HenningVBruker Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Hei, jeg er 33 år å skal omskolere meg, men trenger generell studiekompetanse. Hvordan kan utføre dette på raskest mulig måte, slik at jeg har fullfør studiekompetanse innen jul 2011. Bor nær Sarpsborg, Fredrikstad og Moss. Tenker at jeg skal ringe skolene som startet opp studiekompetanse kurs i Januar for å se om noen har hoppet av, for å se om det er mulig at jeg kan ta plassen. Det skulle ikke være umulig å ta igjen det tapte med litt hard jobbing. Finnes det andre alternativer?? Hilsen Henning Lenke til kommentar
cyberjojo Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Spørs litt hva du vil studere videre. Siden du er 33 år, regner jeg med du har endel arbeidserfaring etc. Kontakt en høyskole for finne ut hvordan du stiller ved at de finner realkompetansen din. Kanskje du ikke trenger så mange fag for å komme inn på studier du ønsker å ta. Videre så finnes det skoler du kan gå opp som privatist tror jeg. evt høre med NKI Lykke til Lenke til kommentar
HenningVBruker Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Hei igjen. Skal søke Politihøyskolen til neste år. Søknadsfrist 1 mars, men må ha GENS ved søknad. Har tatt kontakt med PHS over mail ang realkompetanse og trenger kompetanse inne sosialomsorg eller lignende. Har jobbet siden jeg var 16, men innen rørleggeryrket. Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 ta kontakt med sonans, de gir gratis rådgivningstimer om sånt Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Raskeste måten er melde seg opp til eksamen i de fagene du må ha for å få GENS som privatist. Så leser du på egenhånd. Men da må du klare å lese på egenhånd :/ Tror man har mulighet til å ta eksamener rundt juletider og mai/juni. Endret 10. april 2011 av toy_man Lenke til kommentar
1503 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Her er fagkravene for å få studiekompetanse dersom man er over 23 år og har minst fem års arbeidserfaring (hvilket gjelder deg). Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 de fagkravene som er listet opp over er ganske enkle, du skal fint greie å ta alle disse eksamenene i en smekk, så lenge ingen av eksamenene kolliderer. Det fins mange snarveier, som f.eks lese "å lykkes med" - bøkene i norsk og historie, disse bøkene er 100% eksamenrelevant + de er på bare 100sider hver. (ikke oppgi disse som bokliste når du melder deg på eksamen) Naturfag og engelsk er typisk 2 ukers lesing før eksamen. Å tilslutt har vi matematikken, denne er bare å begynne på 1. side i boka, å lese + regne oppgaver, det er overkommelig. Husk å meld deg opp til eksamen hos en videregående skole på www.privatistweb.no i august, så tar du alle eksamenene til jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå