*T* Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Har to maskiner som står i nettverk. Begge var koblet sammen med en hub (alt utstyr; hub, nettverkskort er fra netgear). Det fungerer utmerket. Men når jeg da fikk kabel-modem fra Telenor Avidi og satte inn et nettverkskort til, i den ene maskinen, da låste hele maskinen seg og måtte restartes. Hva kan en gjøre for å få disse til å fungere sammen? (det andre nettverkskortet er fra Jensen, hvis det har noe å si...) Kan jeg evt koble kabel-modemet inn på hub'en? Hadde håpet at jeg slapp å kjøpe en ruter for å løse dette problemet. Det skal sies at hvis jeg bruker ett nettverkskort og kobler det direkte til kabel-modemet så kommer jeg på nett, men da har jeg ikke mye nettverk i resten av huset. Håper noen har et par bra tips til meg. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Humh, det er vel en hwIRQ konflikt eller.no. Det er ikke alle kort som er så glad i å få tildelt en IRQ/DMA/Whatever. Prøv å bytt om på hvilke PCI-plasser kortene står i. Lenke til kommentar
sveing Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Kanskje det har noe å gjøre med at Telenor bare gir deg en IP?! Jeg vet ikke, har ikke så mye greie på sånn, men det kan hende... Lenke til kommentar
Akke Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Jeg har ingen problemer med 2 nettverkskort i win XP og Telenor AVIDI. Fikk til og med Internet Connection Sharing til å funke uten 3de parts programmer! Eller du kan ha multi abn. til 70kr ekstra i mnd.... [ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-02-08 01:55 ] Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Telenor har ingentin mot at du har et lite LAN. Har også 2 nettverkskort i en XP maskin og det går som bare det. Win 98 vet jeg ikke liker det, men både 2K og XP skal klare det. Er enig med han som foreslo å bytte plass på kortet. Sjekk i boka som fulgte hovedkortet ditt for å sjekke hvilke slotter som deler resurser. Du som fikk ICS til å gå uten problemer; Har prøvd dette, men fikk bare tilgang på enkelte sider :sad: Noen peil på hva jeg gjorde galt? Lenke til kommentar
Akke Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-02-08 02:33, m-kane skrev:Telenor har ingentin mot at du har et lite LAN.Har også 2 nettverkskort i en XP maskin og det går som bare det. Win 98 vet jeg ikke liker det, men både 2K og XP skal klare det. Er enig med han som foreslo å bytte plass på kortet. Sjekk i boka som fulgte hovedkortet ditt for å sjekke hvilke slotter som deler resurser.Du som fikk ICS til å gå uten problemer; Har prøvd dette, men fikk bare tilgang på enkelte sider :sad:Noen peil på hva jeg gjorde galt? Bare tilgang til enkelte sider hørtes rart ut... Skrudde bare på ICS + firewall på "AVIDI kortet", satt automatisk IP på "LAN kortet" og på de andre maskinene => Fiks ferdig! Kanskje du har en annen brannmur som kødder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå