.

Strålende uppetid, kvalitet, nettlinjer og support :)

Lenke til kommentar

Største VPSen hos hetzner.net er kjepegod. Drar opptil 15 spillere før det begynner å lagge. 150kr i måneden+domene, synes det er en grei pris.

Kjørte selv på en tillsvarende VPS, men har nå slått meg sammen med noen andre og er over på en 8gb AMD dual core dedikert server.

Skal fint være mulig å kjøre mer en 15 personer. 2 GB ram skal fint holde for nesten 30 personer med ganske stor aktiv world, men har ikke sett om det er burst

Har selv på en test server med 1 GB ram hatt 33 personer uten noen form for lagg (Vist du ser bort fra klient lagg fra TNT eksplosjoner osv), selvsagt liten world, men det var en test server for å finne ut hvordan minne blir brukt av Minecraft prosessen der 70% av 1 GB Vart aktiv brukt for "new" mens rundt 25% var "olds" som skal renses ut av garbage collectoren.

Lenke til kommentar

Skal fint være mulig å kjøre mer en 15 personer. 2 GB ram skal fint holde for nesten 30 personer med ganske stor aktiv world, men har ikke sett om det er burst

Har selv på en test server med 1 GB ram hatt 33 personer uten noen form for lagg (Vist du ser bort fra klient lagg fra TNT eksplosjoner osv), selvsagt liten world, men det var en test server for å finne ut hvordan minne blir brukt av Minecraft prosessen der 70% av 1 GB Vart aktiv brukt for "new" mens rundt 25% var "olds" som skal renses ut av garbage collectoren.

VPSene de har ikke dedikerte nettlinjer, så jeg deler vet ikke hvor mye nettlinje jeg har. Mulig det var problemet. Ellers kjørte jeg Bukkit som av en eller annen grunn spiser mye RAM, en world på litt under 200mb og noe andre plugins. Jeg klarte vell 15 spillere, men over det begynte blokker å respawne osv. 20 online samtidig var ikke spesielt morsomt i allefall, men det gikk om du absolutt ville.

Lenke til kommentar

Jepp, så egentlig vil 1-2 GB holde for maks 10 personer, med noen pluggins?

Jeg mener det kan holde for flere, men variere fra hva plugin som kjøre og hvor stor world-en er.

Eventuelt bruk litt av RAM til å sette opp RAMDISK for world og bruke resten for java prosessen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...