argaste Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg har bestilt meg en bærbar ASUS G51JX 15.6" Full HD, som Demo-vare. Jeg ringte komplett å spurte hva som var greia med den. De sa at det sansynligvis var en som hadde bestilt den, åpnet pakken / embalasjen, for så og sende den tilbake. Det jeg lurer på er: Hva kan være Minus med å kjøpe en demo vare som er åpnet? Den hadde ikke noen feilmelding, og de sa det ikke var noe stress. Men jeg har litt noia for at forje eier på en eller annen måte har kuka litt med den. Jeg er noob, så jeg har ikke så mye peiling på de greiene der. Takk for svar, your dude bow Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 De fleste demovarer hos komplett er varer som er returnert på angrefrist. Har selv stort sett gode erfaringer med kjøp av demovarer fra dem. Det kan være en grunn til at varen har blitt returnert på angrefrist dog. Som f.eks pikselfeil på skjermen som ikke er regnet som en feil som dekkes av garanti/reklamasjon, men likevel kan være irriterende. Det kan være at ytelse/støynivå ikke var som forventet av kjøperen osv. Men om du kjøper en demovare har du fremdeles garanti/reklamasjonsrett og angrefrist, så om noe skulle være galt er du godt sikra likevel. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Jeg har bestilt meg en bærbar ASUS G51JX 15.6" Full HD, som Demo-vare. Jeg ringte komplett å spurte hva som var greia med den. De sa at det sansynligvis var en som hadde bestilt den, åpnet pakken / embalasjen, for så og sende den tilbake. Det jeg lurer på er: Hva kan være Minus med å kjøpe en demo vare som er åpnet? Den hadde ikke noen feilmelding, og de sa det ikke var noe stress. Men jeg har litt noia for at forje eier på en eller annen måte har kuka litt med den. Jeg er noob, så jeg har ikke så mye peiling på de greiene der. Takk for svar, your dude bow Demovare betyr kort sagt at emalasjen er åpnet. Enheten kan også være "brukt" i hvertfall i en kort periode. De fleste demovarer skal ikke ha defekter, ihvertfall om god prosedyre er fult. I uansett tilfelle har du fulle rettigheter som ved kjøp av en helt ny vare - så det er ikke mye risiko i unasett tilfelle. Skulle det være noe feil på enheten så har du fremdeles full 5 års reklamasjonsrett på varen. Kort sagt så vil jeg si at det er ikke noe stort problem med å bestille en demovare. Du har nook mariginalt større sansynlighet for å få en defekt vare (pga. idioter som returnerer defakte varer på angrerett + at butikken ikke sjekker varern godt nok) men om så viser seg å være tilfelle så har du som sagt alle retiighetene som ved kjøp av fullgod vare - så det er vanskelig å falle i en felle sånn sett. Det du må være mest obs. på er at mange demovarer blir levert uten diverse ekstra utstyr. Typisk for hovedkort for eksempel leveres de uten kabler og IO-shield. Det er det mest relevante så langt jeg kan se. -Stigma Endret 10. april 2011 av Stigma Lenke til kommentar
argaste Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Takk for svar gutta. Dere har roa nervene mine. Veldig fornøyd! kommer garantert tilbake hit om det er noe jeg trenger oppklaring i. Kos dere, HardWare FTW! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå