qwer1234 Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Hei Her er situasjonen: Møtte ei jente for et halvt års tid siden. Kjempeflott jente, både personlighet og nydelig utseende. Etter vi hadde holdt på i ca 2-3 ukers tid, der vi hadde overnattet hos hverandre osv. så reiste jeg hjem til hjemstedet mitt på ferie for en ukes tid. Likte jenta veldig godt, og hun likte tydligvis meg veldig godt også. I løpet av ferien så var jeg tilbake to dager for å møte henne igjen, der hun kom og overnattet hos meg den natten. Jeg hadde tilfeldigvis fått vite gjennom en kompis at hun hadde holdt på med en bekjent et par måneder tidligere, som jo forsåvidt ikke brydde meg noe. Morgenen etter, da jeg skulle tilbake til hjemstedet mitt igjen, så tikket det inn en melding på telefonen hennes, fra denne personen hun tidligere hadde holdt på med. Jeg leste den ikke der og da, men da hun gikk på badet for å dusje så ble jeg nysgjerrig og gikk inn og leste meldingene fra han. Der kom det fram at han var i området, og ville treffes, og hun hadde da invitert og hatt besøk av han kvelden i forveien(han bor ikke i nærheten, men var tydeligvis i området noen dager). Ifølge meldingene så kom det frem at de hadde laget mat, og han hadde overnattet. De hadde tydligvis snakket sammen tidligere på MSN. Vi sendte meldinger hver eneste dag, og jeg sjekket faktisk opp igjen hva vi hadde skrevet forrige kveld. Der spurte jeg hva hun drev med og om hun hadde noen planer for kvelden. Hun skrev at hun ikke skulle noe spesielt. Og vi skrev ingen meldinger etter ca kl 4-5 den dagen. Hun hadde altså løyet til meg, og ikke sagt noe om at hun skulle ha besøk. Jeg ble ganske paff, og lei meg, og klarte ikke å få meg til å konfrontere henne med dette før hun reiste, og jeg reiste tilbake til hjemstedet mitt for resten av ferien. - Er det bare meg, eller ville ikke dere andre ha konkludert med at hun hadde vært utro og hatt sex med han? Videre så reiste jeg på en helgetur siste helgen i ferien med en kompis og en hel vennegjeng der jeg ikke kjente noen av de andre. Merket at det var et par av jentene der som var ganske interessert i meg for å si det sånn, de var ganske pene begge to. Men jeg bare var høflig tilbake, og gjorde ingenting ut av det. Sent den siste kvelden så begynte hun ene å bli veldig pågående, og jeg tenkte jo da at jeg skulle jo uansett slå opp med hun som mest sannsynlig hadde vært utro mot meg. Jeg må vel også nevne at jeg var veldig såret og forbannet. Vi var de eneste som var i rommet, og begynte å kline litt, før hun begynte å kle av meg. Mens vi holdt på så tenkte jeg egentlig bare på hun som jeg var "sammen" med, "hva om jeg bare har misforstått?". Og jeg tenkte på at jeg burde vel først høre hva som egentlig hadde skjedd, og hennes side av saken. Så idet hun hadde kledd seg helt naken, og satt på knær og var på vei til å kneppe opp buksen min, så avbrøt jeg henne og sa at jeg ikke kunne gjøre dette, og sa at jeg hadde dame. Hun ble litt paff, forståelig nok, men forstod og respekterte meg fordiom. Jeg angret veldig og vi ble enige om å ikke si noe om dette. En uke gikk, og jeg var veldig mye sammen med hun som jeg holdt på med, mye sex og jeg likte henne veldig godt, så jeg holdt kjeft om det jeg hadde funnet ut. Men jeg gikk konstant og tenkte på dette besøket hun hadde hatt, og ventet egentlig på at hun skulle fortelle meg om det. Jeg hadde det helt jævlig, for å være helt ærlig, tanken på at hun hadde gått bak ryggen min. Etter ca en uke, så tok jeg motet til meg og konfronterte henne med at jeg visste om det besøket hun hadde hatt. Hun innrømmet dette, og sa at de bare var venner, og at grunnen til at hun ikke fortalte meg om det, var fordi hun ikke ville at jeg skulle tro at det var noe det ikke var. Hun garanterte meg at det ikke hadde skjedd noe, og at hun så på han kun som en venn. Grunnen til at han overnattet var fordi han ikke hadde bil, og at han måtte ta bussen hjem morgenen etter. Denne informasjonen måtte jeg omtrent "dra" ut av henne, og spørre spesifikt for å få noen svar. Det som irriterer meg, er at hun virket nesten irritert over at jeg spurte så mye om dette besøket. Og hun beklaget seg heller ikke for at hun hadde løyet til meg. Det virker som om hun ikke ser noe galt i det hun gjorde, noe som jeg er uenig i. - Er det bare meg som synest at det er uakseptabelt å invitere en person man har holdt på med et par måneder tidligere, på besøk bare de to, og i tillegg la han overnatte? Selv om det ikke skjedde noe? Dette er nå omtrent et halvt år siden, og hun har sagt at hun angrer på at hun holdt på med