Gå til innhold

Hvordan få generell studiekompetanse på raskest mulig måte?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er 33 år å skal omskolere meg, men trenger generell studiekompetanse. Hvordan kan utføre dette på raskest mulig måte, slik at jeg har fullfør studiekompetanse innen jul 2011.

Bor nær Sarpsborg, Fredrikstad og Moss. Tenker at jeg skal ringe skolene som startet opp studiekompetanse kurs i Januar for å se om noen har hoppet av, for å se om det er mulig at jeg kan ta plassen. Det skulle ikke være umulig å ta igjen det tapte med litt hard jobbing.

Finnes det andre alternativer??

Hilsen Henning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs litt hva du vil studere videre. Siden du er 33 år, regner jeg med du har endel arbeidserfaring etc. Kontakt en høyskole for finne ut hvordan du stiller ved at de finner realkompetansen din. Kanskje du ikke trenger så mange fag for å komme inn på studier du ønsker å ta.

Videre så finnes det skoler du kan gå opp som privatist tror jeg. evt høre med NKI

Lykke til

Lenke til kommentar

Raskeste måten er melde seg opp til eksamen i de fagene du må ha for å få GENS som privatist. Så leser du på egenhånd. Men da må du klare å lese på egenhånd :/

Tror man har mulighet til å ta eksamener rundt juletider og mai/juni.

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

de fagkravene som er listet opp over er ganske enkle, du skal fint greie å ta alle disse eksamenene i en smekk, så lenge ingen av eksamenene kolliderer.

Det fins mange snarveier, som f.eks lese "å lykkes med" - bøkene i norsk og historie, disse bøkene er 100% eksamenrelevant + de er på bare 100sider hver. (ikke oppgi disse som bokliste når du melder deg på eksamen)

Naturfag og engelsk er typisk 2 ukers lesing før eksamen.

Å tilslutt har vi matematikken, denne er bare å begynne på 1. side i boka, å lese + regne oppgaver, det er overkommelig.

Husk å meld deg opp til eksamen hos en videregående skole på www.privatistweb.no i august, så tar du alle eksamenene til jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...