Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

Jeg sliter med å gå over til CM10 på grunn av at det ikke er noen skikkelig 3. parts filbehandlingsapper enda. Samsung sin som følger med nyere mobiler er rett og slett fantastisk.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å gå over til CM10 på grunn av at det ikke er noen skikkelig 3. parts filbehandlingsapper enda. Samsung sin som følger med nyere mobiler er rett og slett fantastisk.

Prøv Root Explorer og/eller File Explorer.

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.appositedesigns.fileexplorer

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.speedsoftware.rootexplorer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.appositedesigns.fileexplorer

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.speedsoftware.rootexplorer

FileExplorer skal sjekkes ut nærmere, takk!
Lenke til kommentar

https://play.google....ns.fileexplorer

https://play.google....re.rootexplorer

FileExplorer skal sjekkes ut nærmere, takk!

Drit i begge.. CM File Manager er her. Mange har bidratt med masse bra til den, og jeg synes den gruser alt av filebehandlere for Android :)

Lenke til kommentar

Hei, testet CM10 litt i går på min galaxy s3. Det var helt fantastisk, utrolig mye man kunne modifisere :) MEN, jeg bruker FM radioen på telefonen min ganske mye, og den fungerte ikke i CM10.. Noen som vet når dette eventuelt kommer?

Også lurer jeg på: Hvis jeg har CM10 på telefonen og bruker CM updater i innstilliger, blir alt av apps, innstilliger, sms værende, eller blir de slettet hver gang man oppdaterer? Altså at jeg kan oppdatere til nyest nightly hver dag. Kanskje teit spørsmål, men har akkurat begynt å se på dette :p

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Hei, testet CM10 litt i går på min galaxy s3. Det var helt fantastisk, utrolig mye man kunne modifisere :) MEN, jeg bruker FM radioen på telefonen min ganske mye, og den fungerte ikke i CM10.. Noen som vet når dette eventuelt kommer?

Også lurer jeg på: Hvis jeg har CM10 på telefonen og bruker CM updater i innstilliger, blir alt av apps, innstilliger, sms værende, eller blir de slettet hver gang man oppdaterer? Altså at jeg kan oppdatere til nyest nightly hver dag. Kanskje teit spørsmål, men har akkurat begynt å se på dette :p

Takker for svar :)

Du kan trygt oppdatere til nyeste nightly uten å miste noe som helst ;)

Når det gjelder radio, så sies at du kan fint bruke en rekke radio apps som feks Spirit. Den koster riktignok et par kroner, men jeg mener å huske at det er et gratis alternativ ute på market også. :)

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar!

Jeg lastet nemlig ned en radio app, men det virket ikke som om den fikk noe signal, så jeg leste litt rundt, men fant ikke så veldig mye egentlig..

Skulle gjerne visst om det var noen som faktisk brukte radio i cm10 på en s3 :/

Restoret akkurat backupen jeg tok før jeg innstalerte cm10, så nå får jeg ikke gått tilbake å prøvd sånn uten videre..

Men kom på en ting til, det er ikke mulig for cm og bruke filer/apps/instillinger til samsung sin andorid som ligger på telefonen til vanlig? Sånn at jeg slipper å bruke cm uten smsene mine osv?

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar!

Jeg lastet nemlig ned en radio app, men det virket ikke som om den fikk noe signal, så jeg leste litt rundt, men fant ikke så veldig mye egentlig..

Skulle gjerne visst om det var noen som faktisk brukte radio i cm10 på en s3 :/

Restoret akkurat backupen jeg tok før jeg innstalerte cm10, så nå får jeg ikke gått tilbake å prøvd sånn uten videre..

Men kom på en ting til, det er ikke mulig for cm og bruke filer/apps/instillinger til samsung sin andorid som ligger på telefonen til vanlig? Sånn at jeg slipper å bruke cm uten smsene mine osv?

Husk at du må plugge inn hodetelefoner for å få inn signal.. Men det visste du sikkert.

Du kan ikke direkte få inn filer/apps/instillinger over til CM, men filer kan du da alltids ta backup av og gjennopprette, tekstmeldinger kan du lett ta backup av og gjenopprette som du vil. Apps installert skal være backet opp til Google-kontoen din, slik at de blir automagisk lastet ned igjen når du logger deg inn med telefonen din (men dette fungerer ikke alltid av ulike grunner).

Det enkleste er nok bare å starte fra scratch men kanskje å ta med SMS'er. Nesten alt annet ligger jo synket opp mot google-kontoen din (mail, kontakter, kalender, osv).

Lenke til kommentar

Husk at du må plugge inn hodetelefoner for å få inn signal.. Men det visste du sikkert.

Du kan ikke direkte få inn filer/apps/instillinger over til CM, men filer kan du da alltids ta backup av og gjennopprette, tekstmeldinger kan du lett ta backup av og gjenopprette som du vil. Apps installert skal være backet opp til Google-kontoen din, slik at de blir automagisk lastet ned igjen når du logger deg inn med telefonen din (men dette fungerer ikke alltid av ulike grunner).

Det enkleste er nok bare å starte fra scratch men kanskje å ta med SMS'er. Nesten alt annet ligger jo synket opp mot google-kontoen din (mail, kontakter, kalender, osv).

Hehe, ja det visste jeg.. Når jeg nå har gått tilbake til stock så er det liksom litt kjedelig igjen :p Så kanskje jeg bare får ofre radioen hvis det ikke hjelper med en annen app :p

Men takk for svarene, skal tenke meg litt om nå :)

EDIT: Tenkte jeg bare skulle si at jeg la in CM10 igjen, lastet ned spirit FM Light og det fungerer perfekt :)

Endret av Zezner
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Det var nytt for meg, jeg har brukt mn S3 sin FM Radio uten noen form for antenne plugget inn.

Drit i begge.. CM File Manager er her. Mange har bidratt med masse bra til den, og jeg synes den gruser alt av filebehandlere for Android

Da blir det CM10 på meg snart :). Er det mulig å få APK filen for å teste på Touchwiz?
Lenke til kommentar

Det var nytt for meg, jeg har brukt mn S3 sin FM Radio uten noen form for antenne plugget inn.

Drit i begge.. CM File Manager er her. Mange har bidratt med masse bra til den, og jeg synes den gruser alt av filebehandlere for Android

Da blir det CM10 på meg snart :). Er det mulig å få APK file

n for å teste på Touchwiz?

Kan sikkert kompilere den og legge den ut hvis det er ønskelig ja ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Takker! Kan bekrefte at den fungerer på WanamLite ihvertfall. 100% stock har jeg selvfølgelig ikke.

En ting jeg ikke liker er det at jeg må trykke meny knappen for å få opp settings når det bare er settings du kan velge. Hadde vært bedre med en egen settings knapp fram til det eventuelt kommer noe annet der senere.

Noe sånt hadde kanskje vært bedre?

https://www.dropbox.com/s/loe11ij51kxjqkk/2012-11-01%2016.24.38.png?m

Lenke til kommentar

Takker! Kan bekrefte at den fungerer på WanamLite ihvertfall. 100% stock har jeg selvfølgelig ikke.

En ting jeg ikke liker er det at jeg må trykke meny knappen for å få opp settings når det bare er settings du kan velge. Hadde vært bedre med en egen settings knapp fram til det eventuelt kommer noe annet der senere.

Noe sånt hadde kanskje vært bedre?

https://www.dropbox.com/s/loe11ij51kxjqkk/2012-11-01%2016.24.38.png?m

Takk for tips. Hvis jeg får tid kan jeg se om jeg får committet endringen i kveld ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Fint :)

Applikasjonen er litt ustabil, får ikke satt den i "Root Acess mode". Da hopper den bare tilbake til Safe mode, men kan kan gå til "Promt User mode". Om det gjelder CM vet jeg ikke da jeg fremdeles er på Touchwiz (eller WanamLite for å være mere presis).

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...