fyren osv. Hun sier at hun egentlig ikke likte han, men har slitt med selvtilliten, så det var visst nok at han likte henne så godt. De holdt på et par måneder, med litt besøk innimellom. Men jeg må innrømme at jeg tenker veldig mye på dette besøket, og det ødelegger meg innenifra. Det er det som er så forferdelig for hun har sagt at hun elsker meg, men det hun gjorde plager meg enda. Vet ikke helt hvordan jeg skal kunne stole 100% på henne igjen. Jeg elsker henne også, men har ikke kunne sagt det tilbake enda, fordi jeg vet ikke hva jeg bør synes. Har lyst til å tilgi henne, og komme meg videre, men klarer bare ikke å glemme dette. Vi er fremdeles sammen. Synspunkt på saken, noen? Trenger virkelig å høre hva andre synes, om det bare er jeg som er teit eller noe. Jeg har ennå ikke fortalt henne om det jeg gjorde. Jeg er redd for at hun vil bli lei seg og ikke forstå, og være utro mot meg igjen for å "ta hevn"? Noen jenter som kan svare på dette? Tror dere hun vil slå opp eller vil dette ødelegge forholdet hvis jeg forteller henne om dette? Ikke misforstå, jeg mener ikke at det jeg gjorde på noen måte er greit, men håper at dere har litt forståelse for det. Har alltid vært trofast, og har hatt sjansen til å være utro flere ganger etter at jeg har holdt på med henne, men har ikke engang vurdert det. Har ennå ikke fortalt noen om noe av dette, men måtte bare få det ut. Takker for svar! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Ikke fortell. Hva godt kan komme ut av det? Postet av anonym: 74ff22bfcba2ea1759efe55e6fe8ff48 4 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Sier sitt at du postet som anonym. Lenke til kommentar
Helene- Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) - Er det bare meg, eller ville ikke dere andre ha konkludert med at hun hadde vært utro og hatt sex med han? Nå kjenner jo ikke jeg henne, men jeg ville ikke automatisk konkludert med at hun var utro den natten. Om hun sliter med selvtilliten, som hun sa til deg, og kom i kontakt med en som tidligere har vist interesse for henne, kan det være veldig lett for henne å falle for fristelsen med å fortsette å holde kontakt (både med å møte han, og å snakke med han over MSN/SMS). IKKE fordi hun er interessert i han, eller på noen måter har intensjoner om å være noe mer enn bare venner med han, men fordi oppmerksomheten han gir henne, gjør at hun får bedre selvtillit. Derfor er det fullt mulig at hun ser på han som en venn, kun vært vennskapelig med han og holdt seg helt på matten, men bare solt seg litt i glansen av hans oppmerksomhet. (Du tenker nok worst case scenario når det kommer til hva som kan ha vært mellom henne og han hun holdt på med tidligere.. Så husk å la tvilen komme henne til gode.) - Er det bare meg som synest at det er uakseptabelt å invitere en person man har holdt på med et par måneder tidligere, på besøk bare de to, og i tillegg la han overnatte? Selv om det ikke skjedde noe? I utgangspunktet syns jeg at hun burde, om ikke spurt deg, så hvertfall sagt ifra til deg, men det kommer også an på forskjellige ting: - Hvor seriøst forhold dere to har (om der bare holdt litt på på den tiden, kan det være hun ikke følte at forholdet deres var seriøst nok til at det var nøvendig å gi bekjed). - Hvor seriøst hun var med han som overnattet (om det bare var uskyldig roting innimellom, kan det være hun nå absolutt ikke tenker på han som noe annet enn en venn, og at hun derfor ikke følte at det var noe galt i å invitere han over). - Overnattingen var ikke planlagt (kanskje hun bare inviterte han som en venn for å være hyggelig, det ble sent og han måtte overnatte, ettersom at det ikke var noe mellom dem, og hun ikke ville uroe deg uten grunn, valgt hun å ikke si noe til deg.) Jeg er redd for at hun vil bli lei seg og ikke forstå, og være utro mot meg igjen for å "ta hevn"? Noen jenter som kan svare på dette? Tror dere hun vil slå opp eller vil dette ødelegge forholdet hvis jeg forteller henne om dette? Hvordan hun vil reagere på det at du rotet med en annen jente, er faktisk umulig å si. Selvsagt ville det rett vært å fortelle henne det. Men hun kommer til å bli såret og lei seg av det, og om du virkelig mener at dette er noe som aldri vil skje igjen, og det ikke er fare for at hun får vite om det fra en 3.person, så vet ikke jeg helt om jeg hadde ønsket å vite om det om jeg var i hennes posisjon... Håper ting ordner seg for dere Endret 9. april 2011 av Helene- Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Du kan heller svare på spørsmålet mitt. Hva godt kan komme ut av det? Hun blir veldig glad for at han er ærlig og elsker han for alltid? Neppe. Hun kommer til å påstå at han har godt bak hennes rygg (noe som i mine øyne kan diskuteres) og han kommer til å streve med å komme i god- boken hennes igjen, og hun vil alltid føle at hun nå har balletak på han. Så nei, ikke si det. Såfremt sjansen ikke er stor for at hun noengang kommer til å vite om det. Du får veie det opp Postet av anonym: 74ff22bfcba2ea1759efe55e6fe8ff48 Lenke til kommentar
