Parallellakseteoremet Skrevet 30. august 2011 Rapporter Del Skrevet 30. august 2011 (endret) ok Endret 31. mai 2014 av Parallellakseteoremet Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 30. august 2011 Rapporter Del Skrevet 30. august 2011 (endret) I magen til en gravid kvinne var det en gang tvillinger. Den ene var ateist, den andre var kristen. Et par timer før fødselen hadde begge noe interessant å si... Ja, det var "interessant" du. Men hva så? Mener du at dette lille fortellingen din viser noe annet enn at du er flink til å fortelle eventyr? Den kristne: Her i mors mage er vi ennå blinde, men når vi først er kommet ut til det virkelige livet, da vil vi se med egne øyne at det er slik! Vitenskapen har bevist ... fint, her får vi mat gjennom navlestrengen, men i livet utenfor blir det helt annerledes! Det vil bli så flott og annerledes at du slett ikke kan forestille deg det!Ateisten: Jeg tror bare det jeg ser, og jeg ser ingen ting! Men én ting til: tror du egentlig at det finnes en mor? Den kristne: Naturligvis tror jeg at det finnes en mor! Ateisten: Tullprat! Hvor er din mor? Jeg kan ikke se henne! Den kristne: Vår mor er over alt! Hun omgir oss og vi er inne i henne, vi lever av henne, vi ville ikke eksistert uten henne! Hun elsker oss og kan knapt vente på å få holde oss i armene sine! Ateisten: Så, hun elsker oss?! Hvorfor må vi da sitter her i mørket, og hvorfor må vi dø snart? Til å skulle representere den "kloke" i lignelsen, som liksom har forstått hvordan alt henger sammen, så er det kristne fosteret forbausende lite flink til å gjøre rede for seg. Det kristne fosteret er ute av stand til å forklare: - hva "Mor" egentlig er, - hva navlestrengen er, - hvordan fostrene får næring gjennom fordøyelsessystemet etter fødselen, eller noe særlig annet om hvordan livet etter fødselen egentlig skal bli. Og ikke minst: Det kristne fosteret sier ikke ett ord om hvor det har fått all sin påståtte "kunnskap" om livet etter fødselen fra. Slik denne samtalen er referert gjør faktisk ateisten rett i å avvise bablingen til det kristne fosteret. Den kristne: Det er utrolig at du ikke kan innse sannheten! ... Jeg gleder meg i alle fall, til og med når det nå blir ganske voldsomt! Men lidelsene her er ingen ting sammenliknet med den overstrømmende herlighet som vi skal få sammen med vår mor! Mamma, nå kommer jeg! Men likevel er det svært sjelden kristne går rundt og gleder seg til de skal dø. Endret 30. august 2011 av nahojp 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. august 2011 Rapporter Del Skrevet 30. august 2011 Hahahhaa! Det er det skittneste forsøket på å argumentere for "gud" jeg har hørt på lenge. Du bare tar diskusjonen og drar den ned i gjørmen med den historien, som bare biter på dem med under gjennomsnittet omrøring i topp-etasjen:D Tror du virkelig ikke at noen skal legge merke til de dårlig skjulte hullene og det skittne trekket at du lar "den kristne" fortelle om et liv etter fødselen som faktisk er bevist? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå