Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To nettverkskort på win xp -> en låst maskin... løsning?

Anbefalte innlegg

Har to maskiner som står i nettverk. Begge var koblet sammen med en hub (alt utstyr; hub, nettverkskort er fra netgear). Det fungerer utmerket. Men når jeg da fikk kabel-modem fra Telenor Avidi og satte inn et nettverkskort til, i den ene maskinen, da låste hele maskinen seg og måtte restartes. Hva kan en gjøre for å få disse til å fungere sammen? (det andre nettverkskortet er fra Jensen, hvis det har noe å si...)

Kan jeg evt koble kabel-modemet inn på hub'en? Hadde håpet at jeg slapp å kjøpe en ruter for å løse dette problemet. Det skal sies at hvis jeg bruker ett nettverkskort og kobler det direkte til kabel-modemet så kommer jeg på nett, men da har jeg ikke mye nettverk i resten av huset.

Håper noen har et par bra tips til meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen problemer med 2 nettverkskort i win XP og Telenor AVIDI. Fikk til og med Internet Connection Sharing til å funke uten 3de parts programmer!

Eller du kan ha multi abn. til 70kr ekstra i mnd....

[ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-02-08 01:55 ]

Lenke til kommentar

Telenor har ingentin mot at du har et lite LAN.

Har også 2 nettverkskort i en XP maskin og det går som bare det. Win 98 vet jeg ikke liker det, men både 2K og XP skal klare det.

Er enig med han som foreslo å bytte plass på kortet. Sjekk i boka som fulgte hovedkortet ditt for å sjekke hvilke slotter som deler resurser.

Du som fikk ICS til å gå uten problemer; Har prøvd dette, men fikk bare tilgang på enkelte sider :sad:

Noen peil på hva jeg gjorde galt?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-08 02:33, m-kane skrev:

Telenor har ingentin mot at du har et lite LAN.

Har også 2 nettverkskort i en XP maskin og det går som bare det. Win 98 vet jeg ikke liker det, men både 2K og XP skal klare det.

Er enig med han som foreslo å bytte plass på kortet. Sjekk i boka som fulgte hovedkortet ditt for å sjekke hvilke slotter som deler resurser.

Du som fikk ICS til å gå uten problemer; Har prøvd dette, men fikk bare tilgang på enkelte sider :sad:

Noen peil på hva jeg gjorde galt?

Bare tilgang til enkelte sider hørtes rart ut...

Skrudde bare på ICS + firewall på "AVIDI kortet", satt automatisk IP på "LAN kortet" og på de andre maskinene => Fiks ferdig!

Kanskje du har en annen brannmur som kødder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...