qwer1234 Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 (endret) - Er det bare meg, eller ville ikke dere andre ha konkludert med at hun hadde vært utro og hatt sex med han? Nå kjenner jo ikke jeg henne, men jeg ville ikke automatisk konkludert med at hun var utro den natten. Om hun sliter med selvtilliten, som hun sa til deg, og kom i kontakt med en som tidligere har vist interesse for henne, kan det være veldig lett for henne å falle for fristelsen med å fortsette å holde kontakt (både med å møte han, og å snakke med han over MSN/SMS). IKKE fordi hun er interessert i han, eller på noen måter har intensjoner om å være noe mer enn bare venner med han, men fordi oppmerksomheten han gir henne, gjør at hun får bedre selvtillit. Derfor er det fullt mulig at hun ser på han som en venn, kun vært vennskapelig med han og holdt seg helt på matten, men bare solt seg litt i glansen av hans oppmerksomhet. (Du tenker nok worst case scenario når det kommer til hva som kan ha vært mellom henne og han hun holdt på med tidligere.. Så husk å la tvilen komme henne til gode.) Takk for svar. Jeg har snakket med henne om dette, og de har hatt et forhold der de har møttes innimellom for å se film, lage mat osv. og hatt sex. Hun sier at hun så bare på han som en venn, og at hun følte seg bedre av at han likte henne. Det er èn til ting som plager meg litt. Hun sier hun har hatt 10-12 forskjellige sex-partnere, og hun debuterte når hun var 14 år, og er nå 20 år. Hun har ikke hatt noen "one-night-stands", og jeg tror henne for hun er veldig ærlig på dette. Hun har egentlig bare hatt relativt korte forhold(maks ca 1 år). Vet at kvinner generelt lyver og sier de har hatt færre sex-partnere enn de egentlig har, men hun virker dønn ærlig angående dette. Jeg synes dette er ganske mange, men hun har jo vært seksuelt aktiv en stund, siden hun var 14. Men allikevel. Kan ikke si at jeg føler "meg truet" av at hun har hatt så mange sex-partnere, men synes bare at en så ung jente bør ha litt prinsipper og selvkontroll, selv om hun har slitt med selvtilliten. Hva mener dere andre om dette? Endret 10. april 2011 av qwer1234 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Sier seg selv at dette ikke er et forhold å bygge videre på. Tillitsbrudd fra begge parter og at det skulle dukke opp en lignende situasjon hvor du sitter og "lurer" er det vel liten tvil om. Fortell det til henne og dump henne etterpå. Du har jo strengt tatt ikke gjort noe galt. Lenke til kommentar
qwer1234 Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Sier seg selv at dette ikke er et forhold å bygge videre på. Tillitsbrudd fra begge parter og at det skulle dukke opp en lignende situasjon hvor du sitter og "lurer" er det vel liten tvil om. Fortell det til henne og dump henne etterpå. Du har jo strengt tatt ikke gjort noe galt. Hun har jo heller ikke gjort noe galt egentlig, men det plager meg fordiom. Mest pga at jeg ikke synest det er greit å ha en som hun har holdt på med bare et par måneder tidligere hjem til seg, bare de to, og at han overnattet. Det bør jo egentlig ikke plage meg føler jeg, men det gjør det. Tror det har litt med at måten jeg fant det ut på, og at jeg gikk ca en ukes tid der jeg trodde at hun hadde invitert han hjem og hatt sex med han bak ryggen min. Før jeg spurte henne og at det ikke var som jeg trodde. Den følelsen er vanskelig å få bort. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Ikke misforstå, jeg mener ikke at det jeg gjorde på noen måte er greit, men håper at dere har litt forståelse for det. Har alltid vært trofast, og har hatt sjansen til å være utro flere ganger etter at jeg har holdt på med henne, men har ikke engang vurdert det. Hvordan kan du påstå at det å kline med en jente for så å ikke stoppe det før hun sitter naken på kne foran deg og er på vei ned i buksene dine ikke klassifiserer til å vurdere utroskap? Og ja, jeg skjønner følelsen du gikk rundt med den uka er vond, men kanskje du skulle vurdert å ta det opp med henne med én gang. Eller enda bedre; Ikke snoke rundt på mobilen hennes. Tillit er ganske essensielt i et forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå