Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Nas disk med mulighet for fjerntilgang.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en nas disk med mulighet for fjerntilgang via vpn, og klarer ikke å få dette til å virke.

Jeg åpnet de portene på ruteren som produsenten av nasen skriver skal åpnes, og gjort nødvendige instillinger i nasen. Alikevel vil ikke siden åpne seg når jeg prøver.

Om jeg prøver å åpne den siden som er laget for å kunne nå nasen min via vpn på hjemmenettverket kommer jeg inn på menyen til ruteren..?

Hva kan dette skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må forwarde portene fra router til nasboks.

Sånn jeg forstår du har gjort det, har du åpnet porter i firewall for tilgang via vpn, men du har ikke fortalt routeren din hvor du skal. Den tror du skal til den og ikke videre til en boks "bak".

Har du en generell router som linksys etc, er det gjerne et meny valg for "virtuell" server.

Her kan du legge inn ip og porter som skal videresendes til en boks inne på lokalnettet ditt.

Lenke til kommentar

Hei. :) Jeg Har lagt den inn under NAT som virtual server i menyen på ruteren ja. Der har jeg skrevet inn external port, internal port og server ip adress.

Eneste jeg ikke skjønnte så mye av var en kolonne som het remote host. Kan det være der jeg har gjort feil?

Lenke til kommentar

Jeg kan jo legge ved litt tilleggsinfo og skjermbilder av opsettet. Jeg fikk beskjed av produsent av nas disken at port 80 og port 8000 måtte være åpen. Nas disken har ip 10.0.0.3 i nettverket mitt. Det har jeg prøvd å gjøre på bilde 1. Ser dette korrekt ut?

Bilde 2 viser opsettet i nas disken. Ser noen noe som kan være feil her?

post-207277-0-62087000-1302614477_thumb.png

post-207277-0-30071600-1302614599_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...